Tudor BB ceramic 41mm als werkhorloge

Goedemiddag experts van HF.

Al enige tijd ben ik opzoek naar een geschikt horloge om te dragen in mijn werk. Dit horloge moet wel tegen een stootje kunnen, aangezien mijn werk (en ik zelf) vrij lomp zijn. Voor diegene die mij “kennen”. Het gaat dus om een horloge om boven water te dragen en niet tijdens het duiken.

Nu is mijn oog gevallen op de Tudor BB ceramic dial, maar vraag ik mij af of deze niet wat te delicaat is gezien het uitstekende glas.
Stiekem kijk ik ook naar een seamaster PO, maar probeer het budget tegen de 3k te houden.

Ik kijk uit naar jullie adviezen, meningen en mogelijk andere suggesties in deze zoektocht.

Mvg,

Sander

(Plaatje voor de sfeer, geleend van @Leblanc)

13 likes

Is de kast ook keramisch? Keramiek is erg hard en dus ook bros. Als die een flinke klap krijgt, bijvoorbeeld hard stoten, dan kan er een stuk afbreken. Als alleen de wijzerplaat keramisch is, dan zie ik geen probleem. Saffierglas kan ook heel wat hebben, ondanks dat het een beetje uitsteekt bij dit horloge.

Voorbeeld uit de praktijk: ik ben ook nogal lomp en ik heb maanden met een Longines Hydroconquest Ceramic rondgelopen, nergens last van gehad.

2 likes

De kast is inderdaad ook keramiek, wat Jurtz zegt, zodra je een beetje hard ergens tegen aan stoot, dan breekt een stuk van de kast af… Vreselijk gaaf ding natuurlijk maar ik zou liever een deuk hebben in mijn horloge dan een brok er af :slight_smile:

3 likes

Tja zoals Roodbaard zegt , dan beter voor een stalen Tudor gaan.

3 likes

Dan is de 39mm variant wel de betere keuze, de 41mm is nogal hoog.
Uit ervaring weet ik dat dit zeker iets uitmaakt voor wat betreft stoten.

3 likes

Dat is wel tricky dan inderdaad.

De stalen modellen heb ik niets tussen kunnen vinden wat mij iets deed helaas.

Wordt dan toch een afweging om dan bij te leggen voor een omega seamaster PO of verder zoeken voor een andere optie.

Of lekker eigenwijs zijn en toch voor de BB ceramic gaan :face_with_peeking_eye:

1 like

Even flink tegen een deurpost oid stoten en de kast is kaput

2 likes

Geen idee of het in je straatje ligt, maar zo’n zwarte Breitling, is dat niks? Avenger geloof ik? Zijn wel een stapje groter…

1 like

Heb ik toevallig ook naar gekeken, maar idd wel weer forser en uitbundiger. Er zit ook al een breitling in de collectie, dus leek het mij leuk om een ander “huis” toe te voegen.

2 likes

Een gehard stalen kast blijft het mooist. Misschien eens bij Sinn kijken?

1 like

Geen idee waar ik moet beginnen. Heb jij misschien een leuk voorstel?:sunglasses:

Denk eerlijk gezegd dat het wel meevalt met dat breken. Tuurlijk zijn er op het grote boze internet horror stories te vinden.
Is volgens mij niet een veelvoorkomend onderwerp op dit forum dat keramische onderdelen breken doordat iemand even ergens tegen aan stoot?

1 like

Ook mijn gedachte.

https://www.sinn.de/en/Diving_Watches.htm

U2 S (EZM 5). The mission timer for divers made of German Submarine Steel.

1 like

Is het dan niet verstandig om tijdens je werk een wat betaalbaardere beater te dragen? Zwart PVD? Dan heb je daar in ieder geval geen zorgen over. En mocht je daarbij dan toch een keramieken Tudor overwegen, vergeet je dan de Fastrider Blackshield niet? Wat mij betreft toch wel een beetje de ultieme in deze sferen. Mits je niets tegen een linkje met Ducati hebt uiteraard.

5 likes

Ter aanvulling; je hebt natuurlijk ook de Black Bay Dark (ref: M79230DK-0004) dat is staal PVD. Succes met je zoektocht! :+1:

2 likes
2 likes

De keuze is al gemaakt …
Ben wel benieuwd wat ‘werk’ is.

2 likes

Dat is niet helemaal waar hoor. Die planet ocean is toch ook wel erg leuk.

Werk is:

Maar kan ook zijn:

Is wel een beetje een uiterste hoor.

5 likes

Ik zou een dikke Seiko doen……

2 likes

Of je kan kiezen voor een toolwatch die juist gemaakt is om er alles mee te doen. Door de draaibare bezel die concaaf is, blijft het saffierglas beschermd. De Fortis Flieger is in 41 of 39 mm. En keuze uit diverse dials. 5 jaar garantie 20 ATM
De Marinemaster ook een mooie optie en valt allemaal rond je budget. De stalen band heeft een slideclasp en kan een trekkracht van 40kg doorstaan. Dus allemaal oerdegelijk 30 ATM

IMG_6687

6 likes