In de buurt komt hij zeker.
Ik twijfel zelf tussen de BB58 en Seamaster. Of ligt dat mijlenver uit elkaar?
Mijlen weet ik niet… maar das wel een verschilletje inderdaad!
Ik heb beiden, en het ligt wel ver uit elkaar. De bb58 is naar mening een stuk strakker en slanker. De seamaster is een meer opvallende verschijning. Groter, en glimt je tegemoet.
Ik heb zowel de Seamaster als de BB58 gehad. De Seamaster is een prachtig horloge maar vond ik te groot voor mijn pols (17,5 cm). De BB58 draagt prettiger en is een minder opvallende verschijning. Het is een mooi alternatief voor een Submariner en lijkt mij een aanvulling naast een (blauwe) Datejust.
Dat is wat ik melde in post nr. 10 hierboven
Bij mij is het niet het uiterlijk waarom hij te koop staat, daar ben ik zeer content mee! Alleen valt hij op mijn knokkelige pols niet lekker.
Ik vind dat dit horloge lekker veelzijdig is maar wel ingetogen. Vind je hem mooi dan zou ik het lekker proberen.
Voor mij persoonlijk helemaal niks… ik heb het topic wat er is over waarom er zoveel BB58’s te koop staan ook niet gelezen. Ik vind het alleen opvallend. Zowel de zwarte als de blauwe staan veel te koop en aangezien winst hier verboden is in het verkoopdeel gaan ze ook niet weg omdat het de topper is in de collectie lijkt me zo…
Ik ben heel benieuwd wat de intentie is geweest bij die aankopen. Heb zelf het idee dat dit model wordt gekocht omdat het een alternatief is voor een (5 digit) submariner en dan wellicht toch tegenvalt. Vind sowieso dat hier wel veel geflippert wordt, en dat het hier ook wel Rolex minded is. Denk dat er veel Tudors worden gekocht als opstap naar Rolex. Zij het bewust of onbewust. Dit is natuurlijk maar een theorie.
Prijs/kwaliteit technisch gezien is het een topper.
Ik heb hem nu een aantal dagen, hier mijn bevindingen:
Ik heb hem gekocht als impuls omdat ik er zoveel positiefs over hoor.
Het is echt een goed kwalitatief horloge, alles voelt zeer solide en de afwerking is helemaal top.
Schitterende bezel, kast en brushing / polish.
Het is wel een model waar je van moet houden, voor mij mist de klik gewoon heel erg.
Te snell deze jongen
Ik weet nog dat ik vorig jaar de zwarte om had in de winkel en de dame zei dat ik hem kon meenemen: wie eerst komt eerst maalt, zelfs al was er iemand die ook interesse had en blablablabla. Toen was het nog niet echt courant te koop op staal, dus ik heb getwijfeld.
Maar totaal geen gevoel bij. Ik was daar om Panerais te passen, en die gaven me toch wel wat meer gevoel.
Niet meegenomen, ook geen spijt van. Totaal geen klik. De blauwe moet ik eens passen, maar ik vrees meer van hetzelfde.
Ik vind hem wat vlak / flets met de mattere blauwe plaat en dan de net wat fellere blauwe bezel. Het is een mooi horloge, maar die 2 kleuren blauw…ik weet t niet.
Grappig. Ik ben er echt gek op. Vind het een mega mooi horloge. Ook door de punten die @TheWornWatch beschreef. Zeker i.c.m. de kwaliteit van het uurwerk wat erin zit.
Het uurwerk zal je mij niet over horen
En de bezel die zo heerlijk klikt!
Wat voor mij een deal breaker is is de band.
Hadden er geen fake rivets opgezeten was het direct een ander verhaal geweest, misschien een easy link ofzo.
Ja dat snap ik wel. Dat had er van mij ook niet op gehoeven, al vind ik het niet storend.
Maar het enige echte minpunt vind ik de clasp. Easylink had de kerst op de taart geweest. Een 4e microadjustment zou ook super zijn. 3 is te weinig.
Wat ik laatst van iemand heb begrepen, hij kocht een Rolex, daar werd geen korting op gegeven, maar indien een Tudor ernaast werd gekocht, werd daar een goede korting op gegeven. Mooi ‘doorschuif stuk’ aldus. Geen idee of dat vaak gebeurt…