Tudor Black Bay GMT date issue

De mijne is al 2 jaar, wordt zeer veel gedragen en geen date issue.

4 likes

Nu ja, ik begrijp @Hovercraft wel, dit horloge stond ook hoog bovenaan mijn lijst, maar ik sta ook echt niet te wachten op ritjes naar de AD om een mogelijks probleem op te laten lossen. Zeker niet voor een horloge dat nieuw is, in deze prijsklasse. Ik zie het me al uitleggen aan mijn vrouw: ja, het is een horloge van 3500 euro maar de datum werkt niet goed. Geen erg verder hoor, het is een bekend probleem :crazy_face:
Het excuus van ‘tja, mechaniek enzo’, gaat wat mij betreft ook niet op. Het is net de reden waarom je een ‘betrouwbaar’ merk kiest, uit de stal van Rolex dan nog…
Geeft de AD trouwens meteen een nieuwe mee?

1 like

Oh van mij hoeft iemand het echt niet te kopen als deze niet wil, begrijp me niet verkeerd.
Alleen gaat het hier om iets waarvan er maar een is (je kan niet kiezen voor een andere versie bij wijze van spreken). Maar als iemand dit horloge graag wil maar er van af ziet omdat er mogelijk (!) een probleem mee is, vind ik dat wel bijzonder. Maar goed, niet iedereen hoeft (gelukkig) zoals ik te denken :slight_smile:

Het zou in het ergste geval twee ritjes betekenen en buiten eventuele reiskosten niets kosten. Daarbij hoor je op het net natuurlijk vooral mensen die klagen over het probleem, maar niet iedereen die er geen probleem mee heeft. Ik vraag me af hoe groot het percentage “probleemhorloges” is, maar dat weet ik niet en is ook niet echt relevant eigenlijk.

Nee, de meeste hebben er denk ik niet eens een op voorraad? Iig op de stalen band zie ik ze zelden. Het horloge gaat naar Tudor in Zwitserland :slight_smile:

Nog even een plaatje van deze, zojuist in het water en naar Zwitserland geweest voor het datumprobleem, GMT :smiley:

4 likes

Normaal gezien ga ik hem loop volgende week bekijken bij de AD, zal ook zeker vragen hoever ze bekend zijn met het probleem. Er zijn ook wat Rolex modellen die ik op het oog heb (maar dat is weer een ander verhaal…) En dan zullen we zien. Ben zelf wel gevoelig voor zulke zaken, liefde maakt bij mij nog niet blind :wink:

2 likes

Eerst maar lekker passen, kijken of het liefde is :slight_smile:
Het is niet dat ik het niet snap, horloges verzamelen (of überhaupt dragen bijna) is een emotionele hobby. Ik ben alleen van mening dat horloge laten schieten voor zoiets kleins, wat ook nog eens gratis opgelost zal worden, mogelijk iets te emotioneel is :slight_smile:
Daarbuiten is er in deze prijsklasse geen alternatief wat mij betreft.

1 like

Men zou het misschien zelfs voor je kunnen testen lijkt mij. Een dag voordat jij langskomt horloge uit de doos, op 6 uur 's middags zetten…en dan 6-7 uur later kijken of de datum netjes is versprongen. Jou seintje geven…en hop in de auto en ernaartoe in race mode. :grinning: :+1:

1 like

Dat werkt niet, helaas, of is iig geen garantie. Het komt maar heel zelden voor. In mijn geval was het in de buurt van de 1 keer per 1-2 maanden oid.

1 like

Oh aha…dacht dat het probleem continue was.

Het horloge lang kwijt geweest?