Tudor BB ceramic 41mm als werkhorloge

Ik zou deze doen.

5 likes

Ik heb enige tijd terug in Den Bosch een pelagos gepast, maar vond hem erg “blikkerig” aanvoelen.

Het was deze :point_down:t2: weet niet of die anders is/ aanvoelt dan die jij deelt?

Nou de door jou getoonde is 42mm

De door mij getoonde 39.x mm

Maar ze zijn beide van titanium. Misschien dat je hem daarom ‘blikkerig’ vindt, of in elk geval licht.

1 like

Potverdorie, is toch geen werkpaard. Gedachte alleen al doet pijn​:wink::joy:
Zo’n Breitling, breitlight heet dat materiaal geloof ik. Heb gehoord dat het onverwoestbaar is.
Succes ermee!

1 like

Ja maar kom op, dit ademt toch Seamaster :stuck_out_tongue:

2 likes

Zou goed kunnen, maar ik vind het wel de moeite waard om mogelijk dit weekend eens te gaan kijken/ passen om te zien of ik er nu anders tegenaan kijk.
Wordt weer een ritje naar R’dam, kan ik meteen even die andere AD bezoeken :face_with_peeking_eye:

1 like

Ik zou er toch voorzichtig mee doen… Een collega van me heeft al 2 keer zijn iwc pilot chrono ceramic (top gun) laten vallen, 2 keer een volledige revisie bij iwc incl nieuwe kast :sweat_smile: best broos in vergelijking met staal.

1 like

Ik heb een simpele citizen “tough” voor mijn werk, een stuk voordeliger en bomvrij. :sweat_smile:

4 likes

Op jouw pols en helemaal omdat je de Deepsea ook hebt, zijn cheap-ass broertje de LHD. Afraggen houd ie van

4 likes

Oei, daar raak je een gevoelige snaar :smirk:

Deze ga ik ook maar eens meenemen in de ronde aankomend weekend.

Nu maar hopen dat ze ze ook allemaal hebben liggen :face_with_peeking_eye:

De wijze van harden door Sinn is een heel dun toplaagje. Het is een soort van eierschaal, hard, maar het kan er ook af springen.

Damako, ijsgehard, is dan de betere oplossing. De kast is door en door gehard. Ook beter voor een zwart horloge, want dat betekent dat dat er minder makkelijk afpringt.

1 like

Gshock?

2 likes

Wel ook naar gekeken, maar kon er niet warm van worden.
Vandaag gebeld voor een pre owned PO, maar die was helaas al verkocht😔
De zoektocht gaat verder

Er staat een mooie seamaster pro ceramic 300m met witte dial en zwarte bezel hier in t blauw tegen bodemprijs.

Helemaal als nieuw

1 like

Ik had hem gezien, mooi, maar ik zoek de zwarte PO met rubberen band en oranje accenten.

(Toch wel dit weekend nog eens kijken bij de tudors)

1 like

Nou dat onderste plaatje is mijn werk en ik doe het met een casio Edifice, koste hoogstens 100 piek en meer wil ik er niet voor geven want met ècht ruig werk gaat elk klokje er een keertje aan onderdoor. Draag mn Captain Cook wel tijdens mn verlof, blijft ie tenminste heel :wink:

1 like

*ook mijn soort werk

1 like

Hij is al genoemd.

De Pelagos 42 LHD
Mijn dagelijkse horloge en ik gebruik hem ook zelfs nog om mee te duiken.

De titanium kast maakt het wel dat het wat sneller krast. Moet je tegen kunnen natuurlijk.

Voordeel is zowel de titanium als rubberen band worden meegeleverd.

Plaatje voor de sfeer op een M.n. strap.

Draagt heerlijk trouwens

4 likes

Mooie combinatie met strap en je (ik gok) fourth element wolletje :wink:.
Moet zeggen dat ik er steeds meer gecharmeerd van raak. Kijken of hij het kan winnen van de PO.

Ik heb ook getwijfeld tussen de 2.

Wat mij naar de Tudor bracht was de afleesbaarheid en hij is wat minder shiny om de pols.

Verder zijn het beide natuurlijk onwijs goeie horloges

Succes met de zoektocht !

1 like