Tudor BB ceramic 41mm als werkhorloge

En ja zeer scherp gezien dat wolletje :grin:

1 like

Waarom voor zo’n duur klokkie gaan voor je ruige werk (ik weet dat duikers over het algemeen leuk verdienen). En alle kans dat je horloge schade oploopt en snel er niet meer uit ziet. (Sommige vinden dat kennelijk mooi).
Persoonlijk zou ik een simpele Citizen duiker nemen of een kunststof horloge.
Of wil je echt indruk maken op je collega’s ?

1 like

Daarom ook een pre owned met de kop er af :wink:

En integendeel, anders kan ik net zo goed die SD JC omslingeren. Zoiets zou ik ook geen waarde aan hechten bij een collega. Indruk maken doe je maar met het werk wat je aflevert!

In een ander topic was je al neppers aan het adviseren. Lekker bezig zo!

Pelagos is een beest van een horloge en de 42mm heeft de fijnste sluiting die ik gehad heb. Perfecte pasvorm door de verschillende mogelijkheden van instellen.

2 likes

Ik dacht al, waar blijft dat advies? :rofl::rofl:

1 like

Welke andere? :sunglasses:

1 like

Oef, en dan zo n duur horloge dragen :scream:
Ik zou t niet durven.

Ik zou dan liever iets nemen wat abcsteed al zei met zo n beschermende bezel.
Mijn keuze zou dan zijn v n Seiko Monster, waar de kast de bezel beschermt en de concaaf bezel om zijn beurt t glas beschermt.

Of n Tuna/shrouded Monster.

41mm Super degelijk uurwerk.
Fantastische band!

1 like

Ik heb in 1977 een Tudor Submariner Snowflake gekocht.
Ik heb als lasser gewerkt, in de mijnbouw gewerkt(Canada), spoorwegen, de bouw.
Het horloge heeft het flink te verduren gehad, lasspatten, noem maar op.
Verkocht een paar jaar geleden en het werkt nog steeds.
Dus een Tudor Submariner kan ik wel aanraden.

1 like

Een Breitling Superocean blacksteel is misschien ook het overwegen waard. Behoorlijk hufterproof horloge.

en een Breitling Skyracer, iets goedkoper én van het onverwoestbare Breitlight is ook een goede optie!
Ik heb beide horloges en de Skyracer (op de foto op een Breitling OK nato maar normaliterop een groene Breitling rubber strap) gaat de verkoop in. De Skyracer is echt een onverwoestbare toolwatch.

2 likes

De bezoekjes aan R’dam moeten helaas een weekje op zich laten wachten :expressionless:. Had even gehoopt de dans te ontspringen met alle zieke hoofdjes in huis :face_with_peeking_eye:

Staat ook op het lijstje om eens te checken :ok_hand:t3:

Breitlings dragen over het algemeen vrij fors en vallen ook best wel op volgens mij. Zit overigens wel aan een breitling in de collectie, dus leek mij leuker om er een omega of tudor aan toe te voegen.