Tudor BB58 loopt 8sec achter

Dag iedereen

Een kennis van mij heeft een tudor BB58 die hij maar 2 keer gedragen heeft en perfect is.

Ik ben hem eens aant testen voor ik em overneem omdat ik meestal grotere maten draag.

Horloge is hiervoor niet gedragen geweest en dat zie je. Nu loopt hij van zaterdag stipt 8 sec per dag achter. Normaal of moet die terug naar Tudor, er zit immers toch 5 jaar garantie op.

Ohja: eigelijk bevalt me dit zeer goed :slight_smile: en past dit echt wel in mijn bescheiden collectie …

5 likes

Gooi 'm eens op een timegrapher. Cosc is -4/+6. Die +8 komt daar wel dicht in de buurt met wat meetfout.

Net buiten de standaard. Ik zou hem er niet voor naar Tudor sturen. Kans op nieuwe schade of andere problematiek is aanwezig.

1 like

Oei hoe bedoel je? Zijn het dergelijke amateurs ? :slight_smile: :zipper_mouth_face:

Hoe leg je 'm weg 's nachts, een andere positie kan in de plus lopen?

2 likes

Hij loopt -8

Zou ik persoonlijk niet accepteren bij COSC met nog garantie.

5 likes

Serieus? Positie maakt uit bij een Tudor? Als het nou een Vostok was…

Een mechanisch uurwerk is een mechanisch uurwerk, merk maakt niet uit. Mijn Omega’s, Zeniths, enz doen dat allemaal.

COSC test ook in 6 posities waarbij het gemiddelde genomen wordt.

4 likes

Moet ie niet nog inlopen? Hoe lang heeft ie stil gestaan?

1 like

:point_up_2:Is een goed advies

3 likes

Ik leg hem meestal face up. Zal hem bij de horlogemaker nog eens op timegrapher zetten.

1 like

En verschillende temperaturen

2 likes

-8 sec is dik buiten specs,zou ik zo niet willen hebben persoonlijk

1 like

Het zou mij niet storen, draag ze toch maar maximaal paar dagen achter elkaar…

5 likes

Ik zou de Tudor lekker een paar weken dragen en het uurwerk laten “inlopen”. In de tussentijd kan je genieten van de BB58 om je pols.

Mijn SMP liep uit de doos +3 en nu +1. Ik merkte na een paar weken al dat de Omega accurater werd. :slightly_smiling_face:

1 like

8 sec.inlopen gaat niet gebeuren en persoonlijk vind ik een horloge wat achter loopt best vervelend,lichte + mag :grinning:

4 likes

Idem…

Bij mijn big pilot ben ik 8 in de plus gewoon, dat is gewoon eigen aan het uurwerk.

1 like

Lekker dragen, beetje aankijken en over een tijdje eens bedenken wat je gaat doen.
5 jaar garantie dus…

Dit vind ik echt bullshit. En angsthazerig paniekvoetbal en stemmingmakerij.

6 likes

+8s zou ik prima vinden maar -8s is terug naar Tudor wat mij betreft. Sterker nog die van mij is naar Tudor voor een dergelijke afwijking :grinning_face_with_smiling_eyes: (maar dat is na iets van 2 jaar in bezit)

Download deze app, werkt echt heel goed.

2 likes