Tudor Black Bay alternatieven

En dan komen met vokking Seiko…:stuck_out_tongue:

The horror!!! Had vroeger ook twijfels over de snowflake maar het is gewoon ubercool en echt Tudor…

5 likes

De MK II Nassau is een goed alternatief. Je kan deze 2de hands vinden en blijft waardevast. Als je dan doorspaard om later een Tudor aan te schaffen kan je deze later terug verkopen zonder er veel verlies op te doen (moest je het geluk hebben om er 1 te vinden aan een scherpe prijs te vinden kan je er zelfs een beetje winst op doen).
Dit is trouwens geen hommage van de Black Bay want het is gebasseerd op de MKII Kingston LE welke ouder is dan de eerste Black Bay.

2 likes

Deze kopen om de honger te stillen en dan doorsparen voor de real deal.

Ga je geen spijt van krijgen :slightly_smiling_face: Een gebruikte black bay 36 moet voor onder de 2k wel lukken.

2 likes

De band van de ‘58 is een stapje hoger wat betreft afwerking ook de sluiting is net wat beter dmv die keramische balletjes.
De vorm van de kast van de 65 vond ik zelf nog mooier dan van de’ 58. Draagcomfort van beide horloges is echt super.
De ‘58 heeft wel een inhouse uurwerk en dat merk je als je daar op gaat letten.
De’ 65 loopt heel netjes met een seconde of +5 P 24 uur ( die van mij dan)
En de reserve is op na 35 uur.
De ‘58 loopt hooguit 1 sec P 24 uur en een reserve van maar liefst 70 uur.
De L tot L is net iets kleiner bij de Tudor maar bij een pols vanaf 17 merk je daar geen verschil meer in.
Ik heb ook de 42 mm’ 65 gehad en die was te groot voor mijn pols door die L tot L afstand.

4 likes

Thanks voor de vergelijking! Ik heb momenteel een 58 in bestelling staan, maar ik denk die 65 ook maar eens te gaan passen!

1 like

Gewoon doorsparen tot je de bb58 kan kopen en de Invicta 1953 kopen, die slaat nog geen deukje in je budget en kan je toch al genieten

1 like

Oris heeft een rammelband… maar op tropic is t de shit. Het horloge zelf is mooi en prima uitgevoerd.

Bb58 blaast de Oris wel volledig uit t water. Is veel meer horloge, maar merk je nog wel het meest aan de band. Maar is ook 2 a 3x zo duur.

Keuzes.

Sparen wat voor jou voor de droom is, of een goed alternatief, zoals de Oris (mooi), of zoals eerder genoemd de Invicta 1953 (goedkoop en fraai). Maar de enige echte is:

2 likes

Wat wil je erover weten?

Of komen met een ‘‘vintage ogende SKWALEEEEEE’’. Killn,ook echt? Met zoiets als suggestie, andere mensen de maat gaan nemen…

Doorsparen en jezelf trakteren op een horloge als je afstudeert?

In de tussentijd een casio dragen die een stootje kan hebben als je weer de kroeg in mag of je deze laat liggen op het nachtkastje van jouw Tinder date die je niet meer wil spreken omdat de foto’s toch iets anders vertellen?