Tudor black bay staal/goud

Ja, zo is dat, haha

1 like

Heb hem in de collectie en heb gemengde gevoelens, het is zeker een prachtig horloge maar draagt erg ā€œhoogā€œ. Kan zeker niet tippen aan een Sub TT maar goed eerlijk is eerlijk daar zit ook nogal een prijsverschil in.

Heb hem ook eens op een Crafter Blue rubber gezet en vind hem dan eigenlijk op zn mooiste… Jammer us dan natuurlijk wel dat je de dure TT band niet gebruikt.

Ik heb de mijne grijs gekocht en dat scheelde aanzienlijk en heb daarom geen spijt, zou hem echter voor retail niet kopen.

Tja kun je waarschijnlijk weinig mee maar goed dit zijn mijn 2 cents…

Ik vind de Black Bay S&G oprecht een mooie klok, ik vind hem zelfs mooier de de Sub 2 tone en had hem bijna gekocht. Maar het capped goud verhaal heeft mij ervan weerhouden. De bezel is solid goud, de endlinks zijn solid goud, helaas de kroon en centre links capped. Ik heb geen idee hoe lang dat mooi blijft. Geloof dat in tegenstelling tot een pvd coating of bladgoud van zo’n 0.05mm, capped goud zo’n 5% goud moet zijn om zichzelf capped te mogen noemen. Relatief dik dus maar goed…niet solid.
Betreft de looks heb ik er 0 op aan te merken. Mooie klok.

Tja je zou dan zeggen maak hem dan helemaal in goud, dan nog maar een paar centen erbij.

1 like

Bedoel niet het complete horloge hoor,voor alle duidelijkheid

Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Maak het dan een echte 2 tone. Dat halfbakken gedoe van sommige delen solid en andere delen capped is weak. Dan maar wat extra betalen idd.

2 likes

Wel een plaatje hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Dat heeft alles met betaalbaarheid en positionering te maken :relieved: Ik heb verschillende Tudors (en gehad)… mooi merk, goede kwaliteit en ook nog wel een merk voor de incrowd.

Tudor is een mooi merk, zeker. Zelf de trotse eigenaar geweest van een Pelagos. Al hield die het niet lang uit bij een notoire flipper als ik. Maar de positionering
qua prijzen snap ik hoor. Het ging mij louter om deze S&G uitvoering. Specifieker, het halfslachtige gebruik van goud wat mij niet aanspreekt.
De reden erachter snap ik uiteraard.

3 likes

Op het eerste oog een mooi horloge, ik heb hem ook kort gehad maar hij kon mij niet overtuigen, het matte goud vind ik erg mooi alleen jammer dat dit niet massief is maar hulzen zijn bij de schakels (eigenlijk een soort double) ook vond ik de kast iets te hoog/lomp zeker als je Rolex gewend bent. En ik lees ook telkens dat Tudor Rolex is maar dit is in het geheel niet meer het geval. Het zijn aparte merken die ook in een andere fabriek gemaakt worden en ook andere uurwerken hebben, zeker mooie en goede horloges maar het is GEEN Rolex fabricaat. Maar keuzes zijn zeker persoonlijk en Tudor is kwalitatief Top, succes met je keuze.

1 like

Ik ben fan !!

5 likes

Blufferd

Ik vind het een mooi strak model met een eigen gezicht. Uiteindelijk is het toch lastig om een driewijzer met datum een eigen smoel te geven.

1 like

Wat bedoel je, ik zeg toch nergens dat ik een dd onyx kan betalen :joy: :man_facepalming:

Ik zou deze niet dragen voor de reacties op mijn werk(dit bedoel ik) Wat moeten ze op je werk, ze kunnen niet eens een Tudor kopen…

Ik snap nog steeds niet wat je bedoeld. Maar het gaat er vooral om dat als ik met een two-tone of gouden horloge ga rondlopen dat ik waarschijnlijk een hoop scheve gezichten krijg, en iemand er wat van gaat zeggen.

In principe kan bijna iedereen een Tudor kopen het is alleen een kwestie van kiezen waar je je geld aan uitgeeft.

2 likes

Super gaaf klokje!

Een tweedehandsje bij S&C zal nog wel lukken toch? :smirk:

Een nieuwe ook wel

1 like

Roquefort anders niet hoor. Daar komen praatjes van.

1 like