Tudor Black Bay alternatieven

Bij ome Duo een lening afsluiten en de BB58 kopen!

3 likes

Huts! En je hebt 'm niffo.

Maar raad het niet aan trouwens. Voelt toch als valsspelen. Al heb ik zelf allerlei vakanties en sloten bier geleend

2 likes

Ome @Jeff maakt grapjes. Los dat het zo ongeveer het stompzinnigste is waar je geld voor kunt lenen is het gewoon onverantwoord.

Daarnaast: Ik begrijp al die “doorsparen” krotenkokers ook niet. In het segment tussen 300 en 1700 Euro is veel moois en bovenal leuks te vinden. Voor duuz’nd ballen kon ik ook nog wel eens over een Seiko MM200 nadenken, of één van de overige Seiko re-releases. Los van alle mid-range geweld die ik net in m’n vorige post de revue liet passeren.

Ik bedoel, er is de Shogun

de MarineMaster 200

en de moderne 62MAS herinterpretatie.

En ja, voor minder dan 300 ballen zelfs de Mini Turtle.

De keuze is reuze. Ik heb liever drie geinige mid-range duikers dan één horloge met vokking snowflake wijzers. :slight_smile: Sorry. :pray:

Maar los van mijn smaak: Als je wat met mid-range horloges aankloot leer je pas echt goed wat nou je smaak is zodat je een duur horloge weloverwogen en met wat leergeld in de kontzak koopt, in plaats van impulsief omdat je 'm veel geadverteerd ziet staan.

4 likes

Ik sluit me hierbij aan.
En niet alleen omdat ik @pasd heel goed ken :wink:

Die Oris 65 op een stalen band is gaaf, en behoud als je hem zelf rond de 1000 tot 1200 koopt best goed zijn waarde.

Lekker dragen die oris en een blackbay scoren als de bankrekening weer verder is aangevuld.

Mijn advies is dan ook ga voor het beste wat jij op dat moment kan veroorloven. Als het dan ook nog redelijk waarde vast is, kan je in de tussentijd lekker genieten van die Oris.

2 likes

De Yema superman? Is ook mooi, al waren hier ook wat aanmerkingen op de lume.
OT: tweedehands Oris 65jes duiken hier nog wel eens op rond de 1000eu. Erg leuke horloges imho.

2 likes

https://www.mkiiwatches.com/nassau

2 likes

Ook leuk. Maar ik doelde op de La Forban Malouine.

38mm, vintage stijltje, retegoedkoop en een eigen smoel. Wel met een Miyota 8xxx uurwerkje, dus geen hacking and hand-winding, maar zeker een leuke vintage-looking optie.

6 likes

39.2mm met l2l van 50mm en dikte van 14.5mm zijn wel belovende maten.

1 like

Naast de eerder genoemde invicta 1953, wil ik je ook wijzen op de maen hudson 38. Een merk wat je niet veel hoort, maar wel met een hoog kwalitatief uurwerk van STP (een Zwitsers merk wat net als Sellita kopieën van ETA maakt, maar volgens mij iets kwalitatief beter en vernieuwende).

https://www.maenwatches.com/pages/hudson-automatic-collection

1 like

Nee man, veel te dik. Maar serieus, @Klongy, ga je nou aziatische hommages aandragen?

“the Nassau series will explore the genesis of the dive watch” betekent gewoon “we hebben een ander logootje op een Submariner-ripoff geplakt”. Cray cray.

Die Malouine is maar 12,7mm dik bij een maatje van 38mm, en dat vind ik al fors. De enigen die de dikte van een duikhorloge begrijpen zijn Glycine met hun combat sub.

Maar @hagterberg, deze discussie herinnert me er aan dat ik de leukste vintage-ogende duiker nog niet heb genoemd. Ik heb 'm zelf ook. Skwaaleeeee! De 1521 in Azuur, gepolijst.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/7/0/870c2454d651d1b9db5fb9777984cad589abada8.JPG

3 likes

Gast, stop.

2 likes

Zit je nou te trollen?

Die kende ik nog niet, mooi ding wel! Heeft iets weg van de Oris 65, maar toch weer niet. Normaal ben ik niet zo kapot van een 38mm duiker, maar met zo’n dunne bezel kan het nog best wat zijn.

2 likes

Er zijn een aantal bekende handelaren hier op het forum zoals ten2two, Wristcandy en Crownguard. Daarnaast kun je op Chrono24.nl eens naar Duitse handelaren kijken.

1 like

Serieus? Zou ‘ie daarom Fifty-Eight genoemd zijn :wink: ?!

Check ref. 7924 eens. Fraai apparaat.

:sunglasses:

2 likes

Zou onze student @hagterberg al iets wijzer zijn geworden van alle reacties?

1 like

“Aziatisch” hommage? Daar doe je hem toch wel tekort hoor, hoewel: technisch gezien is hij wel Amerikaan met Aziatische roots.

Vergeet niet dat hij reeds hommage deed van de oude submariner vóór Tudor hun Black Bay lanceerde (welk een retro versie is van hun eigen sub), ik vermoed zelf dat hij hen de weg toonde om terug retro te gaan.
Ik wijs er ook op dat de vraag het volgende was: Tudor Black Bay horloges erg mooi en zoek ik iets wat er op lijkt (maar dan binnen mijn budget).

MKII wordt toch hoog ingeschat op horloge fora, met een design dat inderdaad sterk teruggrijpt op iconen, maar met kwalitatieve materialen, dus ik blijf zeker achter dit hommage horloge staan.

Kende je MKII eigenlijk wel?

3 likes

Mooie alternatieven die @Fate_Amenable_To_Change laat zien. Als je echt een alternatief wilt, zit daar vast wat tussen. Echter zou ik doorsparen naar een mooie gebruikte Tudor BB.

2 likes

Jazeker! Ik ben nu een beetje aan het kijken naar de Longines Conquest. Heeft iemand verstand van dit horloge?

Mooi ding! welke bevalt beter?

2 likes