Tudor Black Bay modden?

Ik vind de Rolex Submariner erg mooi. Maar voorlopig niet binnen budget. Daarom kijk ik tot die tijd ook naar de Tudor BB heritage. Maar ik vind de wijzers echt minder mooi.

Ik kan natuurlijk op zoek naar een oude Tudor Submariner. Maar best lastig te krijgen…

Dus: wat vind je? Een Tudor BB modden met Mercedes wijzers? Of is dat vloeken in de kerk?

Ben benieuwd naar je mening.

JA

8 likes

Go for it, het is jouw geld dus lekker doen wat je leuk vindt!

6 likes

Dan zou ik eerder een SKX vermommen tot een Sub, stuk voordeliger

7 likes

Ginault modden met mercedes wijzers?

2 likes

Nee.

Zo zou ik ook Datejust wijzers op een 16753 met nipple dial zetten, omdat ik het simpelweg mooier vind staan. Maar daarbij is het allebei tritium, dat matcht.

Ik zou in jouw geval ook alles matchend willen hebben en dat gaat je niet lukken met die crème kleurige lume als je het over de Black Bay Black hebt.

Het beste idee voor een Black Bay mod vind ik een Black Bay blue met een Black Bay Black insert en met orginele Rolex Mercedes wijzers.

Dus go for it. Zolang je maar niet Chinese wijzers op een horloge van een paar duizend piek zet, dat is gewoon zonde :man_cartwheeling:

7 likes

Als ik het verhaal van TS lees denk ik dat de Tudor tzt weer de deur uit gaat. Is zo’n BB waar mee “gemodderd” is nog makkelijk door te verkopen? (of weer alles terug modderen - niks aan de hand Tudor - voor de doorverkoop?) Wat denk je?

1 like

en de bibs speentjes niet te vergeten :yum:

1 like

Ja.

1 like

Modden is een leuke manier om je eigen draai aan een horloge te geven dus waarom niet?

De orginele onderdelen zou ik wel houden voor het geval dat of bij verkoop bij te kunnen leveren.

Zoals Han zegt, wel orginele onderdelen gebruiken bij een mod op dit prijsniveau…

2 likes

Wordt je gelukkig van een mod ? Of wordt het het dan toch net niet … mogelijk het laatste omdat je toch eigenlijk de Sub wil …
Zou lekker verder sparen …

1 like

Leuk, doen!!

2 likes

DDYvBDGWAAARIW_
Jouw horloge, jouw centen.
Als jij het OK vindt: gewoon DOEN!
(Wel de originele wijzers bewaren hoor).

8 likes

Hommage kopen & doorsparen?

3 likes

tenor

5 likes

Welcome to the jungle 21st century of mods/skills ladies and gentlemen zou ik zeggen :yum:jungle

Lets Rock :ok_hand:

3 likes

Als je nou juist die wijzers van Tudor niet mooi vindt (dat is nou net de eigen smoel!), kun je denk ik beter iets anders kopen i.p.v. die Tudor mod.

4 likes

The choice is yours?

Lets make watchmaking nice again. :yum: incl. Mods :ok_hand:

2 likes

Hell no :scream:

3 likes

Het unieke / mooie van een BB vind ik juist de snowflake wijzers. Mijns inziens niet modden dus, maar het is uiteindelijk aan jou.

1 like