Tudor, de (voorlopig) laatste halte

Beste HF leden,

Eind 2013 begon voor mij het horloge avontuur met mijn eerste “echte” aankoop, een Omega Seamaster Planet Ocean 42. Een prachtklok waar ik zo zuinig op was dat ik mijn mouwen naar beneden stroopte zodra ik achter mijn bureau ging zitten.
Helaas waren de toch wat dikke kast en de forse 42mm toch niet comfortabel genoeg voor mijn smalle pols.

Via een Hublot Classic Fusion, een Maurice Lacroix Pontos Diver S en een Breitlinjg Colt kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk gewoon een Rolex wilde hebben.
En die kwam er, een Rolex Milgauss GV van net geen jaar oud. Als een kind zo blij dacht ik de eeuwige rust te hebben gevonden maar na het aanschaffen van een Explorer II (16570) wist ik 's morgens niet meer welke van de 2 ik zou pakken.
Toen heb ik de keuze gemaakt om toch één van beide weg te doen… de Milgauss werd het slachtoffer.

Ook daarna sloeg de twijfel weer toe, ik wilde nog een horloge, eentje voor op vakantie, een mooie klok die het zowel op staal, rubber als op nato band goed zou doen.
De Breitling Superocean II werd een feit, het leek de ideale combi maar toen ik hem eenmaal in bezit had werd ik weer overvallen door die eeuwige twijfel.
Een leuke ruildeal volgde en zodoende was mijn eerste Tudor een feit, de Tudor Heritge Ranger.

Jullie raden het al, ook de Explorer II moest eraan geloven, deze is geruild met een, daar is hij weer, Omega Planet Ocean. Ruim 3 jaar na mijn eerste PO vind ik het nog steeds een prachtig horloge maar hij is gewoon niet voor mijn pols gemaakt. Deze is dus inmiddels ook geruild en daar is de Tudor Black Bay Red voor in de plaats gekomen. Sinds gisteravond in bezit en het leek erop dat ik bij de (voorlopig) laatste halte was beland. Ik ben uitgestapt met mijn twee Tudor’s en voorlopig stap ik even niet meer op de Horloge trein.

Bedankt voor het lezen en zie hieronder mijn laatste halte…

44 likes

Heel veel plezier ermee! Van die snowflake handjes krijg ik ook geen genoeg :heart_eyes:

1 like

Mijn beste,

Wat een verhaal!!
Leuk hoor!!
Ik wens je derhalve rust in horloge-land.
En bovenal, vele aangename momenten met dit levenslustige horloge-duo.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Nu is het in ieder geval een Tudor :slight_smile: Veel draagplezier!

1 like

Heb je ook nog foto’s van de eerdere combinaties?
Gefeliciteerd iig met deze pracht klokjes!

1 like

Prachtig setje Tudors! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Veel plezier met de rust, maar ik denk dat de bus wel weer eens voorbij komt…

3 likes

Dat zijn 2 pracht klokken. Als bezitter van de BBR kan ik alleen maar zeggen “goede keus!”. Gefeliciteerd. :thumbsup:

2 likes

Mooi setje! :+1:
Kan me voorstellen dat je voorlopig even uitgeflipperd bent :wink:.

Ik zie overigens enige gelijkenis met mijn “neefjes”, die uiteindelijk overbleven na het verkopen van vier andere horloges :grin:

Geniet van je Tudors!

5 likes

Joost, veel plezier van deze twee mooie Tudors! Band inmiddels aangepast? Sterkte met afkicken!!

Of het de laatste halte is weet ik niet. Ik heb mijn Tudor in de verzameling gekregen en was in het begin helemaal niet zo’n fan. Maar inmiddels is het een horloge wat ik veel draag.

6 likes

Zal de voorgangers ok eens posten

1 like

Heb de nieuwste Explorer laatst ook nog gehad.
Misschien dat die er ooit wel weer komt…

Ja, gister gelijk schakel eruit laten halen.
Veel plezier met de PO!

Erg mooie combinatie! Maar als ik je verhaal zo lees geloof ik niet dat het heel lang gaat duren voordat… :wink:

1 like

Doet 'ie het weer. Ga nou toch weg met dat ding, Ik wil eigenlijk een Grand Seiko… ben hard aan het sparen. Maar elke keer als ik jouw Tudor zie wordt ik hebberig en slaat de twijfel toe. :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

EDIT: @Forest. Mooie collectie zo!

3 likes

Mooie collectie en vooral ook een mooi verhaal! :slight_smile:

1 like

Geniet van de (voorlopige) rust met je twee mooie Tudors :wink: :thumbsup:

1 like

alsof er zoiets als rust bestaat wanneer je eenmaal begonnen bent :wink: mooie set en veel plezier ermee!

1 like

bushalte of treinhalte?

2 likes