Zit sterk te denken om mijn Speedy Mark II , mijn Roamer Chrono Diver en mijn Roamer Stingray VJ72 te verkopen en mij 2 nieuwe chronos bij te kopen.
Denk momenteel aan een Carrera en een Tudor Big Block.
In de vintage Heuer markt ken ik mijn baan wel maar heb eerlijk nooit naar de Tudors gekeken.
Prijzen schommelen zowat rond de 3000 zo te zien.
Mijn favoriete combo op het moment is de reverse panda met stalen tachy. (als je me echt van een andere combo wilt overtuigen mag dit altijd met mooie foto’s )
Nu mijn vraag:
Welke combo’s brengen welke prijsverhoging mee? Zijn er specifieke punten waar op te letten bij deze? Jaargang zo oud mogelijk natuurlijk maar zit er een groot prijsverschil tussen de eerste en tweede generatie Big Blocks? (pre-Tiger uiteraard).
Of zeggen jullie, gek ga eens fietsen je gaat toch geen Speedy en een Valjoux 72 inruilen voor een ‘gewone’ VJ7750.
Andere suggesties zo rond de 3K ivm sportchronos mogen ook natuurlijk.
Tudor Big Block is een fantastisch horloge.
Waar je wel met deze moet op Letten is dat ze hem niet hebben samengesteld door onderdelen van andere modellen te gebruiken en dat alles 100 percent origineel is.
Als je zoveel geld aan een klok geeft, moet het ook in orde zijn.
Ik weet er een die volledig in orde is.
Deze ligt bij collection-heure in Brussel, een zeer goed aangeschreven handelaar, maar ze kennen hun prijzen wel. Ze liggen dan ook op de Avenue Louise, de chique winkel- en hotelstraat.
Ik dacht dat ze er 3900 voor vragen.
Een dealtje hunten ga ik toch doen. Van frankens weet ik wel wat. Ook een restoratieproject stoort me niet.
Moet altijd het gevoel hebben een zaakje gedaan te hebben bij al mijn horloges
Leuk wel maar wil net eens zo een grote blok staal proberen denk ik.
Niets dat me tegenhoudt om hem te flippen en de Astro-chron te proberen of een el primero o.i.d.
Lastige keus hoor. Elk advies is denk ik heel erg smaakgebonden. Persoonlijk vind ik de Stingray wat minder mooi oud geworden, maar het uurwerk is natuurlijk de belangrijkste attractie. Van de andere Roamer vind ik de wijzerplaat schitterend, maar deze kastvorm vraagt - vind ik - wel heel erg om een stalen band. Ik ben gek op de kastvorm van de Mk II, dus voor mij zou dat de blijver zijn.
De prijzen van de verschillende Big Blocks liggen niet enorm veel uiteen, voor zover ik dat de afgelopen tijd heb kunnen zien. Staat is denk ik belangrijker dan ref., tenzij je specifiek zoekt naar een Monte Carlo of een afwijkende kleur subdials. De inverse panda met stalen tachy vind ik een heel mooie keus. Bij mijn panda is de bezel geborsteld; dat vind ik heel veel mooier dan de standaard gepolijste bezel.
Je hebt eigenlijk wel gelijk. Die mark II is misschien nog wel gaver en origineler dan een professional!
Ik vind alleen niet heel veel plaatjes met andere straps (leer & nato)
Klopt omdat het geen echte bandenswapper is vanwege de kast. Standaard 20mm banden lijken te smal op de kast
Je zou feitelijk dan maatwerk moeten nemen met links en recht 1mm overhand zodat de band gelijk loopt met de kastvorm
Hier zie je het gebrek aan overgang
Hier twee voorbeelden van een originele vintage haaienlederen strap (eigenlijk bedoeld voor de seamaster 120 " “Babyploprof” en de Seamster 300 SHOM) en een custom strap om te laten zien wat ik bedoel
Geen probleem je maakt mijn keuze gewoon nog moeilijker
Ik vindt hem top op een lederen NATO omdat de hardware de indruk van ‘te smal’ bandje wegwerkt.
Inderdaad een notched bandje. @lugten heeft onlangs van mij een Bergeon tool gekocht om zo bandjes perfect te kunnen notchen.
@mooieklokjes
Nog suggesties? (Bij voorkeur een automatisch werk. El Primero of Lemania 5100).
Liefst niet met hooded lugs. En geen Heuer. Die komen er al
Die bovenste Roamer Stingray VJ72 is echt wel prachtig! Maar hoe diep zouden mijn zakken moeten zijn om deze van jou te kunnen overnemen? Eerder uit nieuwsgierigheid want ik vrees dus dat mijn zakken niet diep genoeg zullen zijn.
Lastige keuzes! Ik heb de Mark II en de Pro en vind het totaal verschillende horloges. Toch blijft de Mark II het vaakst liggen (samen met de Chronostop). Ik denk er ook weleens aan deze te verkopen. Zou nog graag een van de volgende horloges kopen.
Movado Datron (plaatje hierboven)
Universal Geneve Spacecompax (erg aan de prijs…)
Wittnauer Pro 7004A (heb je al want heb je me mooi wat info over gegeven :))