Tudor BB58 925 Silver al in het echt gezien?

loopt over caseback

1 like

Horloge is 12 maart 2021 op naam gezet (maar zolang heb ik hem nog niet)… Alles ziet er nog picobello uit

Beetje vreemde constructie. Niet echt de NATO die langs de pushpins loopt. In dit geval zitten de pushpins ín de NATO

3 likes

Volgens mij is dit filmpje nog niet gepost over de samenstelling van het zilver;

Blijkbaar zit er palladium, zink, indium in en geen koper:

12 likes

interessant :+1:t3:

1 like

Dat is vooral mooi… Kans op verkleuring neemt dus af…

Nu nog even de hardheid van de legering zien te achterhalen

Witgoud is een legering van goud die is ontkleurd door de toevoeging van palladium. Ook puur palladium wordt gebruikt om sieraden van te maken

Palladium is een zacht zilverwit metaal dat chemisch gezien op platina lijkt; het reageert niet met zuurstof uit de lucht.

Mohs is +/- 5, dat is hoger ten opzichte van zilver en zelfs platina.

Uiteraard wel lager dan Titanium (Mohs 6). FYI Diamant Mohs = 10

Indium is een zeer zacht zilverachtig-wit metaal met een heldere glans. Mohs 1.2 (tussen talk en lood in, zeg maar).

Indium is hoofdzakelijk een bijproduct van de zink-, ijzer-, lood- en koperwinning. De vraag naar indium wordt voornamelijk bepaald door de wereldwijde productie van lcd-schermen.

Ik vind het een bijzondere samenstelling van materialen

4 likes

Ben toch huiverig voor de verkleuring.

Gebaseerd op ‘gevoel’ waarschijnlijk?

We gaan het beleven… Of niet :wink:

Ik vind hem tof!

@Gosz vind je het niet storend dat er enkel een nato band op kan?

1 like

Hoezo alleen nato? Zitten volgens mij gewoon normale springbars in, dus kan op leer, rubber etc. :thinking:

3 likes

:+1: Dit dus

2 likes

Hmm not the biggest fan either. Saw one yesterday and it really doesn’t stand out compared to any of the other options. But if you want to be understated it’s a great option for sure! :sunglasses:

1 like

Toch verkleuring? Nieuw aangeboden op Chrono!

1 like

Kan ook gewoon smerig zijn natuurlijk, maar ik ben echt benieuwd.

Zoals al aangetoond; de legering bevat geen koper, dus zo snel, zo sterk verkleuren lijkt me sterk

Ligt misschien aan de verkoper zijn fotoos de kast en kroon zijn ook zo gelig!

Wellicht denkt de verkoper dat het hiermee sterker over komt dat het zilver is (omdat het meestal donker wordt en opgepoetst moet worden om de zoveel tijd), slechts een gedachte…

1 like

De Nato strap van de Zilveren BB58 is wel degelijk,kort,ging hem vanmorgen ophalen,maar helaas veel te strak,kon hem met moeite omkrijgen… jammer :sob:

2 likes

Dan heb je forse polsen :grinning: - Had je hem zo lang mogelijk gemaakt?

1 like

Wat denk jezelf :laughing::laughing:

2 likes

Dan wil ik geen ruzie met je :grinning:

2 likes

Polsen valt echt wel mee,is gewoon een dames maatje die Nato :crazy_face:

2 likes