Tudor BB58 925 Silver al in het echt gezien?

Prachtige kast, het gemis van een stalen (zilveren) band heeft mij helaas wel weerhouden de 925 te kopen :grimacing: (zou vast te kostbaar zijn geworden?).

1 like

is dit niet een optie?
image

1 like

Hoe is de Anti Reflectie van het glas? Is die er?

1 like

dan heb je een kleurverschil lijkt me

tenor (4)

2 likes

Ook wil je geen verschillende metalen langs elkaar laten schuren…

1 like

FTFY

1 like

Zilver is niet zo heel duur, momenteel iets van 72 cent per gram. Zo’n band weegt rond de 100 gram dus dan heb je het over 72 Euro aan zilver, lijkt mij te overzien. :sunglasses:

3 likes

Een stalen Tudor band kost al € 800, dus totaal € 872 opgeteld in jouw voorbeeld maar denk dat Tudor er nog een leuke marge op zou gooien.

3 likes

De “business case” zal wel niet sluitend zijn. De materiaal- en productiekosten zijn het probleem niet, maar ze willen er inderdaad vast een flinke premium op gooien omdat het zilver is en dan wordt hij te duur om verkoopvolume te halen. Zoiets zal het wel zijn :thinking:

2 likes

btw, de flatlink (staal) voor de Omega Speedmaster 321 is maar ca. € 700 dus vind sowieso de Tudor band van € 800 aan de hoge kant.

1 like

Vind het ook een smak geld vergeleken met de prijs van het horloge; bij de meeste merken ligt die verhouding wat gunstiger volgens mij :thinking:

1 like

Denk niet dat het verstandig is,staat er 1 in Spanje te koop waar bij ze hem waarschijnlijk op
staal hebben gedragen.

Lugs zien er niet zo fris meer uit!

1 like

Dát ja, dat.

(Is geen patina,verkleuring of wat dan ook )

2 likes

Niet anders dan bij m’n andere Tudors.
Nooit op gelet eigenlijk.

1 like

Vermoed dat de zachtheid van zilver ook meegespeeld heeft in de beoordeling van de heren Tudor.

1 like

Sluit ik niet uit; hoewel er de nodige merken zijn die massief gouden banden maken; die munten ook niet echt uit door hun hardheid :smile:

1 like

Ik ben zelf nogal van origineel only :grimacing: Maar zou inderdaad kunnen al lijkt de stijl/type band erg op het design van Omega

FTFY wat betekent dat?

Dat denk ik ook inderdaad

Als we van iets meer afstand bekijken wordt de prijs minder relevant.
Ze hebben een zilver- legering ontwikkeld die (veel ) ongevoeliger is voor oxidatie en verontreiniging, research, research, research, en dus ook kosten kosten, kosten natuurlijk. Zilver bewerken, of iets van zilver fabriceren is anders dan iets van staal maken, dus het productieproces zal van A tot Z getoetst, bekeken en aangepast zijn.
Een drukker die altijd op papier drukt zakt van ellende in elkaar als er tussendoor even iets op karton gedrukt moet worden. Laten we dat niet vergeten.

Ze zijn voor zover mij bekend de enige die een horloge met zilveren kast op de markt brengen

Een uniek product dus, met unieke uitstraling en beleving.
Premium, of in ieder geval hogere marge (zoals de meesten van ons vermoeden, maar niet weten) is dus een logisch iets.
Ik heb daar geen enkele moeite mee.
Het boeit me ook niet, ik koop op emotie en niet op basis van excelsheets.

4 likes