Tropic band van Wolbrook / Joseph Bonnie en fat spring bars

Vraagje :blush: Weet iemand of de 2,5 mm fat spring bars van Seiko passen op een 20 mm rubber Tropic band van Wolbrook of Joseph Bonnie?

Thanks!

Olijfolie, dan lukt het zeker……

2 likes

Volgens mij wordt de 20 mm topic van waarde heer Joseph Bonnie geleverd met geïntegreerde springbars.

1 like

Deze kopen:

Die hebben dan waarschijnlijk te kleine tips voor Seiko divers.

2 likes

Correct.

2 likes

En dat is de fuk voor je lugholes :grin:

1 like

Bedankt :+1:

Inderdaad zijn dunnere spring bars geen optie… Ik las inderdaad al iets over olie gebruiken om de fat spring bars erin te krijgen, maar dat was bij andere banden merken. Ik hoop dus dat iemand het al heeft geprobeerd bij bovengenoemde merken :wink:

2 likes

Effe die tropic in een heet badje leggen en dan met wat elbow grease de fat bars erin prakken. Je krijgt ze er waarschijnlijk ook nooit meer uit. Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden :grin:

1 like

Wel die van mijn link. Die zijn daar speciaal voor.

1 like

Dat is idd ook een optie, de skinny fat spring bars :+1: Gevoelsmatig houd ik liever de 2,5mm met 1,1mm uiteinde, maar als zelfs met wat olie niet in de band passen, dan toch maar voor de skinny bars gaan…

Goeie naam voor een band! Thanks!! :laughing::+1:

1 like

Idd :joy:

1 like

Ik zou niet met olie gaan lopen klooien, eerlijk gezegd. Als het niet past, past het niet. Je wilt ook voorkomen dat er te veel druk op de banden zelf komt te staan door de dikte van de springbars, lijkt me.

2 likes

Passen perfect. En je kan de tropic ook nog op een ander horloge zetten. Dat kan niet als je de 1.1 tips er permanent in hebt zitten.

2 likes

U heeft niet veel vertrouwen in de elasticiteit van rubber zo proef ik hier uit :grin:

1 like

Gewoon de juiste maat kopen toch?

1 like

Dat weet ik niet; maar waarom zou ik iets doen wat blijkbaar niet de bedoeling was, en het risico opzoeken om de band kapot te krijgen en m’n horloge te verliezen, door continue krachten er op los te laten icm met chemicaliën? Zeker als je voor een paar euro een passend (:drum: ) alternatief kan krijgen :man_shrugging: Nog daargelaten dat ik de springbars er mogelijk niet meer uit kan krijgen. Zie eigenlijk alleen maar potentiële nadelen.

1 like

Ik heb hier een aftermarket knaloranje Z20 wave rubber voor mijn oranje monster. Maar die rubber band was net iets te nauw voor vette Barry. Dus met wat siliconen-vet er toch ingepropt, maar die fettie Barry krijg ik er nooit meer uit. Dus ja, zo’n experiment kost je dus twee fettie Barry’s.En als bonus zitten er dus altijd fettie Barry’s in het feloranje rubberrrrr :smiley::+1:

1 like

Absoluut, als ze er niet enigszins makkelijk in gaan, dan ga ik voor de skinny fat spring bars. Heeft iemand deze al eens gekocht in Nederland?

:wave:

Waar denk je dat ik al mijn wijsheid vandaan hebt.

Ik kreeg de tip van @ivar1 volgens mij. :laughing:

2 likes