Wij leven op het gebied van horloges helaas in Nederland( voor het overige een fantastisch land).
In b.v. Duitsland kan je dragen wat je mooi vindt en krijg je daar nog complimenten voor ook. In Nederland moet je er nog net geen verantwoording voor afleggen. Dus gewoon kopen en dragen wat jezelf mooi vindt.
Is in titanium (ook wel in edelmetaal). Kan ook kiezen voor een stalen band en een leren band los kopen
Echt een stijlvol duikhorloge! Staat bij mij op het verlanglijstje.
Absoluut waar
Rolex en Tudor zijn toch een beetje samen één… het is een prachtig horloge deze Tudor en door de prijs een stukje bereikbaarder.
Kwalitatief in de basis goed net als Rolex.
Ze hebben de prijs wat vriendelijker kunnen houden door niet voor vol gouden midden schakels te gaan. Staal wat gewrapt is soort van.
Heeft ook een weer net andere look als de Rolesor Sub vindt ik… iets minder shiny. Voor ieder wat wils
Plaatje van de Rolesor…
Ik houd er wel van!
Vind de verwijzing naar Rolex in dit geval alleen maar leuk aangezien het bij elkaar hoort.
Vind wel de plaatjes op de zijkant van de schakel bij de Black Bay serie apart.
Weet iemand of dit een specifieke reden heeft?
Over het algemeen vind ik het een leuk model, echter stoorden mij deze dingen toen ik hem omhad:
-
Datumschijf in het fel wit steekt af op de rest van de wijzerplaat. Hadden ze beter een zwarte datumschijf in kunnen doen of een cremekleurige in de kleur van de indexen.
-
Hij is erg hoog/dik, dit moet op je pols passen. Mijn pols was daar misschien net te smal voor, oogde minder mooi.
Ga hem gewoon eens passen na de lockdown en kijk dan wat je concludeert.
Ik zou doorsparen voor deze:
De dikte viel toen ik deze om had veel beter te verklaren (in mijn hoofd) doordat het een chronograaf is. Ook stoort me hier het datumvenster minder op de een of andere manier.
Zie dit artikel… Rivet Bracelets…
Ik hou persoonlijk niet van goud/staal omdat het op mij oubollig overkomt. Het doet me denken aan die jaren '90 horloges met combinaties als titanium/goud.
Maar smaken verschillen natuurlijk.
Thanks!
IMHO prachtig! destijds serieus naar gekeken, maar vond de meerprijs tov de stalen variant (heb nu de blue bezel 41) tot much en inderdaad de datumaanduiding niet mooi (waarom geen no-date, zoals de rest uit deze serie…)
In tegenstelling tot sommigen vind ik two-tone / bicolor helemaal niet oubollig, maar juist chique-sportief. En weer helemaal in, kijk maar eens hoeveel andere merken de laatste 3 jaar weer iets in two-tone hebben gedaan!
Dus ik zou zeggen: KDG! (kopen - dragen - genieten!)
die kende ik nog niet
Pvd bedoel je?
Nee PVD is wat anders… de Sub Rolesor heeft massief gouden schakels in de band… de Tudor heeft stalen schakels met daaromheen een laagje goud. Maar dat is wel aanzienlijk dikker dan een pvd coating!
Hoe dik precies durf ik zo niet te zeggen.
Ok, zie net bij de omschrijving dat het 100% geelgoud is.
Daarintegen is die dunnere pvd laag wel harder dan een laagje goud, lastige keuzes
Klopt, maar niet massief.
Als je bij het S&G Tudor een keer stoot zit er misschien een krasje of deukje in… maar het zal lomp hard moeten gaan om door het goud heen te gaan. Ik heb een PVD coated Tudor (Black Bay Dark). Dat voelt heel anders en is veel dunner als het goud van de S&G.
Als je moet kiezen op hetgeen het mooist blijft i.v.m. wear and tear kun je beter voor de S@G gaan.
Ok, Interessant om te zien hoe deze opties zich houden over een periode va ca. 10a15 jaar bij normaal gebruik
Iemand hierboven zei: Kopen, Dragen en Genieten… daarna zullen we het weten