Tudor BB58 Blue versus Tudor BB58 Black

Ik vind de BB58 een mooi horloge maar kan echt op geen enkele manier overweg met de rivet-armband, die ik spuuglelijk vind.
Mijn interesse gaat dus meer uit uit naar de oude BB met ETA movement. Die had een mooie armband en was bovendien minder plomp.

2 likes

Koop je er toch een andere bracelet op. Die van Strapcode schijnen wel mooi te zijn er goed te passen.

1 like

Tja, op forums en in comments lees je vaak die reacties over de rivet band. Zoals de beste man van B&J zegt, als je hem om hebt verdwijnt het. Dat is ook mijn gevoel. Plus als je de rivet band van de 41mm naast de gewone houdt, dan toont deze rivet band optisch smaller, wat een stuk eleganter oogt. Zeker als je bv een band zonder taper hebt zoals van de Seamasters, dat is al helemaal een lomp stuk staal.

Het is rap geroepen dat die rivet band niets is, maar het is eigenlijk stiekem een mooi stukje design en dat merk je als je hem om hebt. Ik slaag er niet in een vervanger te vinden voor het geld. Zelfs de IWC banden van de Ingenieur en de Pilot reeks die alom geroemd worden heb ik geprobeerd, doen’t niet voor mij ivm mijn 58 :slight_smile:

Ontopic: De blauwe groeit hier wel, ik vind 'm mooi. De zwarte met de gouden accenten heeft alleen meer charme en daarom wint hij in mijn boekje :+1:

@Fate_Amenable_To_Change je mag vanalles roepen over standaard ETA’s en Sellita’s, maar ik heb er toch al een paar gehad die telkens weer problemen krijgen, vnl wat betreft het manueel opwindsysteem. Daarnaast is de accuraatheid toch een stukje stabieler en de 70 uur reserve is gewoon mooi meegenomen. De antimagnetische eigenschappen en balansbrug zorgen ook weer voor stabiliteit.

Wat betreft die Powermatic 80’s van ETA, die zijn “laser gereguleerd” en zijn niet zo eenvoudig bij te regelen. Schijnt dat een onderhoud direct een nieuw uurwerk zal worden. Dat zijn zaken die er bij mij als horlogeliefhebber minder ingaan.

Maw je krijgt toch een stuk meer voor je geld technisch gezien. Of dat de prijs rechtvaardigt is een andere discussie :wink:

2 likes

Jezus volgende gtg moet je dan nog maar eens goed kijken naar de Pelagos dan :joy:
De two liner met ETA is 41mm en 1mm dunner

1 like

Ik zie veel klachten over de ‘fake rivet’ bij de nieuwe Black Bay. Kan iemand mij uitleggen wat hiermee bedoeld wordt en het wellicht aan de hand van een foto laten zien?
Persoonlijk vind ik de nieuwe BB zeer geslaagd.

Dat zijn de bolletjes op de zijkant van de schakels.

1 like

Nee joh, da’s helemaal niet raar, ik doe ook mee aan die gekte. Alleen probeer ik het voor mezelf al lang niet meer te rationaliseren met techniek. :grin: :grin: :grin:

1 like

🥱 gaaaaap en door

Niks mis mee!

Bij zwart draag je geen blauw en bij blauw draag je geen zwart.
Dus ik snap niet hoe je in de praktijk kan twijfelen tussen een zwarte of een blauwe BB58.
Het is maar net waar je aan toe bent in de collectie.
Zelf heb ik wel een plaatsje vrij voor iets blauws naast de Explorer…

1 like

Dan zou deze blauwe perfect zijn naast je Explorer :grin:zelfde maat :ok_hand:dus een pracht duo