pelagos 39 dan navy blue en in staal ![]()
Tegenvallen?! Er is gewoon bijna geen sunburst. Dan moeten ze eens bij Seiko op bezoek. Maar dat weet jij natuurlijk ![]()
Een subtiele sunburst is de beste sunburst. Ik heb nooit zo’n 556 Limited kunnen kopen van Sinn, want de sunburst is too beaucoup. De Pelagos 39 met die lichte sunburst was prima, bijvoorbeeld.
Seiko doet dit ook wat hit and miss. Soms gaan ze te ver, soms is het perfect in balans. De SBGX263 in champagne, bijvoorbeeld, is nipt “beter” dan de blauwe variant, want een subtielere sunburst. Althans, naar mijn smaak.
Dat zou super cool zijn.
Eens. Ik heb veel zwarte wijzerplaten gehad, heel veel mat ook, maar deze hoogglans, bijvoorbeeld, is een stuk dynamischer, levendiger, en bovenal “zwarter” op één of andere manier:
Ik zou dus voor een hoogglans zwarte plaat zijn.
In welk horloge zou je het passend vinden? Ik vind het voor toolwatches juist wel sjiek.
Ik ben al niet zo’n fan van zwart, en mat zwart wordt onder een beetje (zon)licht een soort levenloos grijs. Ik heb een Serica toolwatch met zo’n diepzwart glanzende emaille plaat en dat ziet er zó mooi uit (net als die Alpinist van je).
Verder ben ik niet zo’n Tudorfan, ik vind ze vaak toch wat grofstoffelijk, maar als ze die ik afgebeeld heb met emaille en zonder datum (why???) dat GMT gebeuren maken, dan zou dat wel kunnen veranderen.
Hangt af van het horloge. Op de BB54 wil ik niet meer sunburst (ook geen hoogglans) maar ik kan enorm genieten van de sunburst op mijn SJE093.
De SJE093 is erg goed in balans qua intensiteit van de sunburst, dus daar geef ik je direct gelijk in. Dit in schril contrast tot een Sinn 556 die in daglicht niet meer om aan te gluren was, zeg maar. De Pelagos is net zo subtiel, in mijn herinnering.
![]()
Ja, dat zie je vaak, he? Dat een reissue groter is dan het origineel. Toch kan ik 42mm vaak wel hebben, om mijn pols. Heb 'm nog nooit gepast. Dus zou het bij deze niet weten.
Ik hoop toch op een staa/gouden black bay 54! ![]()
Het is grappig. Seiko bestaat ergens rond de 145 jaar, en niemand die het interesseert wat ze voor die gelegenheid doen, maar ze komen met chronografen, GPS horloges, emaille wijzerplaten, en zowaar zelfs met een vreemd soort zakhorloge van 35mm wat op een polsband gemonteerd is. Iedereen haalt de schouders op.
Bij Tudor hoopt iedereen op een Rolex hommage waarvan ze eigenlijk weten dat hij er niet gaat komen tenzij in de vorm van een kleine tweak op een black Bay of Pelagos. And behold, there is much gnashing of teeth.
Grappig om te zien hoe verschillend de fans deze merken beleven.
Ik, notabene als Tudorboy, kan ook niet zo snappen waarom iedereen snakt naar een Submariner terwijl ze genoeg fraaie modellen hebben die vergelijkbaar zijn qua specs & looks.
Of is het cooler om te zeggen dat je een “sub” hebt?
Puur nostalgie naar de periode dat Rolex en Tudor zo innig verbonden waren.
En natuurlijk een echte Sub zonder die idiote gekte erbij!
Een historische nod naar waar het allemaal begon voor Tudor zou ik veel interessanter vinden. Een gemoderniseerde interpretatie van de oyster van weleer. De 1926 maar dan strak. Een poor man’s Rolex OP zegmaar.
Deze kaart hebben ze al gespeeld bij de Ranger toch?
Huidige listprijs van een Rolex submariner is €11.100
Wellicht dat het vooral hier mee te maken heeft. Een Tudor sub voor 4,5k dit is wat men hoopt. Ruim 6k korting voor alleen een “minder” uurwerk. Daar komt zelfs Rolex niet mee weg.
Day is de pelagos toch? Poor mans rolex blijft t dan toch.
Een ranger zie ik meer als een op zichzelf staand horloge met een gave historie als het aankomt op expedities. Overigens met duidelijke parallellen met de explorer vanwege de 3-6-9 lay-out.
Een OP-achtig horloge zou mijn inziens helemaal niet misstaan als jubileums uitvoering gezien dat min of meer het model is waar Tudor mee gestart is.