Tudor Black Bay GMT date issue

Keep the costs down, have the customer pay later…

Tenzij ze er om veiligheidstechnische redenen niet onderuit kunnen. Boeven zijn het maar tevens teken van de tijd.

Sorry voor de OT. :pray:

2 likes

En ook hier het datumprobleem, bij handmatig tijd verzetten doet de datum zoals het hoort, maar regelmatig verzet hij zichzelf om 00.00 uur 2 dagen. Binnenkort maar eens naar Schaap en Citroen als dichstbijzijnde dealer.

Balen. Van welke productie-/leveringsdatum is die GMT van jou?

`[quote=“hondersotto, post:23, topic:178125, full:true”]
Balen. Van welke productie-/leveringsdatum is die GMT van jou?
[/quote]

`Ik moest het even opzoeken. Serienummer is I 8660**, aankoopdatum was 6-12-2018 door de eerste eigenaar bij AD Hugh Rice (omgeving Hull/Leeds UK

1 like

Maar dat was april vorig jaar. Ben helaas ook de klos.

Heb het probleem nu voor de derde dag op rij. Bij mij draait de datum 's nachts een halve dag te ver door. Handmatig instellen geeft geen problemen, dan verspringt ie keurig een paar minuten over 12 met een luide klik.

Bummer.

1 like

Was die niet alleen de eerste serie?

1 like

Zit je nog in de garantie? Bij mij was het met een week of 6 kosteloos opgelost bij Schaap Citeoen in Rotterdam

1 like

Zelf 2x gehad. Je moet tegen je AD zeggen dat ze een replacement kunnen aanvragen bij Tudor, is geen probleem aangezien het een bekend issue is.

1 like

Yep, zit nog vol in de garantie. Het gekke is dat hij het bijna 2 jaar probleemloos heeft gedaan.

Die date wheel issue kan dus ook na een lange tijd ineens de kop op steken.

2 keer? Ai. Replacement kaliber? Begrijp ik het goed: krijg je een compleet caliber? Zou wel slim zijn van Tudor, om een vrachtje calibers klaar te hebben liggen als service.

Ik heb mij n GMT direct gekocht nadat ie te verkrijgen was. Ik heb dus waarschijnlijk de eerste serie. Het gekke is dat het probleem nu pas de kop opsteekt…

1 like

Hmm, deze GMT gaat van de shortlist…:roll_eyes:

1 like

Die van mij kwam uit Juni 18. De eerste keer hadden ze een reparatie uitgevoerd. De tweede keer had ik nadat ze het horloge hadden opgestuurd bericht ontvangen dat ik de volledige set moest komen afleveren en dat deze vervangen ging worden.

Vervolgens kon ik een tijdje later een nieuwe full set ophalen

1 like

Hoe lang zat er tussen de aanschaf, de eerste reparatie en de uiteindelijke vervanging? Was het horloge al veel gedragen?

Ben benieuwd hoe het bij mij afgehandeld gaat worden. Ik wil namelijk liever geen nieuwe vanwege het inmiddels prachtige krasjes-patina :slight_smile: Ik wil eventueel wel een nieuw caliber.

Eerste reparatie was na ongeveer 9 maanden rond maart '19, daily driver. Daarna sporadisch gedragen, maar nog steeds redelijk veel. Vervolgens het horloge weer in maart 2020 opgestuurd en in Juni de nieuwe ontvangen -> vervolgens verkocht

Was eerste eigenaar trouwens, heb er verder niks geks mee gedaan.

Vandaag mijn GMT ingeleverd bij Pertijs in Breda. Ben benieuwd.

En vandaag weer opgehaald. Hij is precies 3 maanden weg geweest.
Mijn horloge stond niet op tijd en ik moest allerlei kosten betalen.

Heb er wel een originele Tudor Pouch aan over gehouden :slight_smile:

Mailtje naar Tudor sturen.

Als het onder garantie valt moet het kosteloos gebeuren.

Zelf genoeg ervaring met garantie issues…

1 like

Wat dan? Dat je horloge niet op tijd staat vind ik niet gek trouwens.

1 like

Je had toch garantie? Heb je trouwens een nieuwe of hebben ze een service/reparatie gedaan?

1 like