Tudor, a poor man's Rolex?

Rolex is het ultieme proletenmerk. :wink:

2 likes

Waar is het topic show je Tudor bij de voedselbank gebleven? Kan het niet meer terugvinden.

9 likes

Een proleet is een verouderde term voor iemand uit de onderklasse, vaak afgeleid van het Latijnse proletarius (iemand die alleen kinderen bezit), maar in modern gebruik een neerbuigende term voor een “proletariër” (arbeider) of iemand met een lage sociale status, vaak met negatieve connotaties van gebrek aan cultuur, laag opleidingsniveau, of materialisme. De term wordt zelden gebruikt, maar verwijst naar de oudere betekenis van de ‘arbeidersklasse’

Daarom Patek.

4 likes

Hè waarom trap ik er nou weer in :joy:

6 likes

Shitters.

7 likes

Sta je al op de lijst?

2 likes

Ja! Dat is net zo een MN afgeleid van een Rolex Submariner.

1 like

Klinkt meer als Tudor

4 likes

Had @dreski het dan toch weer verkeerd?

1 like

Dank voor de uitleg. Kon ik wel even gebruiken.

1 like

Ja op de zwarte. Ik mag nooit een Rolex kopen.

1 like

Deja Vu, hebben we dit topic niet ook al in het offtopic gedeelte staan? :thinking:

Ahh🥺

Sterkte

1 like

Is dat niet een vorkheftruckchauffeurshorloge tegenwoordig?

2 likes

Wat een dooddoener. Hetzelfde als " ik heb er helemaal niks mee" en toch de behoefte voelen dit bij elk topic te melden.

1 like

je snapt de knipoog niet.
En dit overigens de eerste keer dat ik dit zeg.

1 like

Zo boos🥺 wat is er toch gebeurd?

4 likes

Door Tudor en door Rolex ben ik dit wel een soort van ondertussen.

Ik denk nooit in lagen.
Dus voor mij gaat de vlieger niet op dat iets een poor man uitvoering of merk kan zijn.

Leven en laten leven, ieder zijn keuze waaraan en hoeveel hij ergens aan wil spenderen.

3 likes

Dat sowiso.

Maar wat een aantal mensen kennelijk niet begrijpen, de uitdrukking ‘poor man’ slaat niet op de persoon, het is puur sarcastisch bedoeld, voor iets wat goedkoper is en lijkt op het origineel.

Maar als je dan als tudorfan je gaat verdedigen is het natuurlijk wel een beetje zielig dat je eigenlijk je eigen keuze gaat verdedigen alsof het beter of zeker niet slechter is dan Rolex.
Tja… en dat zegt iets over de onzekerheid van die persoon. Niets over tudor in elk geval.

Dus. Er hoeft sowiso in een tudor topic al helemaal geen Rolex verdedigt te worden. Want Rolex is niet het ‘poor man’s’ product.
Het is eerder andersom.

Maar ook dat hoeft niet. Want tudor is een prima horloge. Zolang je het maar niet langs dezelfde lat legt als Rolex. Want dat heeft ome Hans Wilsdorf ook niet zo bedoeld. Het is een ander merk met een reden. Anders had er wel Rolex op de dial gestaan. :joy:

4 likes

Is het grote verschil niet het gangwerk?
Als je met een generischer en iets dikker motortje kan leven, ontlopen ze elkaar allicht weinig.

Los van publiek imago, dan.

Mijn horlogeloze hoogbejaarde tante kent Rolex.
Tudor is meer voor de ingewijden, die weten dat een Tudor eigenlijk ook een Rolex is, met een kwalitatief grofweg vergelijkbaar maar niet inhouse gangwerk en daarom niet het dubbele over hebben voor de extra status.
Tenminste, zo zag ik het…

1 like