Tudor black bay vs Breitling superocean II 42

Ik zou voor een Superocean Heritage gaan :slight_smile:

Breitling staat bij velen ook bekend als een merk voor foute gasten. Dus als wat anderen van het merk vinden belangrijk voor je is, zou ik de Tudor nemen.
Ik vind een nette Superocean niet zo heel verkeerd (itt de meeste Breitlings), maar de Tudor toch wel een stuk aantrekkelijker.

1 like

Tja, voor mij is de keuze snel gemaakt. TBB.
Of een pelagos, of nog mooier een LHD…:yum::smiley:

Ik zou voor de BB gaan , mooi eigen uurwerk het enige wat ik erg jammer vind is de zijkant van de band ,dat vind ik echt niet mooi.Maar verders mooi klokje

Om (nog) wat meer afstand tussen de BB en de Sub te zetten, zou je naar de nieuwe - en onuitspreekbare - Tudor Black Bay Bronze Blue Bucherer (de BBBB?) kunnen kijken. Je moet er wel voor naar Düsseldorf rijden, want is een speciale editie voor juwelier Bucherer (dus eigenlijk een BBBBB :joy:)

3 likes

Vanwaar de vergelijking specifiek net Duitse nieuwprijzen? Ben erg benieuwd!

En OT:

Of je het mooi vindt en hoe het past lijkt me veruit het belangrijkst. Aanvullend daarop zou voor mij dot meewegen: Tudor heeft een geweldige duik legacy, Breitling heeft meer een luchtvaart connectie. Nu het om twee duikhorloges gaat, heeft de Tudor de historie mee.

Succes!

1 like

Mijn ervaring is dat horloges hier vaak wat goedkoper (zie chrono24) zijn en het is niet aan de andere kant van de wereld waardoor ik er graag koop mits de prijs het de moeite maakt.
Verder is het aanbod groot, zowel nieuw als gebruikt, en de service goed.

Voor mij 'n Superocean Heritage 42 op Mesh graag. Zoals bij Ten2Two. Ultiem horloge.

1 like

Ik snap de vergelijking met submariner wel vanaf de plaatjes want de wijzerplaat is toch iets wat het meeste opvalt bij een vooraanzicht. Het mooiste aan de BB vind ik de bezel, maar om daar nou een horloge voor te kopen.
Moelijke keuze, ik denk geen van deze twee. Ook breitling SOH 42 is een beetje een afknapper als je bedenkt hoe mooi die kan zijn in 46mm, maar die diameter he… :anguished:

Pearl?

1 like

Als je Tudor onbekend vind. Dan zal ik nog even paar maanden doorlezen voordat je je 2-3K aankoop doet.

2 likes

Ik heb daarom een Breitling voor als ik ga stappen met mijn foute vrienden en een Tudor voor overdag…

4 likes

Ik zou voor de breitling gaan. Ik heb het horloge laatst gepast bij de juwelier en was toch wel onder de indruk van het horloge.Tudor is helaas niet echt bekend bij de mainstream bevolking en voor mij ook de reden dat ik geen Tudor koop.

1 like

8 likes

Behalve de B01 is er weinig spannends aan Breitling. De Tudor vergelijken met de Breitling is toch wel een beetje appels met peren vergelijken als we praten over het manufactuur model van Tudor.
De Superocean is best een leuk klokje, maar de Tudor is mede door het uurwerk toch wel wat specialer.
Qua degelijkheid zullen ze niet onderdoen voor elkaar denk ik. Als je puur voor uiterlijk gaat, dan is het een kwestie van smaak.

Gewoon voor de Breitling gaan. Als het je om het merk gaat dan is dit toch wel een merk wat zich al jaren sterk houdt in de markt, ook kwa waarde. Tudor is erg mooi, maar het blijft een net-niet-Rolex.

Feit dat het merk Breitling met ā€œfoute gastenā€ wordt geassocieerd zal wel komen doordat er vroeger hoop modellen waren met bling bling. De Superocean is een klasse apart.

Maar even serieus… je hecht dusdanig waarde aan mensen op een forum dat je niet direct voor het horloge gaat die je zelf het mooiste vind?

Als je goedkeuring wil van dit forum moet je een Seiko nemen…

4 likes

Ik heb zo’n vermoeden dat het om de wereld buiten het forum gaat.

Scenario 1: ā€˜hee mooi horloge heb je daar om, wat voor eentje is dat?’ ā€˜Een Breitling’. ā€˜Zo, zo, goed voor elkaar jongen het gaat je goed zo te zien! Nou dan is dit rondje van jou rijke stinkerd!’

Scenario 2: ā€˜hee mooi horloge heb je daar om, wat voor eentje is dat?’. ā€˜Een Tudor’. ā€˜Ah ken ik niet. Verkopen ze dat bij Lucardi? Best geinig. Biertje?’

14 likes

Als een biertje scoren het doel is, dan zou ik alsnog voor de Tudor gaan. :thumbsup:

2 likes

Even een plaatje van de Breitling er bij:

Mijn hemel, wat is dat ding druk. Het is net alsof een Duiker sex heeft gehad met een Officier, want dit is een fieldduiker-vliegding wat @HanDavinci veel, veel gebalanceerder in elkaar zet, als ik zo vrij mag zijn. Ook de hoeveelheid tekst op de plaat is onsmakelijk. Kortom: Nee dank u.

Dan de Tudor. Laat me als eerste zeggen dat ik de oude, gekromde tekst op de ETA versie vele malen mooier vind dan de nieuwe tekst. Die oude had een zeer coole vintage uitstraling terwijl de nieuwe steriel oogt. Da’s zeer jammer.

Als je dan toch de nieuwe gaat doen, pak dan de BB Bronze. Die heeft weer wat frivolere nummers op de wijzerplaat, een warme kleur kast en bezel en leeft echt weer. Lekker lekker.

Merk wel op dat die BB’s, zowel oud als nieuw, een reletief lange lug hebben, en je dus a la Stargate en Sumo tegen je eigen harige pols aan zit te kijken als je er te dunne banden op gooit:

What he said. De BB lijkt in de verste verte niet op een Sub. De BB is veel mooier dan een Sub, zeker de oude en de bronzen.

6 likes