Tudor bb58 vs 41mm

Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat. De 39mm of de 41mm en waarom?

Groetjes

2 likes

41

Voor mij de 39. Dit staat net iets mooier om mijn pols en is wat minder dik. De 41 voelde voor mij net iets te lomp aan.

39mm

Want 41 is te groot :v:t2:

1 like

Bb58 :ok_hand: afhankelijk van de pols die je hebt. En de 41mm ligt dikker op de pols…

1 like

Hangt af van je polsomtrek :+1:

41mm

Want 39mm is voor mij te klein

🤷🏻

4 likes


Nog meer info over 41 en 39 :wink:

2 likes

Dat hangt gewoon erg af van je polsomtrek en welke jij fijner vind dragen.

Mijn voorkeur gaat naar de 58, want als je die éénmaal hebt omgehad wil je niet naar de wat “lompere” grote broertje. Maar wie weet heb jij berenklauwen met een polsomtrek van 20+ dan zou de 58 wellicht veels te klein vallen.

1 like

De 39 !
Heb de 41 twee keer gehad maar draagt niet lekker is topzwaar .
De 39 ook gehad , draagt heerlijkđź‘Ť
Mijn polsen zijn 18,5 cm

Dat gevoel had ik ook. Al heb ik wel eens de 41 eta versie omgehad en die voelt al een stuk beter, is wat minder dik.

1 like

+1

2 likes

Het is niet alleen die 3 mm verschil. De 41mm is dik en de lugs lopen nauwelijks af. Dus ligt als een sjoelsteen op je pols. Al heb je een pols omtrek van 20cm.

2 likes

Idd, zo zonde. Ik was zo verliefd totdat ik hem droeg, wat baal ik dat het niet lekker was…

Beetje alsof je de leukste van school scoort, maar ze zoent als een op hol geslagen wasmachine…

4 likes

Zeker BB58 dunnere kast en 39mm. draagt fijner dan een 41mm, spreek uit ervaring :wink:

1 like

:see_no_evil::joy::rofl:

Beide prima. Maar de normale Black Bay 41 ligt wel aanzienlijk dikke dikker op de pols en de wijzerplaat ligt dieper in de kast. Bij de Black Bay GMT (ook 41mm) hebben ze aan de achterzijde wat hoeken glad gepolijst zodat hij minder dik aanvoelt. Tevens ligt de wijzerplaat wat meer aan de oppervlakte om ruimte te winnen voor het m dikkere GMT uurwerk. Daardoor oogt het geheel mij ook beter.

Maar als je een grote kerel van 2 meter bent kun je ook prima en Black Bay 41mm hebben. Die draagt dan als een BB58.

3 likes

Juist die gmt draagt een heel stuk prettiger dan de bb41 :ok_hand:

Ja door die afgeslepen randen. Maar kon de normale Black Bay Black 79230n ook goed hebben.
Ik zou ze gewoon allemaal even passen bij de AD. Liggen voortaan vaak allemaal wel in de vitrine.

  1. Want de taper van de 39 is niet mooi.

Vooral dit trouwens.

1 like

Met mijn pols van 16/17 cm BB58 without a doubt