Trouwen Horloge Tips?

Bij de bruiloft van mijn broer, als ik er een zou hebben, zou ik een Gshock en oude kleren aandoen. Ik op bruiloften van anderen is een hele vreemde combinatie.

Op mijn eigen bruiloft droeg ik mijn Submariner. Een horloge waarvan ik dacht hem nooit weg te doen. Vrij kort na de bruiloft heb ik hem toch weggedaan.

Bij mijn vrouw ben ik overigens nog wel :slight_smile:

6 likes

Ik zou deze denk ik dragen, helaas nog geen budget (zowel voor bruiloft als horloge :stuck_out_tongue_winking_eye:)

3 likes

Mijn trouwdag was het gratismoment op dinsdagochtend gevolgd door een HEMA ontbijtje met de buren die als getuige optraden. Het HEMA ontbijt was een idee van de buurvrouw die het een mooi inburgeringsritueel voor m’n eega vond. Ik had een kop koffie bij de plaatselijke bakker voorgesteld. :slight_smile:

Horloge? Hm. Als ik mij niet vergis een SARB033. Ik moest tenslotte op het gratismoment wel op het gemeentehuis zijn en had die middag nog een afspraak met een klant van de één of de andere lokale overheidsinstantie, dus iets discreets.

Ik heb liever een goede verstandhouding en een vakantie in Portugal dan een bruiloft. Pure geldverspilleritus.

Kortom: Ik zou nooit in dit leven iets kopen met voor een trouwerij. Trek aan wat je in de kast heb liggen en hou je geld in je zak om er een leuk leven van te kopen. Dat zou mijn advies aan @Montrekalloe zijn.

11 likes

Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin of een soortgelijk dun, simpel horloge met een leren band.

Ik zie hier chronograven voorbijkomen en sporthorloges. Dat is wat mij betreft echt een no no.

1338421_main

5 likes

Prachtig verwoord!

Ik zou dan mijn Seiko SARX035 dragen, strak onder het pak.

Maar op de dag van mijn bruiloft had ik nog mijn Accurist quartz chronograaf met wat goudkleurige tintjes wat toen in mijn gedachten op een Breitling chronomat moest lijken :smile:

2 likes

Nice, ik droeg ook m’n MS :v:

2 likes

meer om bij een begrafenis te dragen

3 likes

Welkom op het forum! Ik dacht spontaan: een horloge met aftel-bezel :wink:

Toen ik trouwde zat ik nog niet zo in de horloges, ik droeg mijn enige horloge toen, een Citizen Skyhawk. Niet echt dressy
 Tegenwoordig zou ik denk ik mijn vader’s erfstuk dragen, een 60er jaren Baume & Mercier.

1 like

Zelf zou ik voor een omega speedmaster gaan denk ik!

2 likes

4 likes

1 vakantie Portugal?
Man ik ben bang dat de bruiloft minstens 10 vakanties Portugal heeft gekost!

Maar het is een keuze.
Wij hebben en dag geheel gedaan zoals wij willen en zoals wij zijn! Wel compleet van a tot z maar dan in onze stijl. Het was een super leuke, mooie en gezellige dag en ieder inc wijzelf hebben er zo van genoten dat het echt elke cent waard is geweest.

Tijdens de paaslunch met thee zakjes vragen voorlezen en beantwoorden kreeg 1 van de kids de vraag " welke dag zou je graag weer eens over willen doen?". Vol overtuiging gaf hij als antwoord, DE TROUWERIJ!

Het gedragen horloge hoort nu bij deze dag. Geweldig toch!

4 likes

Gewoon niet trouwen. Zo bespaar je geld voor een heeeel dik klokje!

1 like

Ach, als mijn eega en ik een dag nog eens zouden mogen doen zouden we in Rovinj of Verona uitkomen.

Moge je kind je huwelijk op termijn net zo positief ervaren als die dag! :blush::+1:

2 likes

Ik zou nooit een stalen band dragen op mijn eigen trouwfeest, maar voor de rest kan alles vind ik. Gewoon je zin doen en samen kiezen wat je gaat aandoen!

Ik draag deze op de trouw van mijn schoonbroer deze zomer:

Op mijn eigen trouw 3 jaar geleden had ik maar 1 horloge en blijft mijn eerste zwitser, vandaar dat hij altijd in de doos blijft:

9 likes

Volgens mij zit je daarna juist vast aan het gezeur :wink:

5 likes

Ik vind dit soort verhaaltjes van jou altijd zo leuk om te lezen he :joy:

2 likes

Etiquette schmetiquette. Draag wat je wilt. Ik droeg een horloge dat erg belangrijk is voor mij. Elke keer dat ik het om heb, denk ik terug aan die prachtige dag. Als je jezelf dat wilt misgunnen vanwege “hoe het heurt”, ga vooral je gang.

Onzin om zo te generaliseren. Ik hoop voor jou dat dit een grapje is.

7 likes

Zelf zou mn voorkeur een jlc met open achterkantje zijn. Mocht iemand opmerken dat ik geen horloge hoor te dragen, zeg ik dat het een armband is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Overigens hoop ik dat ze een eenvoudige stalen rechthoekige automaat uitbrengen met open achterkantje.

Of een open achterkant voor een simpele stalen handopwinder, zoals een 976, maar dan wat kleiner/mooier om de pols valt.

2 likes

Trouwen is duur genoeg. Dan zou ik me qua horloge ook niet inhouden. Gewoon een lekkere vette klok dus.

4 likes

Welkom en proficiat met je voornemen!
Laat ik vooropstellen dat ik je als liefhebber gun lekker te dragen wat je wilt (wat dat betreft heb je helemaal niets aan de diverse adviezen hier).

Als liefhebber die dagelijks zeker 3x switcht tussen mijn horloges, én dit jaar ook het bootje instapt is dit mijn idee over deze dag: gewoon 1 dag geen horloge dragen.

Mijn ceremonie meesteressen en getuigen (die getuigen zijn ook liefhebbers) houden voor mij de tijd bij. IMHO moet/mag je als bruidspaar je met alles behalve de tijd bezig houden. Gewoon lekker losgaan die dag!

Have fun en veel geluk samen!

Grtz. Erik

Oh en @Selie houdt voor mij de tijd bij die dag :smiley:

Vergeet ik helemaal @Nielson en @Koendah te noemen. Wordt potdikkie gewoon een HF bruiloft!! :wink:

5 likes