Tudor echtheid

Lekker makkelijk als het andermans geld betreft!
Heb je toevallig ook nog beleggingsadviezen?

1 like

Bullshit, een INAD-claim werkt ook buiten Ebay om.
https://www.paypal.com/nl/selfhelp/article/wat-voor-aankoopbescherming-biedt-paypal-faq1269

Ebay is al sinds 2014 niet langer de eigenaar van Paypal.

Zie INAD claim supra

1 like

Je hebt geen foto’s van de binnenzijde van het horloge, je hebt het klokje niet zelf kunnen bekijken en je kent de buitenlandse verkoper niet.
Desondanks overweeg je toch blindelings 850,- over te maken(?)

Is dit de laatste 2-tone op aarde ofzo?
Laat het gaan man!

1 like

Waarom al die bangmakerij?
Ik koop 90prct van mijn horloges van onbekenden niet F2F. Maar ik let wel op enkele zaken;

Timestamped foto, + vraag voor een lepel bij het horloge te houden bv op foto. (om uit te sluiten of hij het horloge weldegelijk bezit)
Fotootje van het binnenwerk (om de originaliteit te checken)
Vragen naar wat referenties.
Betaling via Paypal zodat er zeker iets aankomt.
Vragen of de verkoper je een factuur opstuurt ipv gewoon geld over te maken, factuurtje met goede beschrijving van het horloge en originaliteitsgarantie is makkelijk afdwingbaar tegenover paypal naar mijn vrij uitgebreide ervaring.
(Overigens is die ‘truc’ via Ebay laten aanbieden compleet achterhaald, en bied geen enkele meerwaarde voor je behalve dat het de verkoper extra kost).

3 likes

Hoeveel wil je er hebben :smile:

1 like

Ik roep: Bitcoins!!

(Dit eerste consult was gratis :stuck_out_tongue_winking_eye:)

3 likes

Hoe reageerd de verkoper op je onzekerheid? Ben dit nu zo aan het doorlezen en kan me indenken dat een eerlijk persoon zou denken: ik sla deze koper over.

Begrijp me niet verkeerd. Je mag best onderzoek doen. Maar sla daar niet in door. Als het risico voor jou te groot is erken dat dan. En betaal wat meet bij een fysieke (erkende) winkel. Dit waar je wel kan binnen stappen en garantie krijgt.

Risico en prijs hebben een bepaalde samenhang. Iets met voor een dubbeltje…

3 likes

Een beetje onderzoek doen naar de verkopende partij is altijd verstandig, maar zoals meerderen al aangegeven hebben: zelfs als alles lijkt te kloppen kán het nog steeds misgaan. Echter denk ik niet zo wantrouwend hoor. Als iemand goede referenties op een horlogeforum heeft, en alle vooronderzoek klopt, dan zou ik zo’n gokje zeker durven wagen. Niet voor €5000, maar wel voor €850. Maar dat bedrag ligt voor iedereen natuurlijk anders… ligt er ook aan wat een vergelijkbaar exemplaar in NL zou kosten.
Maar alle (gefundeerde) bangmakerij ten spijt: wie niet waagt wie niet wint :slight_smile:

1 like

Gewoon kopen. Mocht je je terugtrekken, stuur me dan gerust een PM met de link naar de advertentie dan ga ik er graag mee vandoor. :wink:

1 like

Haha heerlijk.
Met je eigen roekeloosheid iemand opjagen.
Netjes.

3 likes

Ik zou jullie op de hoogte houden dus zal ik dat maar eventjes doen :slight_smile:

Verkoper gister nog een berichtje gestuurd over de mogelijkheid van een ebay verkoop (voordat ik het berichtje van @GhentWatch had gelezen). Vandaag even gekeken of hij had gereageerd en ben nu 99% zeker geblokkeerd.

Uiteindelijk ben ik hier eigenlijk blij mee, gezien de twijfel toch wel was toegeslagen. Nu rustig op zoek naar een andere 2-tone tudor date dan maar.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de adviezen en tips !!

2 likes