Vorige week heeft Tudor een tweede model in de BB58 modellijn geïntroduceerd. Volgens mij nu al een regelrechte hit. In onderstaande video wordt de BB58 Blue met de eerste BB58 Black vergeleken.
Beide echt schitterende horloge. Voor circa 3.5k een COSC certified 200 meter water resistant diver met een inhouse uurwerk.
Welke heeft je voorkeur?
Does it get any better than this? Nee meest waarschijnlijk niet. Behalve dat Tudor met de normale Black Bay Heritage serie exact hetzelfde pakket aanbiedt alleen niet in een 39mm jasje maar in 41mm. De normale Tudor Black Bay is overal eenvoudig te verkrijgen terwijl de BB58 a la Rolex met wachtlijsten werkt. Is de BB58 alleen om die reden begeerlijker? Of is de 39mm gewoon het perfecte pakket?
Omega SMPC? Ook makkelijk te vinden voor rond de 3.5k.
Ja de BB58 is een leuk horloge maar ik heb echt mijn twijfels of dit horloge op lange termijn goed aged of niet. De fake rivets de toch iet wat vintage look etc.
Ik vind het nadeel van de zwarte BB58 de goudgele accenten op de bezel. Dat is net too much voor mij. Vind de looks van de normale Black Bay Black met witte cijfers op de bezel mooier.
Alleen kan niet iedereen de 41mm met relatief dikke kast handelen om de pols. Voor mijn pols is het gelukkig geen probleem.
Daarentegen vind ik de Tudor BB58 Blue echt prachtig met z’n blauwe dial en cleane steriele look. Echt de Baby Smurf/Snowflake II. Horloge is perfect in balans.
De nieuwe generatie met Omega Seamaster Professional 300m Master Chronometer heeft een nieuwprijs van 4900 euro en is daarmee veel duurder. Tweedehands wellicht voor een vergelijkbaar bedrag te krijgen en grijs voor kleine 4k.
I know, maar Tudor zet de Black Bay en de BB58 voor meer dan 1000 euro minder in de markt. Ik bedoel het meer vanuit dat perspectief. Markt positionering van het merk zelf. Dat Tudor zo’n compleet pakket aanbied voor 3.5k vind ik knap van Tudor.
Dit hoor ik nu wel vaker. Maar waarom doet Tudor dat dan niet? Als blijkt dat iedereen het horloge toch nog wel koopt, ook als die 4.5k zou zijn. Wat is die strategie?
Precies anders dan komt het in de buurt van de Oyster Perpetual. Nu zit er nog mooi en 1.5k tussen. Ik denk dat ze bij Rolex en Tudor er goed over hebben nagedacht wat de beste prijs zou zijn. Destijds was de Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial 3600 euro nieuw. Tudor heeft toen al de Black Bay op 3500 gezet. Ook erg scherp mijns inziens.
De BB58 is prachtig, maar de omega SMP wint het wat mij betreft wel. €4900 adviesprijs klopt @RLC, maar even kort onderhandelen en je zit op €4000 terwijl je moet slijmen bij de AD om een BB58 te mogen kopen.
Pelagos is wel maatje groter dan de Black Bay.
Ik snap je vergelijking niet echt. Het gaat van Black Bay naar Rolex Submariner, GMT weer naar Seadweller en Pelagos
I know never pay retail. Ik bedoel het ook niet vanuit het oogpunt van de consument. Dan liggen de Black Bay en de Seamaster erg dichtbij elkaar. Maar ik bedoel het vanuit het oogpunt hoe het merk het horloge in de markt zet. Dan zit er bijna 1.5k tussen.
En op een normale Black Bay kun je wel wat korting krijgen. Dus dan liggen ze ook nog steeds voor de consument een flink stuk qua prijs uit elkaar.
Ik heb ze toevallig allebei, maar dan de vorige no wave dial Seamaster. Maar dat vind ik een lastige vraag.
Als de keuze is BB58 Blue of nieuwe generatie Seamaster Professional 300m dan denk ik de BB58 Blue. Puur om de looks.
Ik denk overigens dat de afwerking van de Seamaster wel veel hoogwaardiger is dan van de Black Bay. De Seamaster heeft veel meer details etc.
Als de keuze is tussen mijn eigen horloges, de Black Bay Black 79230n of de vorige generatie Seamaster Professional 300m dan denk ik de Seamaster. Ik vind de James Bond vibe zo ontzettend cool. En de inkt zwarte wijzerplaat met zwarte Ceramic bezel en double anti-reflective coating is echt de bom.