Tudor Black Bay Black

Het zou denk ik gaaf zijn als ze de 36mm versie uit zouden brengen met de bezel van de black Bay black.

1 like

En een Pelagos LHD dan? Of is dat teveel tool? Wel een sublieme sluiting :ok_hand:t2:

4 likes

Die tweede foto geeft volgens mij ook weer vertekend beeld. Hier lijkt de lume in de insert ook vintage van kleur. Op de “real life” foto is deze wit. Gevaarlijk om af te gaan op de mooie sfeerfoto’ s die ik vaak zie. Leuke foto’s natuurlijk, maar als je basis daarvan hard gaat sparen, kan je nog weleens flink teleurgesteld worden. Zo lijkt op deze foto de BB echt geen 41mm. Of het is mooie photoshop, of we kijken hier naar de polsen van The Rock:

1 like

Lume van insert en dial is gelijk :slight_smile: Koffiemelk geel/wit.

Vind het echt een onwijs mooi horloge :sunglasses: Moet hem alleen nog even in het echt bekijken, maar dan moet ik afreizen van het noordelijkste puntje van Nederland naar het zuiden :wink:

2 likes

BB staat bij mij echt boven aan de lijst.
Prachtig.

1 like

Dat is dan weer een enorme plus. Witte lume in de insert zou echt een afknapper zijn!

1 like

Ik heb hem afgelopen weekend in londen omgehad bij Selfridges, echt een mooi horloge, nog getwijfeld, het prijskaartje was £3150 wat volgens mij met de huidige koers toch wel gunstig was?
Overigens niet gevraagd of de prijs nog onderhandelbaar was.

1 like

Helemaal eens! De rode is wel een beetje de “echte” black bay. Zwarte duikerts zijn er zat.

2 likes

Ik zou het niet doen.

De BB is mooi en biedt zeker met het nieuwe uurwerk een hoop value money. De IWC is echter een icoon en wat mij betreft draagbaarder in allerlei situaties. Het verschil in mm is minimaal (of zelfs 0) maar de dikte en de glans maken de Tudor nogal aanwezig waar de IWC subtieler oogt.

Als ik jou was zou ik even goed checken of de stalen band van de Mark XVII/XVIII erop past en die dan tweedehands of grijs kopen; echt één van de mooiste stalen banden die ik ken en lijkt me zeer comfortabel.

Ben benieuwd wat je gaat doen! Succes!

2 likes

Iedereen bedankt voor de input.
Ik ga er nog even een nachtje of wat over slapen…
Genoeg stof tot nadenken.

En toch…blijft hij hangen de BB :grin:

Good Night all :+1:

4 likes

joh, echt? :slight_smile:
Ben nog druk aan het zoeken (maar eerst verkopen)…

1 like

Ik heb hier een oude BBB, ook te koop staan overigens. Deze is gemeten met een electronische schuifmaat 14,78mm hoog van onderkant kast naar bovenkant van het glas. Waar de eerdere maat vandaan komt weet ik niet.

https://www.google.be/amp/s/www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-blue-watch-review/amp/

Geen idee hoe ze het gemeten hebben natuurlijk :blush:

… geloof meteen dat je nog zoekende bent; is speld in hooiberg, vrees ik. Maar wel een heul mooie speld dus de moeite van zoeken/wachten waard!

Cheers, Otto

1 like

Heerlijk klokje :wink:
Voor mij de ETA versie met roos en oude band.
En is aanzienlijk mooier dan de in house variant

Succes met zoeken

6 likes

Vind ik geen slecht idee eigenlijk. Zijn de dimensies ook vergelijkbaar?

Volgens mij is het redelijk 1 op 1

Gewoon, om het topic een beetje extra smoel te geven. :innocent:

12 likes