Tudor Black Bay overmatig veel te koop?????

Voor mij zijn de snowflakes het ook niet echt grappig genoeg.

Een keer raden waar Longines die snowflake look vanaf gekeken heeft :wink:

3 likes

De Hydroconquest range bestaat zo’n 15 jaar

De Tudor Snowflake veel langer. Jaren 70 de snowflake Submariner
 :yum:

2 likes

Ik had precies hetzelfde. Op foto’s tof maar op de pols
 meh.

1 like

Ben weleeens een Invicta diver uit de jaren 50/60 tegen gekomen met die handen. Is het niet gewoon iets wat al reeds bestond?

1 like

Ik kon er ook niet aan wennen maar mocht ik ooit in die prijsklasse iets kopen dan komen er zeker Tudors in aanmerking.
Tot die tijd knutsel ik wel lekker door met Vostoks en snowflake wijzersetjes :wink:

Zo werkt het niet, enkel duurdere merken kunnen de original zijn :upside_down_face:

Nee ik ben niet serieus :wink: maar ik word wel moe van deze gedachtegang

Tudor was naar mijn weten wel het eerste maar ik ben zeker dat er andere minder bekende merken deze “stijl” van minutenwijzer hanteerde zonder er de naam “snowflake hands” op te plakken.

Dus wanneer er horloges zijn die in de jaren 50 hiermee kwamen, vervolgens komt een Tudor in de jaren 70 hiermee dan is Tudor de eerste die ermee kwam?

1 like

Ja!

2 likes

Invicta is toch een copy paste merk?

Er is geen “verkeerd om” , hooguit “andersom”.

Heb m al drie keer gehad en ook even zo vaak weer verkocht. Ik blijf het een fraai horloge vinden, maar op de een of andere manier is het geen blijvertje.

Ik sluit overigens niet uit dat ik m gewoon nog een keer weer koop

1 like

Andersom mag, maar is wel verkeerd om :joy::joy:!!

Niet dus . Er zijn legio Seiko’s waar de banden standaard af fabriek zo gemaakt en geplaatst worden.

Afhankelijk van je pols draagt het ook nog eens mooier en lekkerder.

1 like

Paar jaar terug bij een juwelier in Oberhausen de gewone Black Bay voor het eerst kunnen bekijken.

Hij vie me tegen van wat ik op de plaatjes online had gezien. Te dik, te massief, totaal geen elegant horloge wat je iedere dag zou kunnen dragen. Voor mij geen Black Bay dcht ik toen. Totdat ze paar jaar later de Black Bay 58 uitbrengen. Ideaal in ieder opzicht.

Draagt als de 14060 die ik heb gehad.

1 like

Pics or didn’t happen!

In maart jl. begon ik er dit topic al eens over, wat me blijft opvallen is dat de Tudor’s maar te koop blijven komen, zover op dit forum als ook bv op het Duitse forum, waar ligt dit toch aan?
Waarom kopen, als je even daarna weer verkoop?

3 likes

Meelopen, mee gevoerd worden in de vele prachtige foto’s en verhalen.
Mooi spul dat internet.

Het is een geweldig mooi ding, maar ook wel weer een beetje saai.
Bij vele zal dat beetje saai de verwachting wat in de weg staan en daar gaan ze dan

2 likes

Omdat het een saai horloge is!

1 like