Trouwhorloge, I need your knowledge!

Beste freaks!

I popped the question and she said yes :smiley: mijn vriendin (ondertussen toekomstige) en ik gaan volgend jaar trouwen. Als horlogeliefhebber hoort hier uiteraard een horloge bij.

Ik zou graag jullie tips horen ivm wat ik zou kunnen aanschaffen hiervoor. Mijn budget is +/- 500 euro. Het droomhorloge was een vintage datejust maar dat ligt toch buiten budget (maar hij komt er ooit hoor).

Dus, jullie tips please. Ik heb een pols van 18,5 cm dus de maat van het horloge mag dressy rond de 42mm liggen tot minimum 36. Het liefst een automaat/handwinder natuurlijk.

Zelf had ik al gedacht aan een hamilton khaki field mechanical of een tissot visodate.

Laat de suggesties maar komen!!

34 likes

Nu kan je er nog onderuit.

Uitstekende keuze, dit zou ook mijn suggestie zijn. Of een Hamilton intramatic.

10 likes

Van harte!
Eerlijk gezegd zou ik voor iets tijdloos gaan op mijn huwelijk, dus mijn keuze zou een vintage dresser zijn.

1 like

Mooi! Maar die zou dan via hier moeten komen en niet nieuw :stuck_out_tongue:

1 like

Gefeliciteerd!

Ik ben voor een SDGM001 gegaan

Uiteraard geheel jouw beslissing maar de etiquette zegt: géén horloge op je trouwdag. Op deze dag is tijd namelijk onbelangrijk voor de bruid en bruidegom en dat onderstreep je door geen horloge te dragen.

15 likes

Klopt inderdaad, maar ik en tijd zijn een perfect huwelijk :stuck_out_tongue: klein autistisch kantje van me. Als ik de tijd niet weet ontstaat er paniek, dus horloge :smiley:

10 likes

Allereerst van harte!

Voor 500 euro heb je een mooie SarbJust zoals @sat hem noemt…

12 likes

Hey gefeliciteerd. Leuk man!
Ik heb de ‘mijne’ na een half jaar al gevraagd. Eerst even haar beste vriendin gepolst of mijn aanstaande ja zou zeggen. “Nou dat weet ik nog zo net niet!” was haar antwoord! Dat was dus flink peentjes zweten. Kan je wel denken “graag of niet” maar het zit toch anders in elkaar. :wink:

Hamilton intramatic zou inderdaad een mooie keuze zijn. Ligt er ook een beetje aan wat je aandoet. Ga je in full suit zeg maar of quasi nonchalant?

Oe ja SARB :+1:

3 likes

3 piece blue suit :smiley: en die intramatic is inderdaad ook mooi

1 like

Ik ben nogal fan van de Tissot Visodate dus …,

2 likes

Nee, niet weer , this is 2019 man… :joy::joy:

8 likes

Misschien ook wel handing om te weten. De schoenen en riem (beide van ambiorix) zijn in cognac kleur. Dus het bandje van het horloge moet hier ook wel bij kunnen passen. :speak_no_evil:

Gefeliciteerd! Tissot Visodate is een goede keuze. Ik zou gezien de situatie sowieso voor iets nets gaan dus die Hamilton laten schieten.

Wellicht een Seiko SARB065 / SRPB43 op een custom cognac strap?

2 likes

Ik zou voor het bandje Ko benaderen. Dan heb je precies wat je zelf wil

4 likes

Aan ko bandje zat ik ook al te denken. Heb hier een sandra visser bandje, ook super qua kwaliteit maar afwisseling mag zeker!

1 like

Tsja… koop wat je zelf wil… ieder is anders…

Ik ben getrouwd in wit linnen pak, witte allstars en met om mijn pols deze Swatch Dr No :sunglasses:

10 likes

Geniaal! Mooie uitleg ook en ik volg je volledig. Ik heb echter al zoveel merken gehad (bijna beroepsflipperaar denk ik :joy:) dat ik deze keer de kennis van het forum vraag

Doe eens iets anders: koop een mooi zakhorloge aan een ketting. Staat mooi bij je pak.
Tijdens het diner sta je op, je kijkt pro forma op je klok (die ouwe rommel loopt natuurlijk niet) en zegt: dames en heren, het is tijd voor een kleine speech!

stuur je een filmpje? succes :smile::+1:

8 likes

Geniaal :joy:

1 like