Is er meer gedaan dan alleen het datum probleem oplossen? Dat zou volgens mij gewoon (nog steeds) gratis moeten gebeuren. Ik heb er destijds iig niets voor betaald.
Op de bon staat : "Behandelingskosten en verzendkosten i.v.m. hier niet gekocht: € 75,- "
Als ik juwelier was geweest, en ik wist hoe laat een klant een horloge na 3 maanden weer kwam ophalen, had ikzelf als service het horloge even op tijd gezet
Nope, enkel het datewheel issue. Meer mocht ook niet van me!
Volledig in de garantie. Ik wilde absoluut geen nieuwe en heb tevens aangegeven dat de kast etc niet opgemaakt mocht worden. Ik wilde persé mijn helemaal zelf afgeleefde GMT weer terug!
Ja dat was mijn idee ook. Ga ik ook doen.
hmms… matig.
Van mij hoeft zoiets niet. 2 minuten werk.
Dan heeft de juwelier je die kosten gerekend, niet Tudor. Niet echt service, als je het mij vraagt.
Nee, een klein beetje
precies dus wat is de moeite voor dat beetje extra service.
Doet mij denken aan een niet nader te noemen Rolex AD.
?
Het inleveren bij Pertijs te Breda destijds verliep ietwat moeizaam. De onvriendelijke dame wilde het horloge in eerste instantie niet aannemen omdat het niet nieuw bij Pertijs was aangeschaft “en ze dus ook geen garantie hoefde te geven”.
I kid you not.
Wellicht is de rekening van 75 euro mijn straf.
Zojuist verstuurd. Ben benieuwd.
Goede manier om potentiële klanten kwijt te raken wat mij betreft.
Ja, ik zou daar niet snel meer iets kopen.
GMTmin1 eigenlijk dan?
‘Padoem tsjjj’
I’ll get my coat…
In principe is de wederverkoper van het goed het aanspreekpunt van de klant bij garantiegevallen.
Maar Tudor geeft ongetwijfeld aan dat je je voor garantie kunt melden bij elke dealer.
Waarschijnlijk vergoed Tudor geen gemaakte kosten (intake, versturen) aan de AD.
Maar hé… die juwelier weet waarvoor hij in zijn overeenkomst met Tudor heeft getekend.
Komt bij dat er ook klanten van hem zijn die hun garantie elders claimen.
Al met al niet erg klantvriendelijk van deze juwelier.
Het geeft mij het idee van slechte service. Misschien hoeven ze dat niet te doen. Maar het is een kleine moeite voor ze, ze wachten desnoods tot ze er nog een hebben die naar Zwitserland moet. Maar als ze hier al zo “volgens de regels” doen, geeft mij persoonlijk niet het idee dat ze wel welwillend gaan zijn als je daar een horloge koopt. Terecht of niet. Maar dit is nou eenmaal een emo-hobby.
Ben er nu 3 keer geweest. Twee keer een negatieve ervaring (brengen/halen GMT) en één positieve.
Heb op afspraak de P01 eens goed bekeken nadat deze binnen was. Ben toen zeer vriendelijk geholpen door een alleraardigste jongeman. Mooie Tudor catalogus meegekregen.
een Boutique edition Panerai (via Panerai Europe in Amsterdam online besteld) kostte me ook € 75 behandelingskosten bij Pertijs om een stofje van de wijzerplaat te verhelpen onder garantie (pas 1 mnd in mijn bezit). Ik had anders de optie om 'm in te leveren bij een Panerai Boutique in Duitsland/Frankrijk of Engeland, dus maar gedaan ipv wachten op een normale servicebeurt.
Het is hier al even stil maar ben toch benieuwd of iemand nog waardevolle info heeft. Hij blijft een beetje knagen maar op problemen een een uurwerkwissel zit ik eigenlijk niet te wachten. Ik zie op andere fora dat het probleem ook regelmatig pas ver (1 jaar+) na aankoop optreed. Verder lees ik dat nieuwe(re) modellen er minder last van lijken te hebben maar doen problemen zich nog steeds sporadisch voor. De q serials zouden er bijvoorbeeld minder last van hebben. Iemand die nog info heeft of toch maar lekker laten liggen?
Mijn mening: Als je geen horloge koopt omdat er een mogelijk probleem zou kunnen zijn kun je geen horloge meer kopen.
Ik snap persoonlijk het probleem echt niet: of je hebt er een zonder probleem (prima), of je hebt er een met probleem en dan lost Tudor het netjes en gratis op (ook prima).
Staar je niet blind op de letters in de codes !
Die zijn willekeurig , zit geen logica in bij Tudor !