Ik begrijp het helemaal en dank u zeer voor de oprechte adviezen. Het is inderdaad een recept voor ellende.
Dat gezegd hebbende… Heb je het geld inmiddels al overgemaakt ?
Nee nog niet. In de verkoop advertentie was iemand geinteresseerd in het bandje; gezien ik die toch al kwijt wilde heb ik gevraagd aan de verkoper of hij contact met hem wilde opnemen en te kijken voor hoeveel hij dat bandje wil kopen. Ik neem ook nog contact op met de andere geinteresseerden om te kijken of hij ze nog heeft benaderd nadat de koop rond was, geeft misschien extra zekerheid.
Tip: Als je besluit het definitief te doen, mail dan dat je het geld hebt overgemaakt nog voordat je dit werkelijk hebt gedaan. Vervolgens met een ander account een bericht naar de verkoper sturen of het horloge nog beschikbaar is. Als die zegt nee is dit uiteraard een goed teken en als die zegt ja, nou ja dan weet je genoeg lijkt me…
Bedankt voor de tip. Heb in ieder geval besloten om het horloge door de verkoper op ebay aan te laten bieden en deze dan via paypal te kopen; volgens mij heb ik dan wel recht op vergoeding mocht dit verkeerd uitpakken. Zal wel erg lang duren, maar anders heb ik helemaal geen poot om op te staan als er niks aankomt (of een goede replica).
hoeft niet, gewoon via Paypan ben je vrij safe.
Belangrijker, vraag gewoon even of de persoon eerdere feedback heeft op wat fora.
Heel verstandig ?
Ik heb me hier laatst een Tag Heuer uit mijn hoofd laten praten.
Het advies dat mij hielp is dat de kans die je lijkt te hebben niet zo uniek is als hij lijkt.
Daarnaast, als je twijfelt, dan is dat vaak niet voor niets.
Paypal staat nergens voor in.
Als uit de tracking blijkt dat de verkoper een zending bij je heeft afgeleverd dan is het voor hen afgehandelde zaak.
Zo’n geintje heeft mij 500 dollar gekost.
Alleen via Ebay (de eigenaar van paypal) kun je het exacte artikel opeisen,
als in de Ebay omschrijving staat echt en origineel oid dan moet het dat ook zijn.
Als je buiten Ebay om een horloge koopt waarvan de verkoper zegt dat er rolex op staat en je krijgt een nephorloge binnen waar rolex op staat dan ben je de sjaak.
Dat doe je zeker jezelf overtuigen. En juist omdat de deal zo goed lijkt wil je hem maken maar het is een hoog risico. Dit soort deals zijn altijd aantrekkelijk en verkoper weet dat de verleiding is die jou over de streep trekt. Als je het doet gun ik je succes.
We moeten natuurlijk wel opmerken dat er miljoenen transacties via MP, HF en eBay gewoon netjes goed gaan, he? De totale paranoia lijkt soms wel eens te overheersen. Op zeker moment moet je ook gewoon vertrouwen in de mensheid kunnen hebben.
Ik zou dat vertrouwen alleen hebben met geld wat ik goed kon missen, maar daar staat tegenover dat ik geen horloge zou aanschaffen van geld wat ik niet kon missen.
Mijn plan is eigenlijk de eigenaar het object aan te laten bieden via ebay met alle nodige specificaties en het woord ‘authentic’, waarna ik een offer maak met het afgesproken bedrag en dat dan koop via ebay. Lijkt me alsnog beter dan niks.
Begrijp de paranoia van de hf leden die hebbeb gereageerd. Het zijn ongure tijden.
Wel slim om dan vooraf afspraken te maken wie de eBay kosten betaald. Mocht hij in Londen wonen dan is tripje heen en weer wellicht nog goedkoper
Dit!
Lekker weekendje weg, horloge halen.
“Vertrouwen is goed, Hoffman is beter” is niet voor niets een bekende reclameslogan.
Dat vertrouwen in de mensheid kan ook worden aangetoond zonder dat je eerst duizenden euro’s naar een wildvreemde overmaakt.
TS moet voorzichtig(er) zijn; dat was mijn (gratis & belangeloze) advies.
That’s all.
Top idee!
Kan TS meteen een mooi sjiek bandje uitzoeken die past bij zijn nieuwe Tudor!
Ben toch erg aan het twijfelen gebracht door jullie haha. Weekendje londen zit er helaas niet in.
Misschien toch verstandig om de goedheid van de mens niet te testen door blindelings geld over te maken. Vooral nadat ik dat topic heb doorgelezen van die marktplaats praktijken…
Het is desondanks erg moeilijk om nee te zeggen, gezien ik nu al vrij lang op zoek ben naar een relatief betaalbare 2-tone. Maar het verlies van zo’n geldbedrag is natuurlijk erger.
Mag ik vragen om hoeveel geld het ruwweg gaat vwb aankoopbedrag?
850 euro
Voor dat bedrag zie ik meerdere van dit soort horloges op ebay staan, maar helaas alleen amerika (te duur ivm importkosten). Vandaar dat ik dit wel plausibel vond.
Als het uurwerk van dat horloge ook in goede authentieke staat is en klopt, ofwel tikt , dan is dat een aantrekkelijke prijs. Zou ik ook serieus over nadenken!
Even ter relativatie, laat je niet gek maken door alle adviezen hier. Voor hetzelfde geld is het gewoon prima in orde en heb je gewoon een prima deal.