Tudor announcement 25 mei 2021

Eens, met name aan de “Style” kant
Zou mooi zijn als het merk 100% op tool watches zou inzetten

Doorontwikkelen van de “Northflag” Explorer lijn en hier GMT complicatie toevoegen
Doorontwikkelen van de Heritage Chrono lijn en samenvoegen met BB chrono
Doorontwikkelen van de Blackbay Diver lijn en stoppen met chrono/GMT complicaties
Introductie van de Submarines lijn met het lef voor herintroductie van de mercedes wijzers

Zou zeer uitdagend worden voor Omega & Breitling

ik zou het wel weten :wink:

:point_up:

3 likes

Denk ik ook. De colabs van tegenwoordig zijn pure marketing …

Alles in de moderne horlogerie is pure marketing. Inhouse uurwerken, heritage… allemaal praat om het geld uit onze zakken te blijven halen. En het werkt nog ook :sweat_smile:

3 likes

Tsja …

Er is toch wel verschil tussen product innovatie door een nieuw case design of de zoveelste complicatie in een nog platter caliber of simpelweg een nieuw kleurtje of bandje toevoegen aan een bestaande referentie …

Ik ben bang dat Tudor x MN volledig in de laatste categorie zal vallen. Om even on topic te blijven …

Hoe minder innovatie hoe meer marketing inspanning? As they say, empty vessels make the most noise …

3 likes

Mits je er een voldoende grote pols voor hebt (ik niet dus)…

het fatsoenlijk kunnen zien / aflezen van de subdials op de chrono…

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Tudor, sterker nog, het enige horloge waarvan ik echt spijt heb verkocht te hebben is een Tudor (Pelagos).

Ik hoop op een re-issue van de 79090. Horloge is perfect op alle vlakken. :ok_hand:
Niks meer aan veranderen.

8 likes

Maar is hier ruimte voor naast de blauwe BB58?
Ik zou zeggen van niet…

Maar ik help het je hopen :wink:

1 like

Haha laat ik het omdraaien. De blauwe BB58 uitbrengen als hommage aan de Tudor Submariner van de jaren 70 was al fout nummer 1.

De BB58 in welke kleur dan ook is een hommage aan de eerste Submariner, ref. 7924 aka 'big crown’. Een blauwe kleur gaat dat niet opeens veranderen. Los van dat het wel een schitterend horloge hoor. :cowboy_hat_face:

Maar zet de foto’s maar eens onder elkaar… wat mij betreft zijn het echt twee verschillende horloges. :ok_hand: Qua crownguards, kroon, bezel, dial.
Breng hem nog in het zwart, groen en rood uit en ik wil de MilSub en BB58 gerust beide in m’n bescheiden collectie.

Copyright me

6 likes

Ik blijf hopen op een nieuwe Ranger. De vorige is fel ondergewaardeerd in mijn ogen en Tudor kan wat moois gebruiken naast de alomtegenwoordige Black Bays :blush:

3 likes

Patrick, waarom “zie” je de BB58 in blauw niet als heruitgave van deze snowflake
Enige echte verschil is de sunburst wijzerplaat toch??
Edit: en de crownguards uiteraard

2 likes

Volgende punten:

Riveted bracelet
Geen crownguards
Minder grove bezel
Andere font op de bezel inlay
Ronde markers ipv vierkante markers

1 like

Ja @TheWornWatch was me al voor. :grin:

Maar buiten dat, Tudor heeft het model ‘big-crown’ minder dan 5 jaar gevoerd. Daarna zijn ze direct al overgegaan op de modellen met crownguards en hebben ze dat verder geperfectioneerd in maar liefst drie iteraties.
Het grootste verschil vind ik ook de gekartelde bezel, die heeft zoveel meer presence bij de latere generaties.

2 likes

Behalve dat dit geen 79090 is die je eronder post :crazy_face:

3 likes

Ik ben niet zo goed met cijfers. :sob:
Haha ik zie het nu, idd een hele ander uitvoering met de mercedes-hands en ronde nummerials. :ok_hand:

2 likes

heel snel en kort,nee :smiley:

1 like

Spannendddd :eyes:

1 like

Nog even een poll in de slotfase.

Tudor kondigt zometeen het volgende aan

• Nieuwe Tudor Submariner
  • Tudor BB58 Marine Nationale editie
  • Tudor Pelagos Marine Nationale editie
  • Tudor Black Bay Heritage Marine Nationale Editie
  • Anders namelijk…