Tudor Black Bay 58 Blue gereleased

Klopt. Was ook een beetje een reactie naar de eerdere opmerking van @RLC over dat ze elkaar een beetje gek maken.

1 like

De eerste BB58 of Tudor Black Bay GMT gaat toch nog steeds niet met korting bij de AD weg?

Die kunstmatige schaarste bij Rolex is wel echt een beetje frustrating aan het worden. Een grijze dealer uit Friesland heeft nu 4 GMT Pepsi’s 2 GMT Batmans, 3 Hulks, 4 Sub no date en 4 Sub dates te koop. 3 Seadweller Deep Sea James Cameron, 2 Seadweller 43, 3 Airkings etc. Bijna allemaal nieuw en unworn. Wat nou schaarste…:sweat_smile:

En je denkt dat ze die allemaal netjes bij de AD hebben gekocht?

De meeste grijze dealers betalen ook gewoon bovenlist.

Gelukkig heb ik kleine polsen dus passen all die horloges toch niet :joy:

Ik heb een appelboom in de tuin met appels die niemand heeft en iedereen wilt.
Echter mag ik ze alleen verkopen voor 2 euro per stuk want anders wordt mijn boom omgezaagd.
Dus nu pluk ik ze voordat mensen ze in de boom hebben zien hangen en verkoop ik ze achterom voor 2+1 euro aan een goede vriend.
Die goede vriend verkoopt ze voor 3+1 euro aan de groenteboer. En op de markt daar vraagt die groenteboer echt grof geld voor mijn appels. En toch worden ze verkocht. Iedereen blij!
Oja… de consument heeft mixed feelings, maar die wil graag een dikke appel.

Ja, dat denk ik ja. Het is algemeen bekend hoe de grijze markt werkt.

Rolex creëert een kunstmatige schaarste naar verplicht wel AD’s om verkoop aantal te halen. Dus als er een gewild model binnen komt dan gaat deze eerst een paar keer naar grijze dealers met meerdere andere ook minder populaire modellen naar de grijze dealer. Op deze manier haalt de AD de verkoop aantallen. Af en toe gaat er dan een gewild model naar een klant en preferably een gerespecteerde klant die al meerdere aankopen heeft gedaan.

De AD mag niet boven list verkopen…

Nu 3x iets aan een grijze verkoper verkocht en voor hen is komt een groot deel van de nieuwe ongedragen handel ook gewoon via particulieren binnen.

Ja ze krijgen wat van de AD, mag ook wel na 15+ alles met korting door moeten verkopen omdat niemand Rolex voor list wou en ze nauwelijks verkochten.

Het leven is nou eenmaal oneerlijk :joy::+1:t2:

Heb jij 3x een ongedragen exemplaar aan een grijze dealer verkocht?

Als dat zo is graag niet hier gaan klagen. :face_with_raised_eyebrow:

Klaag ik?

En 2x gedragen en 1x ongedragen

Ja

De schuld? De schuld dat de prijzen boven list gaan? Daar werk jij dus aan mee. :man_shrugging:

1 like

Dat noem ik geen klagen.

Want ik zeur nooit over premiums en dergenlijke, hoort er gewoon bij. De meeste modellen die ik mooi vind worden toch niet meer gemaakt, dus dan heb je ook geen premiums meer :wink:

Premiums bah. Ben ik even blij dat ik mijn Sub voor list heb gekocht voor de prijsverhoging :yum:

1 like

En dat is je gegund!!

Ben ik blij dat ik all mn Rolexen tot nu toe onder list heb gekocht :joy: ( nieuwe dan )

1 like

Heb je die Airking eigenlijk nog of is ie al weg?

1 like

Weg.

Ok ik ga er nu heen, tot straks weer.

Eeeeeeeeeeeeeeen weer terug, tis wel een mooi ding hoor. Aparte blauw. Ook mijn eigen BB58 meegenomen om te vergelijken.

Foto’s gemaakt?

nee, mijn telefoon maakt crappy foto’s, tig foto’s en vids online :wink:

1 like