Tudor echtheid

Beste forumleden,

Gisteren heb ik een tudor prince oysterdate gereserveerd, maar omdat dit mijn eerste grote aankoop is (voor mijn doen) zou ik graag jullie mening willen hebben over deze tudor:

De verkoper lijkt me een toffe peer die vrij actief is op een horloge facebookgroep. De achterkant is gegraveerd met een naam en iets in de trant van 1993 IBM.

Volgens mij zijn de lugs een beetje gepolijst, maar omdat de prijs goed is vind ik dit wel oke.

Wat denken jullie er van? Meningen worden zeer gewaardeerd :slight_smile: !

1 like

Aan de buitenkant kan ik weinig geks ontdekken (obv deze foto’s).
Persoonlijk zal ik dit horloge wel open willen zien voor ik hem koop.

2 likes

…en even langs het politiebureau gaan of er geen aangifte is gedaan waarin deze inscriptie wordt genoemd.

Mensen weten vaak geen nummers te noemen, maar zo’n opvallende inscriptie zal iemand niet vergeten.

Doorgaans als iemand een horloge laat graveren dan is het een horloge voor het leven.

4 likes

Dit lijkt me meer een horloge dat cadeau is gegeven op een jubileum. Uit fatsoen misschien jaren gedragen en nu de waarde 10x over de kop is gegaan snel verkopen om wat leuks van te doen :wink:

Ik zou sowieso een servicebeurt incalculeren. Voor €200-€300 moet je dan weer een perfect horloge hebben.

4 likes

Zou ook kunnen. Hij kan ook zijn weggenomen bij een inbraak etc.
kortom, een korte navraag zal geen kwaad doen.

1 like

Uiteraard! Nu zijn onze vrienden van de politie niet zo behulpzaam hoor. Weet u de plaats van aangifte? Nee? Ja… dan weet ik ook niet waar ik moet zoeken hoor… * gaat verder met whatsappen *

En het is nog maar de vraag of het horloge überhaupt uit Nederland komt. En als het al gestolen is, of dat dan in Nederland is gebeurt. Ik zou voor de zekerheid alle politiebureaus in Europa afbellen :yum:

5 likes

Ziet er in mijn ogen OK uit. Buitenkant klopt. Zou inderdaad handig zijn om hem van binnen te kunnen bekijken. Leuk klokje hoor!

1 like

Erg bedankt voor de reacties. Aangezien de verkoper zich in het buitenland bevind kan ik het horloge zelf niet laten controleren. Is het redelijk om te vragen of hij langs een horlogemaker gaat om het deksel open te doen en foto’s van het binnenwerk en serie nummer te maken ? Kan ik dan ergens opvragen of het horloge gestolen is adhv serie nr ?

Als het horloge uit het buitenland komt en je laat het verzenden moet je hoe dan ook op de verkoper vertrouwen.

Want je kunt zoveel foto’s krijgen als je wilt, als hij je een baksteen opstuurt heb je een baksteen gekocht :wink: Kijk anders even in het opgelicht op marktplaats topic. Er is altijd een risico met zulke aankopen. Het is dus gewoon een gok, voelt het niet goed dan zeker niet doen!

1 like

Nee, helaas.

1 like

Dat is jammer zeg. Enig idee waar je de echtheid kan laten controleren / laten servicen?

Nogmaals bedankt voor de reactie!

Verkoper lijkt toffe peer…hoelang ken je hem?
Wat weet je nu ECHT van de verkoper: alles kan nep zijn; gehele profiel etc!

Jij betaalt en hoort vervolgens niets meer: wat doe je dan?

Die is niet de enige Tudor ter wereld; wacht totdat er eentje langskomt die je WEL f2f kunt bekijken.
(Tenzij je die centen wel kunt missen en van een gokje houdt…)

6 likes

:point_up_2:

1 like

Je hebt gelijk dat ik voorzichtig moet zijn. Heb ook het facebook profiel gecheckt en die komt toch wel betrouwbaar over (5+ jaar foto’s met vrouw en kinderen en zijn vrouw ook gelinkt met zelfde soort foto’s). Ook is hij al lang actief in de facebook groep (UGWC).

Ik zou dit niet doen als het geen goede deal was, maar het blijft een gok. Het is wel UK dus vrij dichtbij. (Blijf mezelf wel overtuigen haha).

1 like

even googelen :slight_smile:
IBM heeft deze klokken idd weggegeven

2 likes

Mensen gaan altijd voor de deal en het feit dat ze het goed/object echt perse willen!
Combinatie van graag willen hebben + hebberigheid :slight_smile:

Las deze week nog iemand die was opgelicht via een marktplaats account van 8 jaar oud.
Mijn vraag staat nog steeds:

• WAT ga je doen als ie niet levert?

(hier komen klagen durf je dan vast niet meer :smirk:)

P.s Je bent wel een mooi voorbeeld hoe mensen worden opgelicht; dat dan weer wel! :slight_smile:
(of misschien ben ik een cynische oude wantrouwende man; dat kan ook)

3 likes

Sherlock is er niks bij. Fijne (kleine) bevestiging in ieder geval.

1 like

Ik ga niet ontkennen dat ik het prototype ben van iemand die ongeduldig is en hierdoor slechte beslissingen neemt. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden en mocht het uitlopen op een drama dan mag je de eerste zijn die zegt ‘I told you so’ :slight_smile:

1 like

mooie bruine of blauwe ogen??

lees dit draadje eerste even door…

1 like

Hahaha nou ik had al door dat je allang hebt besloten om het wel doen :slight_smile:
Mensen beslissen zelden op ratio; emotie regeert.

Jij ziet jezelf al dagen met je Rayban op het terras zitten met een wijntje en die Tudor om je pols! :sunglasses:

Dan heb je geen behoefte meer aan anonieme drammers op een forum die zich afvragen of het verstandig is zeer grote bedragen vooraf te betalen naar mensen in het buitenland in de hoop dat er iets wordt geleverd toch? :smiley:

Laat niet onverlet dat ik hoop dat je droom uitkomt!

1 like