Ca. €700!
In dat geval ken ik er nog wel eentje. Stond afgelopen weekend op 5th avenue te staren in diverse etalages. Waaronder een winkel met uitsluitend Rolex en Tudor. Ze hadden de volledige collectie dus ik kon mooi eens kijken. Mijn vrouw vroeg zich bij de Rolexen ondertussen hardop af waarom ik toch zo stond te staren naar “ouwelullen” horloges. Ik ben verder niet in discussie gegaan maar ging ondertussen de Tudor collectie bekijken. Dat zag er eigenlijk al wat beter uit. Diverser en spannender. Ik heb zelf een Tudor zoals de meesten weten maar ik wil beslist niet bevooroordeeld zijn. Ik ben er echter wel verliefd op. Maar het is gewoon niet meer horloge dan mijn Oris. Dan kun je met allemaal verhalen komen maar in de praktijk is dat gewoon echt onzin naar mijn mening.
Overigens waren alle merken op 5th avenue vertegenwoordigd dus ik ben sowieso met de voetjes weer op de grond gekomen. T’is ontzettend veel marketing en misschien toch wel wat minder bijzonder als we allemaal met elkaar zo graag willen geloven.
Dat komt denk ik inderdaad door die leren band. Daarom heb ik hem ook laten gaan
Worn & Wound film"pje" van de nieuwe BB:
Dat is het em juist,… In mijn ogen kan je een BlackBay op leer niet vergelijken met een BlackBay op staal, simpelweg omdat ie wat mij betreft op Staal hoort!
Ik denk dat deze foto het issue met de leren band wel duidelijk illustreert.
De leren band zit: Te ver van de kast,Te laag in de lugs en,… Wat mij betreft klopt het gewoon niet op leer. Om eerlijk te zijn snap ik niet hoe Tudor dit in de markt kan zetten, net als de endlink-loze stalen band van de BlackBayDark (79230DK)
in ben altijd erg kritisch op hoe een band het doet bij de aansluiting met de kast. In mijn ogen zijn dit missers.
Nog eentje,… Brrrrrr
Mijn tip aan @rvdb : zet een “gezocht: BlackBay op staal om even te passen op HF” en ervaar het verschil. Zoek vervolgens een stalen band bij je 79220n en ga ontzettend genieten van dat superhorloge!
Ja dat.
En nu serieus: super mooi afgewerkt horloge, als je iets platter en compacter was geweest, had ik het wel geweten. Wel de blauwe versie, die kan mij het meest bekoren. Oris Aquis is echt een trede lager, misschien wel twee. Niet zo vreemd ook, want die is ongeveer 40℅ goedkoper.
Eindconclusie: uitstekende value for money en heerlijk klokje.
Maar wat vinden we van de Pelagos? Tudor heeft mooie stappen gezet de afgelopen jaren, maar met de komst van de 25600TB een goede zet in mijn ogen. Het model ontwikkelt zich als eigen merk, los van Rolex. Iemand in het bezit van de 25600TB?
Met blote oog werkelijk helemaal niets van te zien, geloof me, met mijn OCD ben ik daar allergisch voor😂
Het productiemodel van de PVD komt gewoon met normale endlinks.
Oefff,… Dank voor de aanvulling!!
Pak van mijn hart!
Verrek, je hebt gelijk! Nu de Ranger nog…
Dat is toch mooi! Je kan net zoveel genieten van je oris en je tudor. Ongeacht zijn prijs of zijn afwerking.
Dat zegt toch genoeg.
Horlogeliefhebbers hebben allemaal hun ding. Ene wilt vintage, ander toolwatch en nog een alleen goud. Etc.
Ruilvoorstel gekregen voor een breitling super ocean heritage 46 uit 2010…via marktplaats …
Jullie advies?
Te groot Richard!
Niet doen. Tenzij je grote polsen hebt en er flink wat knaken bij krijgt.
Nou dan toch even wat tegengas. De SOH 46mm draagt best comfortabel op een gemiddelde pols door zijn normale lug-2-lug size en is niet al te hoog. Afwerking en uurwerk (ETA in topgrade met C.O.S.C) zijn top, pols presence is top. Afschrijving op een gebruikte SOH is acceptabel. Gewoon een prachtige klok!
De 42 blijft toch een mooi ding. Eén van de weinige Breitlings die ik zou overwegen. Jammer dat er geen bracelet bij zit maar slechts een mesh…
True, was voor mij ook even een puntje. Maar zowel de Breitling mesh als de OEM mesh van Staib is dan wel van topkwaliteit en draagt erg comfortabel. En eerlijk is eerlijk, maakt het Heritage plaatje wel af.