Na drie jaar studeren heb ik mijn universiteit afgerond en dus mijn bachelor gehaald. Ook ga ik (hopelijk, corona…) over een maand naar Amerika om daar een jaar lang te werken.
Om dit avontuur te bekronen besloot ik toch mijn collectie aan te vullen met een Tudor Blackbay 58 black (M79030N-0001). Deze heb ik al sinds ik geïnteresseerd ben in horloges op het oog, en is een mooie aanvulling op mijn Rolex 16014 en Omega Genève 166.0163. Nu heb ik van alles wat!
Ik had zaterdag Schaap en Citroen gecontact, en kon hier zondag al terecht; ze hadden nog een BB58 zwart liggen (met stalen band). Exact wat ik zocht. Gisteren inderdaad langs geweest, top geholpen en horloge meegenomen. Dit was dan ook de laatste.
Enkel zie ik op Chrono24 dat zulke BB58 modellen praktisch altijd boven retail lijken te gaan (vooral in NL dan). Er staan er nu drie op, alle drie minimaal 200 euro boven de 3470 die ik ervoor betaalde. Nu vraag ik me af, hoe kan dit zo? Ik kon ‘zo’ de winkel binnen lopen en een nieuwe meenemen. Had ik geluk, of zijn ze op Chrono wat ambitieus met de prijzen?
Gefeliciteerd!
Als je hier het blauwe gedeelte in de gaten houdt dan denk ik dat de prijzen op Chrono wat ambitieus zijn.
Maar je koopt een horloge uiteraard niet om weer te verkopen en het is een super mooi exemplaar geniet ervan.
Vruuuuger toen ie net uit was was ie lastiger te verkrijgen ivm de hoge vraag. Inmiddels liggen ze gewoon in de vitrines en kan je ze gewoon meenemen. Een aantal grijze boys hopen nog steeds boven list te kunnen vangen en proberen het gewoon.
Maar van harte gefeliciteerd met je Tudor BB58! Schitterend horloge! Ga je geen spijt dan krijgen.
Thanks! Ik hou 'm ook zeker gewoon hoor. Stond meer wat raar te kijken van Chrono. Deze gaat ook zeker niet de laan uit.
Nu voelt het eindelijk alsof mijn collectie echt compleet is met een dresser, vintage, en een iets grotere duiker om mijn kleine polsen. Moet ik zeggen, toen ik vorig jaar mijn 16014 kocht dacht ik ook dat de collectie compleet was… Voor een jaartje ja…
De grijze markt probeert hier en daar nog wat knaken te pakken… toen die net uit was ging die voor €1000,- bovenop retail omdat er een soort schaarste was naar het model.
Nu inderdaad redelijk goed te verkrijgen bij de juweliers.
Gefeliciteerd met deze knaller! Leuk allround horloge, maar effectief overal redelijk vlot te verkrijgen tegenwoordig! Geen reden om de meerprijs te leggen.
Geniet ervan!
Ik heb er toen eens een laten liggen bij de AD en achteraf toch gedacht: dat was easy money. Maar goed, liever dat iemand hem kan ophalen om te dragen.
Een jaartje naar Chicago. Daar een sales / marketing / business development functie verrichten. Het bedrijf wil naar Europa met hun producten, en daar kan ik dan bij helpen.
Enkel een boel gezeik met aanvragen van visum ivm inreisverbod. Biden zei 10 dagen geleden hier een update over te geven in ‘the upcoming days’. Misschien is de beste man het vergeten…
Als reactie op de vraag over beschikbaarheid:
Ik liep gisteren langs Gassan, en ze hadden alle BB58’s in de etalage liggen, inclusief alle bandenopties, inclusief brons, zilver en goud.
Mensen die boven list aanbieden, hebben vaak alleen een Tudor gekocht om punten te scoren bij hun AD (ivm Rolex), en willen geen geld verliezen bij verkoop (Chrono rekent nl 6,5% van de verkoopprijs).