Tudor Black Bay alternatieven

Hey,

Ik studeer en ben sinds kort op zoek naar mijn eerste goeie horloge. Mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro. Zoals de titel al verklapt vind ik de Tudor Black Bay horloges erg mooi en zoek ik iets wat er op lijkt (maar dan binnen mijn budget). Zowel de Black Bay 58 als de 36 zijn horloges die ik erg mooi vind.

Ik had de Hamilton khaki navy scuba auto op het oog, maar ik vind persoonlijk de datum aanduiding niet heel aantrekkelijk.

Alvast bedankt voor het advies!

2 likes

Kijk eens naar Longines. Conquest, of Hydroconquest.

4 likes

Als de BB in je hoofd zit ga je nooit tevreden zijn met het alternatief en dat is niet erg. Ga je gewoon voor betalen maar geniet er wel van. Volgens mij zag ik een Oris voorbij komen die wel wat weg heeft van de BB58

7 likes

Ik kan me voorstellen dat het geld “brand” in je zakken. Als je echt voor de Tudor BB bent gevallen, dan blijft dat altijd in je achterhoofd zitten.

Advies: spaar door en probeer over een tijdje een 2e hands BB te scoren.

6 likes

Herkenbaar. Ben zelf ook wel gecharmeerd van de retro modellen zonder datum en zonder crownguards.

Vind zelf de Oris Divers 65 een tof alternatief voor de bb58. Als alternatief voor de bb36 zou je eens naar de Smiths everest kunnen kijken. Ook Christopher Ward timmert lekker aan de weg:

https://www.christopherward.eu/c65-sandhurst-series1-1

3 likes

1000euro weggooien aan een alternatief of een hommage gaat je niet vrolijk maken denk ik. Kan je beter sparen tot de echte tudor BB58 of de 36.

Invicta 1953 zou je als goedkope oplossing kunnen kiezen die is 100euro.

4 likes

Doorsparen. Uiteindelijk wil je hem toch en heb je heel veel geld verspild door in te leveren op je oude horloge. Spreek uit ervaring. Als ik me had kunnen beheersen had zo een 8000 bespaard in 12 jaar koopdrift. Maar uiteindelijk werd ik wijzer…

een BB36 zou je voor 2200 kunnen krijgen je zit al op bijna 50%. Hou vol.

4 likes