Tudor Black Bay 36 voor een vrouw

Goed punt. Ik keek trouwens net op de Facebook pagina van Tudor en daar postte ze een foto van een dame met de BB36 met als begeleidende tekst dat hij ook geschikt is voor dames. :+1:

1 like

Prima horloge voor de dames die 'n wat grotere willen. :thinking:

Voor de wat grotere herenpols is de band zelfs te kort en moeten er één of meerdere schakels worden bijbesteld.

1 like

Dat lijkt me toch wel, ja. Alles onder de 38mm is een damesmaat.

4 likes

Er zullen heel wat DD36, DJ36 etc fanaten het met je oneens zijn vermoed ik…

2 likes

Mooie humor in dit topic.
Mijn dame “leent” mijn 39mm dresser weleens, en ondanks dat ze fijn (in beide zinnen van het woord) gebouwd is komt ze er prima mee weg.

Een 39mm Rolex Kermit-lookalike stond haar ook best redelijk, al eist die al wel wat meer de aandacht op - het is duidelijk de grens.
Als ze dan m’n Obris Morgan diver (42mm en geen aflopende bezel, zoals de Kermit en de Tudor hebben) is het ineens alsof ze een bierviltje om gedaan heeft.

Ik denk als ik de foto zo bekijk dat jouw dame een Tudor in 36mm prima kan hebben.
Wel een beetje mee opletten als @HanDavinci in de buurt is.

1 like

Haha! Als ze onder de 75kg zit hoef je je geen zorgen te maken om mij :v: I like 'em chunky and funky.

6 likes

Fiieeuwwww… opgelucht :wink:

2 likes

mijn vrouw draagt 41mm…
kan prima!

4 likes

Hoi @Neyra wat gaaf dat je haar dit horloge cadeau wilt doen!
Vergeet de termen heren- en damesmodel, allemaal marketing.
Ik - vrouw, smalle pols- heb hem zelf gepast en vond hem heel mooi en relatief klein vallen. (Ik ben gewend aan grotere horloges)
Op leer valt hij trouwens kleiner dan op staal, wellicht nog een interessante overweging.
Hierbij een foto, wel vertekend beeld want heel dichtbij.
Veel succes met kiezen en plezier met geven!

14 likes

Is het haar smaak? Draagt ze graag stalen banden? Wat vind zij van snowflake wijzers? Hoe kijkt zij tegen dat ding aan?

Ik vind hem een te dikke bezel en te duiker achtige wijzerplaat hebben voor het type bezel. Kortom, ik heb er mijn mening bij, maar ik denk dat onze mening hier niet zo ter zake doet.

Als hij voor je vriendin is, vraag haar dan wat ze er van vindt.

Dat zou de mijne niet moeten proberen. Die draagt 34mm, en 39 is haar al te groot. :slight_smile: Kortom: Hangt van de vrouw af. :slight_smile:

1 like

Ik heb het een tijdje geleden aan haar laten zien op m’n telefoon en ze vond hem mooi.
Ze draagt haast nooit een horloge. Met deze actie probeer ik haar enthousiast te krijgen. Het zal nooit zo zijn als bij mij, maar hopelijk wel dat ze deze altijd om heeft en gaat waarderen. Meer dan 500 euro voor een horloge vindt zij gekkenwerk. Ze wil mijn 35mm vintage Seamaster chrono niet om omdat ze bang is dat het kapot gaat. Het wordt nog een taakstellend projectje dus…
Express geen Rolex want dat vindt zij een patsermerk (lopen talloze discussies over, dit is 1 van de populaire meningen) maar een mooi luxueus horloge zonder dat iedereen er geld of status aan verbindt.

1 like

Dat zijn anders behoorlijke polsen. Dat is niet echt een handig referentiekader voor dat tengere meisje van @Neyra vrees ik.

1 like

Ik ben er ook bang voor… Toen ze op vakantie 5 minuten mijn SMPc 41mm om had zag het er niet uit…

1 like

Er is natuurlijk ook het risico dat ze het gekkenwerk blijft vinden en het horloge zelden draagt en er niet veel om geeft.
Ik ben heel sceptisch met het “opdringen” (ik weet het, te zware term en zo bedoel je het niet, maar weet even geen betere) van horloges. Als zij niets/weinig met horloges heeft zou ik het niet proberen te veranderen. Of in ieder geval je realiseren dat er een risico in zit dat ze er nooit wat mee zal hebben.
Mijn vrouw draagt wel eens wat van mijn horloges, maar zou zelf nooit veel/dure/… horloges aanschaffen. Ik doe dat daarom ook niet voor haar.

4 likes

Goed punt.

Gewoon mooie ketting laten uitzoeken. Dan doe je als verrassing maar een weekendje Brugge.

1 like

Uit mijn ervaring: Decente kwarts kopen en niet moeilijk doen. Mijn partner grijpt haar horloges bij gelegenheid (Mühle Glashütte en een Seiko) maar vind het maar moeilijkdoenerij met het mechaniek.

Dus: Neen.

2 likes

Heuj

2 likes

Persoonlijk vind ik iets als een BB36 prachtig en stoer bij een vrouw.



Er zijn voldoende vrouwen die het horloge als elegant gebruiksvoorwerp mooier vinden dan het horloge als sieraad zoals bij veel vrouwenmodellen meer de stijl is. En niet alleen fashionistas. Ook gewoon vrouwen die vinden dat het beter bij ze past.

6 likes

Ja dat zou echt een ramp zijn. Wie moet dat horloge dán toch gaan dragen :thinking:

3 likes

:joy:

3 likes