Met trots post ik hier mijn tweede NA. Na mijn Tissot PR100 en de Hamilton voor mijn man bleef mijn hongergevoel. Ik wou een mechanisch horloge, maar niet zomaar 1… Via dit forum stuitte ik op het Russiche gedeelte en voor onverklaarbare redenen sprak me dit aan. Ik had eerst 3 Vostok (Ostwok) modellen gevonden op tweedehands, maar dan kwam @Omega_73 met de tip om bij poljot24 te kijken en toen gebeurde het, BAM, deze sprong eruit, Wostok Kommandirskie, gemaakt voor militaire dames in de marine, geproduceerd in begin '80 (wat maakt dat het horloge ouder is dan mezelf ). Het horloge komt uit ‘factory inventory’ en is nog nooit gedragen!
Technische gegevens: ‘manual winding caliber 2414, 17 jewels, 19800 halfrotations/hour, shock-protection and approx 35 hours power reserve, screwed and decorated watchback-waterproof, screwed crown, convex acrylic, rotating bezel, 20 ATM and 18 mm bandwidth.’
Op 10/11 besteld en vandaag al netjes geleverd! Op een mooie Rios1931 band, extra band in de doos, opbergdoos en ‘Russisch Brot’. Het horloge werd ook geolied en nagezien.
Het opwinden was spannend, maar ging eigenlijk onmiddellijk vlot!
Erg leuk! Ik ben gek op Russische horloges
Julian is ook een prima kerel in het contact en eventueel benodigde afterservice.
Veel plezier met dit mooie en niet allerdaagse horloge!