Tudor BB58 Blue versus Tudor BB58 Black

Oh. Is de pelagos nog groter dan 41 mm?
Jeetje Mina. Dan klopt het helemaal wat ik zeg.

Waarom is de 58 zo gewild? Omdat die een mooiere maat heeft. Dat was het uitgangspunt van dit hele vergelijk. Toch?

Alle andere tudors lijken niet zo gewild vanwege de grotere dikte en diameter.

De SD hang ik er als vergelijk zelf bij. Om aan te tonen dat zo een pelagos, los van het prachtige ontwerp, ook te groot is.

Maar ja. Ik vind een normale sub C ook te lomp met die dikke kastpoten :see_no_evil:

1 like

De Pelagos is dacht ik 42mm.
Ondanks dat de BB58 serie 39mm is en daarmee voor veel mensen een geschiktere maatvoering is denk ik dat het feit dat het horloge schaarser is met wachtlijsten a la Rolex toch ook wel bijdraagt aan de begeerlijkheid.

1 like

Mmmmmm🤔

Interessant. Maar hoe komt het dan dat die zo slecht te verkrijgen zou zijn?

Denk dat het gewoon het mooiste horloge van de tudor tool lijn is.

Heeft mijn inziens dus met zijn eigen populariteit te maken.

Ik heb jouw collectie wel een keer voorbij zien komen. Mooi spul heb je!

Leuk dat je ze allemaal kunt waarderen. Persoonlijk vind ik de Seamaster het mooiste in het blauw. Daarnaast heb ik ook echt wel een zwak voor de BB vanwege de snowflake en de gouden accenten.

Zelf draag ik meestal de Seamaster bond met subtiele wave dial. Wel ben ik erg dol op de nieuwste Seamaster.

Ze creëren de schaarste gewoon. Slimme marketing, maar ergens jammer.

Ik denk dat het inderdaad ook een groot deel en stukje kunstmatige schaarste is. Hetzelfde geldt voor de Tudor Black Bay GMT. Knap stukje marketing strategie van grote broer Rolex overgenomen.

1 like

Dankjewel :blush::+1:

Seriously cool :sunglasses::+1:

1 like

Het is een feit dat een BB58 prima te krijgen is. Soms uitverkocht want is wel zeer populair. Ook de blauwe was op de dag van de introductie overal beschikbaar. Dat is alles behalve des Rolex.

Ja plus het feit dat een horloge tijdens de release al bij de juweliers ligt is uitzonderlijk. Dat lukt zelfs Seiko en Longines niet.

1 like

Dat is inderdaad wel echt netjes van a Tudor. Ben alleen benieuwd tot hoelang de voorraad strekt.

Uit de review “it’s an infinitely better watch”… Da’s niet serieus te noemen. Voor minder doekoe heb ik een veel mooiere Oris Sixty Five of zelfs een simpele Baltic Aquascaphe blue gilt. :grin:

De notie dat de BB58 zo’n goed horloge is is natuurlijk ridicuul omdat vanaf de Orient Kamasu en omhoog alle duikhorloges per saldo even “goed” zijn. :grin: De BB58 is technisch gezien echt totaal niet onderscheidend, het is dus puur ontwerp en merk wat je koopt. Natuurlijk zal de afwerking wat fijner zijn, soit.

Maar goed. De zwart gouden BB58 heeft charme, de blauwe is totaal oninteressant.

Nee. De plaatsing van tekst op de dial is te eerste te veel en te tweede niet harmonieus. Dan heb je, samen met die lelijke snowflake wijzers echt een stuk warmte, karakter en charme nodig om toch mooi te zijn. Dat heeft de BB58, wat ook het succes bepaalt:

Het horloge heeft z’n excentrieke trekjes, maar komt er ruimschoots mee weg.

De steriele versie is dan alleen nog maar uit balans. :grin:

1 like

Ik vind bij de zwart gouden de lumekleur altijd een beetje vies ogen.
Maar dat heb ik wel vaker als het neigt naar faux patina.
Voor mij dus de blauwe :ok_hand:

Zwart met wit inplaats van nep goud zou perfect zijn

1 like

Hoe bedoel je nep goud?

That is your opinion. De Tudor Black Bay of de BB58 lijn bieden een Zwitsers horloge, met een inhouse COSC certified uurwerk met 70 uur powerreserve dat is voor die prijs best wel uniek. Daarnaast komt Tudor nog uit de stallen van Rolex. Zijn weinig andere merken die zo’n compleet plaatje aanbieden voor dat geld.
Oris is prima leuk en aardig maar mijns inziens niet te vergelijken. De afwijking die Oris aangeeft in het boekje is ergens tussen de -15 en de +20 of zo. Kan echt niet voor dat bedrag…

2 likes

Politie al gebeld?

2 likes

Het is hoe je goed definieert natuurlijk. Het uurwerk voor de 58 is een inhouse manufactuur die special is ontwikkeld omdat het uurwerk van de 41mm niet in de past past. COSC en met een power reserve van 70 uur is dit toch wel een tandje hoger in kwaliteit. En ik vind hem daarom wel onderscheidend. Natuurlijk betaal je te veel ivm marketing…
Hij is rete accuraat wat mij overigens niet zo veel boeit omdat ik veel switch van horloges.

1 like

Nee Trump ingelicht en de FBI, CIA en de US Army and US Navy gaat erop af.

1 like

Hahaha, de afwijking… Tsja. Zo lamt het geen HAQ is is de accuratesse toch drie keer niks. Maar jij weet met zo goed als ik dat al die ETA en Sellita uurwerkjes door micro brands gewoon +/- 6 worden afgeregeld.

De Tissot Gentleman Powermatic 80 en hele hordes Seiko met nieuw 6r2x uurwerk komen in me op voor de power reserve.

Je gaat me over de as van techniek echt niet overtuigen van de waarde van zo’n ding ten opzichte van concurrenten die hetzelfde kunnen voor een derde van de prijs. :grin:

Nogmaals: afwerking, ontwerp, merkbeleving. Daar zit dat geld in als je het mij vraagt. Wat prima is, maar die blauwe dingt op ontwerp erg af in mijn ogen.

Iedere Hamilton, Tissot en Certina Powermatic 80 doet dat, Is Zwitsers en heeft een in house uurwerk van Swatch groep. Seiko 6r2x ook, maar is Japans, dus per definitie een goedkope shitter natuurlijk. :grin:

Het is leuk dat mensen technisch onderscheid willen fabriceren in deze hobby. Een vrouw met een collier van 3.500 ballen gaat ook niet op de techniek van de sluiting in, die zegt gewoon dat het mooi is en dat het door Huis X ontworpen is. Zij zijn daar veel pragmatischer in.

Je hoeft 'm niet te verdedigen hè? :grin:

1 like

Hahahaha doe ik ook niet want 3500 voor een horloge is ook ridicuul. Maar ja we zijn allemaal een beetje gek.

1 like