Trots maar toch een dubbel gevoel..

Ik denk dat bijna iedereen het wel (een keer) doet.

Een nieuw bandje aanschaffen en dan de originele sluiting overzetten op de nieuwe band.

Ik doe het regelmatig met rubberen en lederen horlogebandjes maar heb het nu voor het eerst gedaan met een stalen band… Ja echt, een stalen band!

Laat ik beginnen bij het begin. Ik heb de Breitling Airracer band altijd prachtig maar (te) prijzig gevonden.

Echt een mooi alternatief heb ik nooit gevonden… Tot 2 weken terug!

De eigenaar van het merk Schaftenaar had DE band om.

Bij navraag bleek het zijn eigen horlogemerk te zijn en waren de banden ook los te koop.

Toevallig had hij er nog 1 van 22mm liggen dus deze gelijk gekocht.

Eenmaal thuis begon mijn ‘project’… Vond de standaard sluiting niet zo mooi en het leek erop dat ik de Breitling sluiting er zo op kon zetten. Dit bleek niet helemaal het geval maar met wat bloed, zweet, tranen en veilen is het uiteindelijk toch gelukt!

Zie hieronder het eindresultaat (Sorry, was echt te druk om het project zelf vast te leggen :joy:)

Ben er zelf zo tevreden over de ik de eigenaar heb gebeld met de vraag of hij nog een 22mm heeft liggen dus die komt eraan :wink:

Benieuwd of ik de enige ben of dat er meer zijn die zo ver gaan.
Vind hem zelf goed gelukt… Wat vinden jullie?

Hierbij de foto’s:

55 likes

Bij de eerste blik Mmm weeknie, maar hij staat best mooi moet ik zeggen.
Eel heel origineel zo en ik hoop dat hij lekker draagt. :ok_hand:
Ben benieuwd naar de zomerfoto’s van je pols als er een beetje kleur op zit :wink:

2 likes

Band is erg mooi. :+1:

1 like

Staat goed :ok_hand:

1 like

Ik moest gelijk hier aan denken

3228

13 likes

Oke… dit is iets nieuws om te verwerken :exploding_head:
Eerste indruk was neee why…?

Maar naar iets langer kijken vind ik het wel gedurfd en eigenlijk niet misstaan.

1 like

Breitling is niet mijn ding, deze band ook niet, maar toch :+1:. Gedurfd en goed gedaan. :grinning:

1 like

Laat eens een paar pols foto’s zien

1 like

9 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Hij draagt top!
Hahahaha! Weet precies waar je op doelt… :joy:
Gelukkig heb ik meerdere horloges :wink:

1 like

Beetje vreemd, maar wel lekker.:wink:

1 like

Daar doen we het voor! :wink:

1 like

Je moet het vooral zelf dragen, maar ik vind het niet mooi.

10 likes

Creatief zijn en in mogelijkheden denken. Is niets mis mee. In alle eerlijkheid: niet mijn ‘ding’, maar je hebt hoe dan ook iets unieks naar jouw voorkeur gemaakt.

“De Rivella strap”

5 likes

Banden die niet aansluiten bij de lugs vind ikzelf, samen met Natobandjes, het vreselijkste wat je een horloge aan kunt doen.

Maar he, tis niet mijn horloge dus doe ermee wat u zelf wilt.
Dat u er blij mee is is hetgene waar het om gaat.

1 like

Ik snap wat je bedoelt… is inderdaad ook wel een ergernis bij mij… Mijn inspiratie kwam van het origineel, die heeft inderdaad hetzelfde

Goh, totaaaaal niet mijn ding! Maar een 10 voor creativiteit. Ik neem aan dat je alleen de band geveild hebt!? :joy:

1 like

Het is absoluut niet mijn smaak maar hoe langer ik er naar kijk ontstaat toch het gevoel “het heeft wel wat”.

Wel knap/netjes gedaan!

1 like

Hahahaha! Uiteraard alleen de band! :joy:

Heb aan beide kanten bij de sluiting 1 van de onderstaande stukjes van de band geveild zodat ze precies onder stuiting vielen en de pin in het gaatje viel

1 like