Tudor BB41 afdingen?

Daf ligt aan de locatie. Als ze vanuit binnen de EU verzonden worden, niet. Anders in principe wel. Hou er rekening mee dat je zelfs ook BTW betaalt over de verzendkosten, en er daarnaast ook nog invoerrechten bijkomen.

Het is geen regel van meden en perzen, maar ik reken zelf op 25-30% in totaal bovenop de Chrono24 prijs, indien vanuit buiten de EU verzonden wordt.

Qua band: op staal kopen kan handig zijn voor de resale waarde. De stalen band is, los gekocht, bij premium merken vaak verhoudingsgewijs duur namelijk. Soms koop ik op staal, bewaar de band in de doos, en zet er een lederen band naar eigen smaak op.

2 likes

Ik zou het niet te snel ‘afdingen’ noemen, liever ‘korting’ of dit: ‘een betere prijs’.
Ik koop vrijwel alles met korting, is het niet standaard korting uit de folder dan wel door het te vragen. Uiteraard niet in een bouwmarkt maar vaak wel in een kledingzaak, fietsenzaak, meubelzaak.

Ik ben nu bezig met een nieuwbouwhuis dus moet enorm veel aanschaffen en dus onderhandelen. Gisteren nog over het stofferen van de trap. Je moet er gewoon even de tijd en moeite insteken, kan je zo honderen euro’s schelen en iedereen is aan het einde tevreden. :smiley:

Het is ook een beetje een spelletje. Dus doe het ook zeker bij je nieuwe BB41!

2 likes

Dit zou ik doen

En als ze er niks mee doen, zou ik zeggen…mmm ik kijk nog even verder.
En dan een dagje ergens anders gaan kijken

Succes

3 likes

Ik zou het gewoon proberen, kans is zeer groot dat je het ook krijgt. Wanneer dit niet het geval is. Zeg je idd “dan denk ik er nog even over na”. Dan ga je naar een andere en probeer je het daar nog eens.

Je moet trouwens niet het onderste uit de kan willen halen en een niet reële korting willen!

Verder zou ik persoonlijk niet voor tweede hands gaan ergens uit een ver land of wat dan ook… dit scheelt vaak niet zo heel veel in prijs… ik zou dan doorsparen tot kerst ( of tot een tijdstip dat je het bij elkaar hebt natuurlijk) en een mooie nieuwe full set bij AD aanschaffen.

Succes met den zoektocht, ben benieuwd naar je NA straks.

3 likes

Dito. Het is een field watch, en die ga je niet op staal dragen. De NATO die @pasd postte maakt een hoop goed.

Nee, niet telefonisch. Je loopt gewoon een AD binnen en geeft aan dat je 'm voor 2050 meeneemt. Zo niet, dan ga je naar chrono24 en bestelt 'm gewoon uit Italie of Duitsland.

Als je meer dan 2100 betaalt ben je een dief van je eigen portemonnee. Dan kopen ze bij de AD maar wat minder dure koffiebonen in.

Kijken naar de koper. Heeft die een eigen website? Ik ben via Chrono24 aan WatchFever gekomen, een prachtig sympathieke kerel die me al een Nomos en twee Mühle’s heeft verkocht, voor zo’n 20% onder list.

Dan nog: Al ken je de koper niet, er is trusted checkout, wat een soort escrow/derdenrekening doet.

Filteren op EU. Anders gaat de prijs maal 1,25 omdat er BTW en handling bij komt. Japan zou ik voor die prijs niet doen, want 1750*1,25=2187,50. Da’s al weer meer dan de Duitsers met 2040 Euro. En daar zou je zelfs nog een keer naar toe kunnen rijden.

Wat doe je liever? Bakje koffie bij S&C en dan 2400 Euro aftikken, of een nachtje in de Eifel in een gezellig hotel, diner, en dan een horloge in Duitsland voor 2040? Betaal je hetzelfde, heb je er wel een leuk reisje voor gedaan.

9 likes

Er staan een paar verkopers op C24 met enorm veel positieve reviews in Duitsland en Monaco die hem voor 2000 en een beetje verkopen. Daar moet je zijn.:+1:

5 likes

Dit. Ik zou de bierrekening wel verder op laten lopen, net tot onder de 2400.

8 likes

Ho ho, die 2040 was voor het horloge. De overnachting, diner (150, 150 inclusief wijn en vertier) en benzine (60) doen je op 2400 uitkomen.

2 likes

Denk niet dat die prijzen helemaal accuraat zijn. Zelf bij mij BB58 een NATO gekocht in de AD. Prijs daarvan was € 160. Vond ik ook al redelijk wat voor een NATO overigens :wink: .

Ze worden overigens wel met mooie oude techniek gemaakt: https://youtu.be/t0ZU3FoQ0Io

Wat betreft het afdingen is dit ook afhankelijk van de beschikbaarheid van een model. Bij de BB41 verwacht ik hier niet direct een probleem mee en moet je hem wel voor 2000-2200 mee moeten krijgen. Voordel is dan wel dat je een winkel hebt waar je heen kan gaan, eventueel bandjes (in geval van staal) op maat kan laten maken en je mooi je naam op het pasje hebt staan. Ook de ervaring vind ik vaak wel leuker dan grijs online kopen…

3 likes

Ja dik 400 voor een nato, dat kan toch echt niet :thinking:

1 like

Heeft iemand hier ook ervaring met het langere tijd dragen van die Tudor Nato’s? Ze vragen er wel serieus geld voor. Vind ze wel mooi overigens. Blijf het wel een raar fenomeen vinden om je horloge aan zo een stukje stof de laten bundelen

1 like

Sinds een week. Ik ben verliefd…
Geen gekke flap, springbar zit al in de nato verweven en het past allemaal perfect

8 likes

Spanbanden zijn toch ook van een stukje stof? :thinking:

1 like

Op deze manier… Je kan het. Wel een NA aanmaken als je hem hebt

1 like

Op dit moment wordt het koffie bij Schaap. En de aankomende maanden waarschijnlijk ook :grin:

En aangezien @jerm88 hem ongetwijfeld nú wilt hebben, zeg ik : winkel in lopen, passen, vragen wat er af kan, en klaar. Gewoon zeggen dat je X er voor over hebt, punt uit.
En altijd staal erbij nemen indien mogelijk. Verkoopt makkelijker, en mocht je er later wel eentje willen hebben betaal je een Gods vermogen. Betaal voor staal, biets leer erbij.

2 likes

Maak me maar gek :stuck_out_tongue_winking_eye:

Staat top kerel :ok_hand:t2:

1 like

Gewoon deze kopen, veel goedkoper wordt het niet nieuw…

5 likes

Je moet gewoon vragen wat ze voor je aan de prijs kunnen doen. Desnoods oefen je het eerst thuis droog met je vrouw/vriendin/vriend. Iedereen kan dat. En anders vraag je om een gratis leren band bij staal. Spullen extra weggeven is voor een winkelier gemakkelijker, want daar verliezen ze alleen de inkoopprijs op, en jij ook blij, want krijgt de verkoopprijs voor je gevoel als korting. Voor de ervaring zou ik voor zo’n aankoop toch het liefst in een winkel zijn geweest, dan kopen via internet.

Vraag niet naar korting. Vraag liever of ze een speciale prijs voor jou kunnen maken. Korting vinden ze geen leuk woord.

4 likes

Bij timepiecebank zag ik 'm laatst ook voor rond die prijs. Is iets dichter in de buurt (Antwerpen) mocht TS daar waarde aan hechten.

1 like