Trouwhorloge, I need your knowledge!

Volg dit ook heel graag. Einde van dit jaar vieren wij ons jubileum.

1 like

Voor jou is de keuze snel gemaakt. Invicta of invicta?

3 likes

Ja, maar 40, 50 pf 60 mm?:wink:

5 likes

Proficiat! Mooie vooruitzichten :smiley:

Ik heb met mijn schoonbroer vorig jaar een trouwhorloge uitgezocht en we zaten eerst ook op een Tissot Visodate. Tot we in de winkel waren en hij de Le Locle (powermatic 80) gepast had. Het saffier is vlak en spiegelt minder en de kast is met meer details afgewerkt. Heel mooi horloge en je moet 'm in het echt zien. Passen is de boodschap dus!

Hij was er direct wild over en ik was zelf aangenaam verrast! @Ko-Banden heeft tenslotte een prachtige band bij de schoenen gemaakt. Plaatje:

Deze had hij ook gepast in dezelfde stijl en vond ik wat fijner, maar hij had de meerprijs er niet voor over :slight_smile:

9 likes

Ik ben ook fan van de sarbs035/033!

Ik vind zelf ook de Tissot LeLocle erg mooi!

1 like

Hoezo voor mij :joy: invicta zal ik nooit dragen :stuck_out_tongue: absoluut niet :stuck_out_tongue:

Ik ben van een uboat classico van 53 mm naar een edox chronoffshore naar panerai, breitling etc etc gegaan. Alles weg voor inboedel huis :smiley: nu meer de dress richting uit :smiley:

1 like

Was ook een reply naar Kasper :wink:

1 like

Die FC heb ik gehad. Werkelijk een prachtig horloge. De bolling van de visodate en de dikkere kast vind ik net wat prettiger :smiley:

Ik sta altijd open voor andere dingen

1 like

Btw mensen :smiley: moest je iets hebben liggen in mooie staat, feel free to make me an offer i cant refuse :smiley:

Amy groskamp ten have : Hoe heurt het eigenlijk.

Bij rok en ook wel bij smoking wordt een châtelaine gedragen (een zwart zijden ripsband met gouden schuif en dito mousqueton waaraan het horloge wordt bevestigd). Het band met de gouden gesp blijft uit het vestzakje hangen.

Armbandhorloges worden door heeren in avondkleeding niet gedragen, Zij, die châtelaines bij een colbert costuum dragen bewijzen niet te weten hoe het hoort.

Sleutelkettingen worden van verchroomd nikkel of zilver gedrage

Avond kleding mag ook costuum zijn.

Ja het is zeker een topper in zn prijsklasse, lekker shinen met dat bolle saffier :wink:

Amy sucks :joy:

2 likes

Even wat anders: Seiko Tank

9 likes

Je gaat strak in pak… Koop een echte dresser…zo eentje die je pakt voor speciale gelegenheden…
En 42mm voor een dresser :roll_eyes:


Staat al een tijdje op de bay, dus ding genoeg af voor een matchend leren bandje bij je schoenen en riem…

Modern en groter: Orient star classic (dus niet de bambino)

Wat meer moeite binnen budget: een tweedehands vapaus veli ( :star_struck:google maar…)

1 like

Dat is jouw mening. Als iedereen zich ook maar een fractie zoals haar zou gedragen dan was het overal een stuk aangenamer

Ja gast, nu durf ik niet meer naar bed te gaan! :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

42 is gewoon de maximum voor mij. Ik heb nogal brute handen dus kan wel wat hebben. Maar inderdaad, een dresser is kleiner!

Vintage is leuk maar niet mn ding (buiten vintage rolex of omega) . Wat ik dan wel leuk vind is de moderne kwaliteit en afwerking in een vintage jasje, zoals de Hamilton intramatic.

1 like

De SarbJust 033 he :sunglasses:

Edit: Oh wacht, ook de SarbJust 035 :rofl::+1::+1:

1 like

Die is wel sjiek. Alleen is dit een quarts toch?

1 like