Tudor BB58 925 Silver al in het echt gezien?

De andere kant van het verhaal is dat vanaf het moment dat rvs beschikbaar kwam, ergens halverwege de jaren 30, zilver vrijwel volledig verdween als materiaal voor polshorloges. Rvs werd dus blijkbaar als een veel geschikter materiaal gezien.

Als je het zo bekijkt is het gewoon een stap terug en niet veel meer dan een gimmick. Al vind ik het wel grappig dat Tudor dit doet.

Vind het wel een veel logischer stap dan die bronzen horloges van tegenwoordig. Brons is eigenlijk gewoon geen geschikt materiaal voor een polshorloge en is in het verleden ook niet of nauwelijks gebruikt.

4 likes

Het is ook meer een kwestie van iets aparts doen. Persoonlijk denk ik dat zilver ook veel beter tot zijn recht komt als het glimt, maar zij hebben anders gekozen. Zelf vind ik het wel tof, juist omdat het net wat anders is.

3 likes

Eens, ik heb wel wat met zilveren horloges, dus ik vond het wel leuk toen ik zag dat ze met dit model kwamen. Al zie ik mezelf er niet gauw een kopen maar dat geldt eigenlijk voor alle horloges in deze prijsklasse :sweat_smile:

2 likes

Ik vind hem gaaf!


Draagt erg licht en comfortabel, de kleurstelling is prachtig en niet dof of duf

22 likes

O, en voor degene die bang is voor de ‘te kleine NATO’; de band is gewoon te verstellen hoor haha


Hier zit hij om mijn 17.5cm pols… en nog genoeg ruimte om 1-1.5cm groter te gaan.

9 likes

Dat vragen meer mensen zich af inderdaad, maar het aluminium erbij zou een positieve werking moeten hebben.

Ondanks dat hij licht draagt zou hij wel ruim 30% zwaarder zijn dan de reguliere bb58. Hierdoor wellicht wel een beetje topheavy?

Komt ook door die NATO die erop zit. Een enorm licht flut ding, maar wel in precies de juiste kleurstelling.

Top-heavy? Mwa, we hebben het over een paar gram hè? :wink:

2 likes

Gelukkig vond het al vreemd dat een Nato te kort is :blush:

1 like

tja dat is ook zo, de “normale” blackbay vond ik altijd te hoog en zwaar daarom een dingetje waar ik alert op ben

1 like

Zeker een perfect zomerhorloge :ok_hand:t3:

1 like

Gaaf ding hoor!!

Vroeg me alleen af, zilver geeft toch zwart af op de huid, of niet?

Nee, dat verhaal kan ik direct ontkrachten. Horloge geeft niet af. Ook niet op bijzonder warme dagen zoals deze.

Gisteren gewoon mee in de zon gezeten, echt warm en niks aan het handje :wink:

5 likes

Dat deden vroeger (in de jaren 80 bij mij) de silver plated juwelen ja. Maar echt zilver zou niet af moeten geven.

2 likes

Vergeet de ‘verzamel’-theelepeltjes niet :grin: die verkleuren ook (nog steeds)

2 likes

Ik heb een paar (alle?) markeringen op het horloge gefotografeerd

12 likes

Ik vind hem wel echt heel gaaf! Ga hem zelf ook maar eens overwegen…

1 like

Mij bevalt ie tot op heden super!

19 likes

Geen eerste plekjes of verkleuringen in een héél klein hoekje? Hoe lang heb je hem nu?

2 likes

Loopt deze nato door over de caseback, of stopt hij bij de pushpins?