Tudor Black Bay 54, wat vinden we ervan?

Goedemorgen allen,

Ik ben getriggered door een test van de nieuwe Tudor BB 54, 37mm doorsnede. Gave klok om te zien, mooie maat. Maar wel een grote stap terug van 41mm. Horloge is gepositioneerd als herenmodel. Zijn deze vintage maten weer in de mode of is dit de uitzondering op de regel.

Ik heb zelf nog nooit een Tudor gehad, maar deze maakt me hebberig. :wink:

Monochrome-watches BB54

Kun je met een 18cm+ pols weer met een kleiner horloge lopen?

11 likes

Geweldig!

Topper. Ik zou hem graag toevoegen aan de verzameling.

1 like

Zonder meer een heel mooi horloge maar ik verkies (zelfs voor mijn niet al te dikke pols) een BB58. Mooi dun en met 39mm een fijne maat. Wellicht is de BB54 een optie als je een dunne pols hebt maar ik denk dat de 37mm sowieso erg mooi is als damesmodel.

2 likes

Zal hem graag hebben op staal,gaaf horloge :ok_hand:

Ik vind hem klein. En nu een bruggetje naar Rolex. Misschien een voorbode dat er een kleine Rolex Submariner komt.

1 like

Moet hem op de pols zien,maar waar?Geen aanbod nog in NL.

Die wil ik ook.

Groeten van de Pelagos 39

4 likes

Leuk

1 like

De sub is net van 40 naar 41mm.

Vind ik met een dive bezel wel te klein. Dat vond ik iig ook van de 37mm yachtmaster.

1 like

Mooi ding maar ik ben wel klaar met die riveted bracelet. Dus ik zal mijn 58 ook niet inruilen voor een 54.

Nee helaas, je bent enkel aangewezen op Panerai’s en Diesel klokken.

18 likes

Persoonlijk vind ik het een stap minder dan de BB58. De proporties lijken wat minder te kloppen en waar je bij de BB58 kunt stellen dat deze wat ‘geforceerd vintage’ probeert te zijn, mis ik bij de BB54 juist weer het rode driehoekje, snowflake secondewijzer en strepen op de bezel.

Ben niet objectief in deze. Ik vind de BB58 het perfecte formaat en combinatie tussen modern en teruggrijpen naar het verleden. Voor andere liefhebbers kan de BB54 diezelfde rol hebben, dus een mooie toevoeging aan de range.

3 likes

Dat maakt het allemaal meer waarschijnlijk.

De YM , DJ, Explorer, DD, OP zijn er in verschillende maten. Waarom niet ook kleine Submariner introduceren?

1 like

De vraag is eerder waarom wel? De huidige submariner is amper te krijgen bij een AD. Er is voor Rolex geen enkele reden om een kleinere submariner te introduceren.

Tudor daarentegen heeft genoeg ruimte en markt te winnen om wel kleinere horloges te introduceren. Zowel om te experimenteren alsook om een markt te bedienen die concurrenten niet bedienen.

1 like

Typt in bij Google :slight_smile:
‘Tudor klok’
IMG_1882

Is dit hem?

6 likes

Ik vind het een heel

En lekker plat ook, trouwens.

Ik zie het als volgt: decennialang was een herenmodel duiker in deze maat heel normaal. Sindsdien hebben we een paar jaartjes de groot-, groter-, grootstrace gehad en nu zijn we gelukkig weer terug bij de mooie klassieke maten! Het is dan ook geen toeval dat het de laatste paar jaar weer kleinere modellen ‘regent’. Om er maar een paar (van mijn favorieten) te noemen: TAG Heuer Aquaracer in 36mm, Carrera 3 wijzer in 36mm, Carrera chrono in 39mm, Super Squale in 38mm, Tissot PRX in 35mm, Certina DS Action Diver in 38mm en er zijn er nog zoveel meer. Nee, de dagen van de belachelijk grote horloge zijn voorbij!

De echte Mr. T zou er niet bang voor zijn. :muscle: Jij toch ook niet? :wink:
image

7 likes

Ik vind 'm ronduit saai. Dan vind ik de 58 (iets) leuker. En die vond ik ook al saai op de pols.

9 likes

Ik vind het dé release van W&W 2023. Als fervent Rolex Datejust 36mm drager ben ik groot liefhebber van kleinere, fijnere horloges. Dat is natuurlijk vooral persoonlijke smaak en voorkeur. Ik vind het draagcomfort van kleinere horloges beter én ik vind het esthetisch beter. Ik moet wel zeggen dat ik dan ook maar een 16,5cm pols heb; ik kan me voorstellen dat je op een 18cm pols liever een 39/40/41mm horloge draagt. Nogmaals, persoonlijke voorkeur.

Terug naar je vraag: ik vind de BB54 fantastisch!

1 like

Een van De eerste Submariners ref 6200 was 37mm.
Het zou mij niet verbazen als ze ooit weer een 37 mm uitbrengen naast de huidige 41 mm.

En nu weer terug in-topic: ik vind de bb54 te klein.