Tudor Black Bay 36 Zwart of Two-Tone

Ik heb laatst, nadat 'ie te vaak voorbij kwam op Instagram de Tudor Black Bay 36 in het blauw staal gepast. Ik wilde eigenlijk de zwart stalen versie passen maar die hadden ze niet. Toevallig hadden ze daar ook nog een BB36 two-tone. Die verraste mij positief! Het goud is mooi mat en het maakt het horloge net wat specialer dan de stalen variant, maar ja…die jubilee band, die zit me toch een beetje in de weg!

image
(Foto van willem.com)


(Foto van ABlogToWatch)

Ik heb de AD gevraagd of er een two-tone oyster band is, maar helaas, die is er niet in 19mm. Toen kwam ik op het idee om er gewoon een stalen oyster van Tudor bij te bestellen, het ziet er dan als geheel een beetje uit als een Black Bay 58.

In m’n hoofd ben ik hier nu al een tijdje over aan het nadenken en ik dacht, waarom vraag ik het HF publiek niet even om hun gezoute mening!

  • Toch gewoon voor de zwart stalen gaan?
  • Wat vinden jullie überhaupt van de two-tone? Heeft iemand anders het horloge ook al eens overwogen?
  • En het idee van een stalen oyster band op de two-tone?
    NB. dat betekent wel EUR 900,- (min eventuele korting), bovenop de aanschaf van de two-tone a EUR 3800 (min eventuele korting), dan wordt het misschien wel een hele prijzige onderneming!

Ik heb trouwens de BB58 ook gepast, maar op de één of andere manier was er geen klik. De 36 daarentegen was een winner!

  • BB 36 Zwart
  • BB 36 two-tone (jubilee)
  • BB 36 two-tone (oyster) $$$

0 stemmers

Ben benieuwd!

2 likes

Ik heb de zwarte. Topding, mega veelzijdig en vrijwel elke dag om de pols. Kan bijna bij elke gelegenheid en bij alle denkbare kleding.

De two-tone vind ik ook wel geinig, maar ik zou iig niet een two tone kast met een normale oyster nemen. Dan steekt die gouden lunette zo vreemd af en heb je eigenlijk net niets. Ook nog eens voor te veel geld Ga all the way of houd het mooi zwart.

Als ik een two tone Tudor zou nemen, zou ik trouwens niet voor de Black Bay gaan maar een ander model.

2 likes

Ik zou ook gewoon voor zwart gaan. Vind two tone niet echt mooi met dit model.

2 likes

Ik vind de two tone eigenlijk juist wel geinig.
De normale BB36 is wat eenvoudig.

4 likes

Waar is die duikring ?

2 likes

Goud is mooi, maar zelden op een horloge…

1 like

Die two-tone is super !! Eens wat anders.

2 likes

Ik vind de SG super mooi, daarom ook voor mijn partner gekocht. Maar op een of andere manier doen de foto’s van de grotere modellen het niet voor mij. Bovenstaande foto van ablogtowatch is wel mooi trouwens.

2 likes

Ik heb op de zwarte BB36 gestemd, aangezien die ook op mijn verlanglijstje staat🤩

2 likes

Grappig, de commentaren zijn nogal verdeeld, maar de poll gaat toch wel duidelijk richting de zwart stalen variant…

Dit spreekt mij ook heel erg aan!

Ik ben inderdaad benieuwd hoe dat eruit zou zien…

Yes, nog een paar medestanders :wink: , alhoewel ik de ‘normale’ ook gaaf vind!

Die van je vriendin is 32mm dan?

Tik 'm aan! Heb je nog andere horloges in overweging?

2 likes

Yup, dat is de 32mm.

1 like

Heel mooi die two tone

1 like

Niet echt erg vergelijkbare horloges qua stijl of prijs. Op mijn verlanglijstje staan oa nog IWC Mark XVI, Rolex OP36 maar ook microbrand Serica met hun 4512 WMB vind ik leuk.
De BB58 vind ik ook erg mooi, maar ben niet op zoek naar een duikhorloge.
De BB36 staat voor nu wel bovenaan de lijst.
De OP36 wordt bij mij wel een 5 jaren plan gok ik😊

1 like

Grappig, wel allemaal modellen die bij mij ook wel voorbij komen, dat heb je met die middelmatige polsen van ons :wink:
Benieuwd naar je volgende NA!

1 like

Ik zit hier in de zetel onder een dekentje, met de blauwe bb36 om:

Ik zou dus voor de two tone met two tone band gaan, maar misschien is dat omdat ik de stalen nu al zo gewoon ben. Enige vraag is of de two tones over enkele jaren niet terug out gaan zijn.
Maar ach, dan kopen wij horlogejunks gewoon weer wat anders :grinning:

2 likes

Oeh die blauwe ziet er toch ook wel goed uit!

En leuk om te zien dat de two-tone op jubilee sinds gisteren aan populariteit gewonnen heeft.
Ik neig zelf toch meer richting de zwart stalen variant, maar ga er nog eens goed over nadenken.

Een lastige keuze, ik denk dat ik zelf zou gaan voor de Blackbay36 zwart. Een S&G met normale oester lijkt me wel heel gaaf… Maar ben bang dat een losse band wel heel duur gaat zijn. Heb destijds de prijs van een oester voor de 58 nagevraagd en kwam rond de 1k uit…

Two tone ziet er zeker goed uit bij dit model, maar vind de stalen toch net iets mooier. Die gepolijste middelste links op de band zijn net too much.

Vind deze geslaagder in two tone:

3 likes

Precies dat!

De chrono is gaaf, maar ik vind de black bay 41 in two-tone ook gaaf!
Helaas allebei te groot voor m’n pols.