Tudor Nato banden - echt vakmanschap

Hallo allemaal,

Ik kwam dit filmpje tegen over waar de nato banden van Tudor worden gemaakt. Toch wel echt vakmanschap. Kan de prijs van 190 euro toch weer enigszins verantwoord worden. :sweat_smile:

Eerst zaten ze standaard bij de Black Bay horloges maar daar is Tudor naar mijn weten nu ongeveer een jaar geleden mee gestopt. Wel echt jammer. Was mijns inziens leuke extra geweest. De Pelagos komt immers ook met extra rubberen band. Ik heb mij tot nu toe ingehouden om de Tudor nato los bij te bestellen, want ik vind de 190 ekkermannen toch wel echt aan de prijs. Iemand ervaring met de Tudor nato banden? Zijn de natoā€™s de prijs waard?

MvG Ralph

4 likes

ā‚¬ 190 euro voor een stoffen bandje?
Cheapestnatostraps zou ik dan willen adviserenā€¦ kan je een hele collectie voor opbouwen aan nato banden a.k.a. straps.

Jeweetzelf, of course.

3 likes

Ja maar OEM heeft toch wel watā€¦

1 like

Ik vind dit soort banden idioot duur.

Sinn heeft nu een rubber band, vragen ze ook 200 euro voor. Voor dat soort prijzen verwacht ik stalen bandenā€¦

Helaas zijn stalen banden bij merken (Tudor, Breitling,Omega) in dit prijs segment 500-1200 euro.

En dat is volslagen idioot. Daar kunnen we het allemaal eens over zijn.

4 likes

Meestal zou ik het er mee eens zijn. Maar niet voor een stukje stof. En voor dat bedrag.

1200 euro. Dat is net zoveel als mijn duurste horloge. Waar je wel de tijd op kunt aflezen.:face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ja.

Nee.

5 likes

Maar zoā€™n duur nato of andere bandje is niet onlogisch wanneer daar ook vakmanschap in zit. In weven van stof kan heel veel tijd en vakmanschap zitten. Heb ooit eens een speciaal geweven stropdas gekocht in ItaliĆ«. Hartstikke mooi, maar toch twee, drie keer zo duur als een standaard stropdas van Tommy,Ralph of de andere bekende merkenā€¦
Dus niet onlogischā€¦ Maar dat is met alles zo.

In mijn ogen is dit zeker zijn geld waard!

3 likes

Ja staat toch een merkje op he :no_mouth:

3 likes

Ja, omdat het duur is en er een merkje op staat vindt jij het leuk; je valt door de mand als een korfbal. :volleyball: :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Het is geen handwerk ofzo. En blijkbaar kan men het ook niet aan de kwaliteit merken?

2 likes

Nee meer het gevoel en de gedachte hoe het horloge bedoeld is. En verzamel technisch vind ik het leuk om alles zo compleet mogelijk te hebben.

1 like

Ja maar jij moest ook zo nodig een gouden Rolex ring, daar gaat je budget :grinning:

6 likes

Die banden zijn bedoeld om simpele doch welvarende lieden het geld uit de zak te kloppen.

3 likes

Ik lees voor het gemak hier ā€œgedachteā€ even als marketing hĆØ :grin:

1 like

Denk je het onderscheid te zien tussen een Tudor nato en een andere nato?

1 like

Jacquard is weven volgens een oude techniek door middel van oude zooi te gebruiken. Een paar Franse bejaarden doen dat nog. Hun aanvullend pensioen is toch wel premium monnie waard?

Edit: Ko en slls etcetera leveren vakmanschap. Deze mensen naaien wat garen door een apparaat volgens contract met Tudor.

4 likes

Je slaat de spijker op zā€™n :ok_man:t2:.