Trots op NA Vostok

Met trots post ik hier mijn tweede NA. Na mijn Tissot PR100 en de Hamilton voor mijn man bleef mijn hongergevoel. Ik wou een mechanisch horloge, maar niet zomaar 1… Via dit forum stuitte ik op het Russiche gedeelte en voor onverklaarbare redenen sprak me dit aan. Ik had eerst 3 Vostok (Ostwok) modellen gevonden op tweedehands, maar dan kwam @Omega_73 met de tip om bij poljot24 te kijken en toen gebeurde het, BAM, deze sprong eruit, Wostok Kommandirskie, gemaakt voor militaire dames in de marine, geproduceerd in begin '80 (wat maakt dat het horloge ouder is dan mezelf :see_no_evil:). Het horloge komt uit ‘factory inventory’ en is nog nooit gedragen!

Technische gegevens: ‘manual winding caliber 2414, 17 jewels, 19800 halfrotations/hour, shock-protection and approx 35 hours power reserve, screwed and decorated watchback-waterproof, screwed crown, convex acrylic, rotating bezel, 20 ATM and 18 mm bandwidth.’

Op 10/11 besteld en vandaag al netjes geleverd! Op een mooie Rios1931 band, extra band in de doos, opbergdoos en ‘Russisch Brot’. Het horloge werd ook geolied en nagezien.

Het opwinden was spannend, maar ging eigenlijk onmiddellijk vlot!

Plaatjes:

Oja, heb ik al gezegd dat ik nog een tweede exemplaar ga bestellen 🤷😅

60 likes

Leuk horloge! Vergeet je aub niet de kroon goed dicht te schroeven? Anders komt er wellicht vocht in je uurwerk.

2 likes

Dank u! Zal er zeker op letten! Moet je schroeven tot je niet meer kan, extra macht op zetten of niet?

1 like

vast is vast :+1:

2 likes

Hij is mooi, he. Snelle levering trouwens. Geniet ervan. Ik ben venieuwd naar je volgende NA.

1 like

Mooi :slight_smile: En nog NOS ook. Vostoks zijn zo langzamerhand het nieuwe “Unobtanium”.

1 like

Prachtig horloge! Ik draai schroefkronen altijd met 2 vingertoppen vast dan zet ik niet teveel kracht.

1 like

Dank u!

Even een nieuw woord bijgeleerd :sweat_smile: klopt eigenlijk wel.

1 like

Thanks! Ben er zo blij mee.:face_with_hand_over_mouth: Ok, goeie tip, bedankt!

En ik had het nog verkeerd gespeld ook dankzij te snel typen…

3 likes

Google vond het direct :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je NA Stephanie. Lekker bezig :+1:t2:

1 like

Erg leuk! Ik ben gek op Russische horloges :innocent:
Julian is ook een prima kerel in het contact en eventueel benodigde afterservice.
Veel plezier met dit mooie en niet allerdaagse horloge!

1 like

Leuke Vostok, gefeliciteerd

1 like

Dank u :sweat_smile:

Super he! En ook niemand in mijn omgeving draagt dit :see_no_evil:

Dat spreekt mij net aan :+1:

Heb ik toch ook even moeten opzoeken.:face_with_hand_over_mouth:

Ik ook :crazy_face::sweat_smile:

2 likes

Ik ook.
:grin::+1:

1 like

Nooit geweten dat Vostok een damesmaat voerde.
Mooi horloge, veel plezier ervan!

1 like

Ewel, ik dacht dat dus ook eerst! Maar toen kwam dit op mijn pad :heart_eyes: vond ik toch net iets verfijnder voor mezelf.

Leuke vondst, geniet ervan :bouquet: :partying_face:

1 like

Echt een toffe aanwinst.
Veel plezier gewenst van de Vostok.

1 like