Ga ik wat tegengas geven:
Die sneeuwvlokwijzers: ik vind het helemaal niks !!
Ga ik wat tegengas geven:
Die sneeuwvlokwijzers: ik vind het helemaal niks !!
Daarom ben jij ook een Orisfan.
Zelfs op een Oris zou ik het niks vinden
Als je er geen principiële bezwaren tegen hebt is het misschien een idee om eerst proef te draaien met een Corgeut.
Groeten,
Stefan
Tja over smaak valt niet te twisten natuurlijk. Maar ben het wel met je eens dat het op een Oris niet zou staan. Oris heeft dat helemaal niet nodig, heeft een geheel eigen stijl.
Daar heb je groot gelijk in! Op Orissen horen geen snowflakes; gewoon omdat ze er niet op horen!
zijn die Corgeuts nog een beetje van kwaliteit?
Please…
… sorry iets last van een zonnesteek hiero
Tja, het ligt eraan wat je verwacht denk ik De afwerking is vrij grof (scherpe randen) en de lume is een beetje zwak. De schroefkroon is best aardig, het horloge lijkt me waterdicht, zwemmen was geen probleem iig. Saffier is ook wel leuk. En dan een Miyota 8215. Al met al wel ok voor het geld (€85,-).
Groeten,
Stefan
Er zijn hier ook toch al heel wat Black Bays gekomen en weer gegaan, het zou wel eens interessant kunnen zijn om ex-eigenaars hun redenen voor verkoop te horen?
Weet jij of er een verschil is in dikte van de kast tussen de ETA en de manufacture versie van de Black Bay?
En zo ja heb je enig idee hoeveel?
Oef… nee weet ik helaas niet. Zowel mijn Red als Blue versie zijn 79220 dus kan onderling niet vergelijken voor je helaas. Zoals onder anderen @tompj al schreef zijn de BB’s vrij dik, ook die eerste versie dus die ik heb. Ik kan me amper voorstellen dat de kasthoogte na introductie/plaatsing van het manufactuurwerk nóg dikker is geworden…
En toch is het zo… Zijn iets dikker, geen idee hoeveel.
Ohja, en die band… =(, nieuw logo ook minder naar niet heel erg
Het verschil in dikte zit hem in de caseback. De caseback is gebold, terwijl bij de ETA versie deze plat is. De nieuwe is 14,8mm (bron wornandwound), terwijl de oude 12,7mm is (ablogtowatch).
Door die caseback draagt hij niet zo plat tegen de pols vond ik. De oude heb ik nog niet IRL gezien jammer genoeg!
Ik heb onlangs namelijk de manufacture versie om de pols gehad en ik vond die Black Bay versie bizar dik
Vind ik een behoorlijk verschil. Man wat is die nieuwe uitvoering hoog cq dik
Damn’ son… echt waar, nog een mm of wat erbovenop?? Dat wordt een aardige bobbel op de pols dan.
En idd, die nieuwe riveted stalen band. Moet je wat mee hebben om die te willen. Ik dus niet en heul blij met de eerste serie oyster die bij de BB Red zat.
Heb recent een ander HF lid met wie ik al eens wat ruilde ook geprobeerd om de non-riveted oyster op een zwarte 79220 te bemachtigen. Supermooie combo imho.
Cheers, Otto
Edit: geadviseerd (natuurlijk)
Mijn reden was dat de 41mm niet past bij het vintage karakter. Als hij er op de pols uit zou zien als het plaatje in de eerste post, zou hij er nog zijn.
Met de blauwe stoorde dat minder, maar de zwarte associeer ik met de oude big crowns zoals de 6538 en dan is de BB uit verhouding. Op mijn pols van 16,5 cm.
Het was dus niet dit:
Maar meer dit:
Merk ook op dat de rode driehoek in de insert in het echt nauwelijks opvalt. De gouden accenten vond ik er ook niet zo uitspringen als de eerste foto. Die foto geeft wat mij betreft geen realistisch beeld.