Tudor new watches 2021

als ze de huidige S&G chrono nou ook eens meteen een stukje afgeslankt hadden

2 likes

was de 18k sorry!

1 like

Trueā€¦ maar je zou denken dat Tudor voor de gewone man zou zijnā€¦ en dat je dan weer ruimte laat aan de Swatch groep voor de onderkant van de marktā€¦

Al is de vlucht naar luxe wellicht noodzakelijk gezien de smartwatch.

1 like

En de nieuwe chrono is in bestelling! Weer een topper om naar uit te kijken! :muscle:t2:

16 likes

Er is een goede reden waarom horloges doorgaans niet van zilver gemaakt worden en dat is dat zilver dof en vervolgens zwart wordt, wat ook nog eens afgeeft op je huid. Vervolgens kun je het wel weer poetsen, waar dan verwijder je steeds een laagje metaal. Bij messing of brons is dat niet zoā€™n probleem, omdat het niet zo kostbaar is, maar zilver is een stuk prijziger.

1 like

Weet iemand wat dat gouden ding moet kosten?

The all knowing watch oracle RLC :crazy_face:

3 likes

waarschijnlijk leggen ze daarom in het hierboven door mij geposte filmpje ook zo de nadruk op de legering van het zilver en dat het goed blijft.
https://www.youtube.com/watch?v=frVH5Y9JFq8

1 like

Zie hierboven

FTFY

1 like

Nou, als de horloges van dezelfde kwaliteit is als hun website, is het snel afgelopen.
Wat een teleurstelling. Zo moeilijk is het toch niet; een BB58 GMT met zwarte bezel?! :joy:

2 likes

Kost me gelukkig geen geld. Zilver verkleurt als een malle bij mij. Geen zin om mijn horloge iedere keer in een badje met soda warm water en aluminiumfolie te flikkeren.

1 like

Ik ben heel benieuwd. Want 925 zilver heet niet voor niks zo.
92,5% zilver + koper?

1 like

Daar heb je welke Rolex modellen voor? :joy:

Ook benieuwd naar, met name de panda.

2 likes

Ja inderdaad echt een flut combinatie zilver en een horloge.

Sterling zilver is 92,5% zilver. Met de resterende 7,5% kun je alles doen wat je wilt, maar het zilver gaat toch oxideren. Zo simpel is het. Zilver is chemisch gezien niet eens een edelmetaal, daar is het gewoon veel te reactief voor.

Wel leuke feitjes over zilver (Ag), argentum in het Latijn, wat Argentiniƫ betekent:

  • Het geleidt warmte het beste van alle metalen.
  • Het geleidt elektriciteit het beste van alle metalen.

Bron: ik ben ingenieur analytische chemie.

Als ik op een bepaald moment in mijn leven heel veel geld heb, laat ik alle radiatoren en stroomdraden in mā€™n huis van zilver vervaardigen. Gewoon omdat het kan.

11 likes

Ziet mijn oog daar een nieuwe Black Bay 36? :+1:

2 likes

Yep, met een nieuwe taupe-achtige dial lijkt het wel.

Nou, nou, wat een nieuws. Ik kan weer verder met mijn leven :sweat_smile:

12 likes