Tudor Heritage Black Bay

Helemaal eensch, misschien komt die hier ook nog wel eens.:wink:

Ja dat is waar. Wat zou die tweedehands doen, zo’n zwarte 42?

Voor mij een blijvertje :+1:

4 likes

In denk zo rond de 2 k.

1 like

Even wat cijfers:

Omega Seamaster 2254/2264
Lug to lug: 47mm
Dikte: 11mm

Tudor Black Bay
Lug to lug: 50mm
Dikte: 12,7mm

Breitling Superocean Heritage 42
Lug to lug: 51mm
Dikte:13mm

Conclusie: de Breitling heeft voor mij hetzelfde nadeel als de Black Bay, het formaat

Dus dat schiet niet op :wink:

1 like

Heb zowel de Oris Aquis als de Black bay gehad. Omdat ik de Oris echt een Lomp ding vind met de stalen band was hij automatisch minder veelzijdig als de Black Bay die ik had op staal.

De kast is inderdaad wat aan de hoge kant in vergelijking met een Rolex Sub of een de Omega Seamaster die ik ervoor had. Dit stoortde mij echter nooit en draagt alleen maar bij aan het “toolwatch” gevoel van een stevige klok. De kleur stoorde mij niet, zowel onder een pak als een t-shirt droeg hij top. De borsteling op de lugs is prachtig en de facetrand is iets wat je zelden zo mooi uitgevoerd ziet.

Wat betreft de prijs; over het algemeen zijn de aangeboden klokjes vrij jong (introductie 2012 levering meestal later) waardoor er nog geen rekening gehouden hoeft te worden met servicebeurten of ontbrekende dozen etc. Daarbij zijn het natuurlijk liefhebbersklokjes gelieerd aan Rolex, ik denk dat dit heeft bijgedragen aan de stabiele marktprijs. De nieuwprijs is wat mij betreft te hoog (er is genoeg te krijgen in dit segment), maar gelukkig zijn ze vaak goed te vinden “voor minder”.

Toen ik hem verkocht (binnen het forum) zei ik al dat hij terug zou komen, hier sta ik nogsteeds achter en wederom ga ik dan voor de ETA-versie. Bij het nieuwe model zonder de roos en met de rechte tekst hebben ze de plank volledig misgeslagen. De combinatie van “heritage” en de moderne plaat werkt gewoon niet.

Pics;

Ik draag jouw ex as we speak, gaat wss nooit meer weg.

1 like

Zo dan, deze feiten meegewogen geef ik je gelijk. Ik denk ook wel dat de Omega perfect aansluit op wat je zoekt.

1 like

Genieten zo’n horlogeforum, dank jullie voor de response​:+1::+1::+1:

Geniet ervan!

Zie trouwens dat je nog een sierraad hebt toegevoegd? :grin:

Klopt. Niemand hoeft zich verder ook te verantwoorden over zijn keuzes natuurlijk :wink:

1 like

Haha! Getrouwd sinds een paar weken :wink: de intrinsieke waarde daarvan overstijgt die van de tudor.

1 like

Als het je primair om de dikte gaat, dat kom je qua duikers al snel op de 2254 (-achtige) Seamasters uit. Dat, en de Glycine Combat Sub. Ik weet er zo verder even geen die dunner zijn.

Oh wacht, mijn nieuwe obsessie: Eterna. De 1400 is iets van 9mm.

5 likes

combinatie van dikte en lug to lug bepalen voor mij de zakelijke draagbaarheid (even los van clean, rustig qua looks)

1 like

Redelijk zakelijk draagbaar, toch? Alleen niet meer nieuw te koop, dacht ik.

3 likes

Redelijk. Bracelet had wat rustiger gemogen.

1 like

Is dit nog steeds geen optie?
Rustig, dun, fijne maat, heerlijke band met fijnafstelling, 10 jaar onderhoudsvrij, …

2 likes

Ik heb mijn keuze gemaakt

Maar die Explorer komt er in de toekomst zeker, prachtig.

1 like

Een beetje een ander budget, maar voor mij op het moment het enige horloge dat alle trucjes kent. Wat een heerlijk ding.

1 like

een alleskunner, absoluut :thumbsup:

1 like