Tudor Black Bay GMT

Beste vrienden,

In aanloop van een mogelijke inruil is me een Tudor BB GMT aangeboden, maar zonder papieren.
Is er een mogelijkheid om het serienummer na te trekken?

Ik heb diverse foto’s, wat denken jullie?
In hoeverre heeft dit (ontbreken papieren) impact op de waarde?

De verkoper is alleszins een liefhebber en het principe ‘buy the seller’ zit alleszins goed!

2 likes

Deze is echt.

3 likes

Op voorhand zie ik niets vreemds echter zijn er zeer goede kopieën in omloop dus blijft lastig voor een watch only, meerwaarde voor een komplete set (eventueel aankoop factuur) zit er na mijn inziens wel zeker in, of deze moet van een betrouwbare verkoper komen voor een hele scherpe prijs :wink:
Zitten alle schakels wel bij de band?

Dit zou voor mij een rode vlag zijn. Zit daar niet 5 jaar garantie op?

1 like

Klopt, Tudor geeft normaliter 5 jaar garantie, maar die heb ik dus niet door het ontbreken van de papieren, neem ik aan?

Is er via een database een mogelijkheid om te checken als ie echt is? Het serienummer heb ik!

Zou tot 18.5 cm pols zijn. Extra schakels zijn er niet.
Mijn pols is 17.5 cm.

Maar hij heb er dus niks bij? Watch only?

Box met boekjes, zonder certificaat:

1 like

Toch altijd bizar dat ze enkel deze kwijt geraken en de rest niet. Zeker in deze tijden waarin geweten is om alles goed bij te houden… hij ziet er correct uit maar m´n gevoel zegt niet doen.

3 likes

Ja, ik begrijp je standpunt.
Het certificaat bewaar je, ik alleszins toch, in de doos…

1 like

De rest was waarschijnlijk ook kwijt maar is eenvoudig via eBay terug te kopen :wink:

Jammer dat het geen Metas uurwerk is. Dan had je het Metas certificaat kunnen natrekken

Zit er op de witte sleeve normaal ook geen sticker met het type en evt. serienummer?

Niet altijd.

Ja maar toch… Iets van deze waarde ben je er toch zuinig op lijkt me ol dit weg te leggen waar je het niet kan verliezen… en om je 5j garantie (indien vanaf 2020) te hebben in geval van. Ik zou wel 2 keer nadenken in dit geval

3 likes

Ik heb het serienummer van de achterkant op de lug.
Dus als iemand hier iets mee kan, hoor ik het graag!

Helaas niet…

Mee eens
Maar ken ook de verhalen van de Russische klanten die bij Zech in Ischgl met een nieuwe Rolex om de pols de zaak verlaten en de doos&papieren bij de eerste beste vuilbak achterlaten …

1 like

Wat moet die kosten?

Dat is om andere redenen :sweat_smile::sunglasses: het vaak voorkomende verhaal; “tijdens verhuis verloren” is zó passé ondertussen :smile:

1 like

Ruilwaarde staat op ~2600-2700.
Kleine kras aan de kroon, maar zou oppervlakkig zijn.